• Wed 28 Aug 2019 23:47
    896 visningar
    7 svar
    7
    896

    Hur ofta tittar ni till era aktier?

    Har börjat investera i aktier och fonder vid 20 års ålder. Jag har gjort detta i ca 6mån nu och har de senaste veckorna loggat in konstant på mitt avanzakonto för att titta till mina aktier. Känns inte riktigt friskt eller hållbart att vara inne där 10ggr om dagen...

    Blev iaf nyfiken på hur ofta andra människor tittar till sina aktier? Flera gånger om dagen? En gång i veckan? Varannan månad?

  • Svar på tråden Hur ofta tittar ni till era aktier?
  • Thu 29 Aug 2019 06:46
    #2

    Jag kollar mina aktier och fonder varje dag, är spännande att se och skrämmande..
    Kollar bara visserligen 1 gång om dagen.
    För ett par veckor sen gick allt ner och det försvann ca 30000:- på några dagar men nu börjar det att återhämta sig lite igen..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Thu 29 Aug 2019 07:44
    #3

    2-3 gånger i veckan. I början betydligt oftare, nyhetens behag och väldigt spännande och nyfiket. Du lugnar nog ned till slut :). Lycka till med dina aktieinnehav!

  • Thu 29 Aug 2019 07:46
    #4

    En gång i halvåret. Då ombalanserar jag vid behov.

  • Thu 5 Sep 2019 22:45
    #5

    Min premiepension brukar jag kolla till en ungefär två gånger per år. Först läser jag på Placera (Avanza), de brukar alltid ha en artikel om ?Köpvärda fonder i sommar? eller dylikt. Jag väljer ut två av dessa och omplacerar alla till 25 procent vardera. Ingen aning om det har varit en lönsam strategi?  Men jag löste någonstans om forskning som visat att de som är aktiva med att byta har fått högre avkastning. Men som sagt, det vete tusan?

  • Anonym (E)
    Thu 5 Sep 2019 23:01
    #6

    I början kollade jag också ofta, flera gånger per dag. Men det lugnar ner sig.

    I början av året är jag mer aktiv,  håller koll på bolagsstämmorna och beslut om aktieutdelning. Sedan hela våren när aktieutdelningarna kommer, då är jag inloggad lite oftare, för att återinvestera utdelningen.

  • Anonym (Homer­)
    Thu 12 Sep 2019 20:53
    #7

    Hej,

    Loggar in varje dag 10-20 min för att kolla händelser om något är köpvärt, finns det inget så loggar jag ut. Helger utloggad då det är stängt ändå.

    Försöker skriva en blogg varje dag med:
    tvamanadsloner.blogspot.com

    Kolla gärna på mina bolag och hur jag värderar dom.

    /Två Månadslöner

Svar på tråden Hur ofta tittar ni till era aktier?