• Thu 29 Aug 2019 20:37
    3262 visningar
    159 svar
    159
    3262

    Vi som är över 30 och försöker få syskon ?

    Någon som vill följas åt ?

  • Svar på tråden Vi som är över 30 och försöker få syskon ?
  • Sat 31 Aug 2019 10:37
    #1

    Här är jag!

    Jag är 36 och min man är 38. Vi fick vår dotter i oktober 2018. Det tog oss 2,5 år att bli gravida med henne så efter att hon föddes har vi inte skyddat oss, i hopp om att hinna få ett syskon innan mina ägg tar slut (förhoppningsvis finns det några kvar)

  • Sat 31 Aug 2019 13:59
    #2

    Kul att följas åt :) jag är 32 å min sambo 30 fick en dotter 2015 tog oss 1.5 år att få henne å nu 4 år senare efter att ha försökt i 1.5 år igen snart utan resultat;( fick ni nån hjälp eller tog de sig ändå? Ja man blir ju lite smått stressad av åldern oxå. Jag som helst vill ha 2 barn till:(

  • Sat 31 Aug 2019 16:34
    #3

    Vi gjorde fertilitetsutredning februari 2017 efter att ha försökt bli gravida sedan september 2016. Alla prover kom tillbaka med fantastiska resultat. Och inget medicinskt hinder fanns för att bli gravida på naturlig väg. Ändå dröjde det ytterligare 12 månader tills vi lyckades på naturlig väg. Pga övervikt fick vi ingen hjälp.

    Nu inför syskonförsöken har vi bara gjort helhjärtade försök i 2 månader, med helhjärtat menar jag att vi försökt pricka in ägglossning. Månaderna innan har vi haft sex utan tanken att det ska leda till graviditet.

    Fick ni nån hjälp för att bli gravida med dottern? Får ni eller funderar ni på hjälp nu för att få syskon?

  • Sat 31 Aug 2019 17:25
    #4

    Jag är gärna med! Är 34, har två barn födda -14 och -17. Känner mer och mer att jag vill göra om det en gång till, och vill inte vänta. Denna månaden är första försöket, hade äl för 11 dagar sedan. Testen är kritvita dock, så vi får nog sikta på nästa cykel...

  • Sat 31 Aug 2019 21:34
    #5

    Min tur : Okej nej vi gjorde ingen utredning alls med dottern och funderar inte på att göra de nu heller denna gång om de inte tar flera år vill säga. Men vi försöker ett tag till får vi se vad resultatet blir . Kör även med B 12 vitaminer nu med folsyra, zink och järn och några mer i . Sen använder jag natural cykles och gjort i 4 månader nu . Denna månaden var lite konstigt hade mens som vanligt sen 1.5 veckor senare kom de färskt blod i 2 dagar när vi haft sex och när jag var på toa men var inte så jag behövde binda eller så sen var mensen sen 7 dagar när den skulle kommit och brukar alltid ha mens någorlunda på dagen iaf så detta var mkt märkligt tyckte jag kanske var tidigt missfall oxå:/

  • Sat 31 Aug 2019 21:40
    #6

    avigmaria: kritvita? Inget utslag alla? Nåt fel på testen ? Ja de är så himla tråkigt å jobbigt med denna eviga väntan:( dotter eller son du har eller både och kanske?:)

  • Sat 31 Aug 2019 21:40
    #7

    avigmaria: kritvita? Inget utslag alla? Nåt fel på testen ? Ja de är så himla tråkigt å jobbigt med denna eviga väntan:( dotter eller son du har eller både och kanske?:)

  • Sat 31 Aug 2019 21:40
    #8

    avigmaria: kritvita? Inget utslag alla? Nåt fel på testen ? Ja de är så himla tråkigt å jobbigt med denna eviga väntan:( dotter eller son du har eller både och kanske?:)

  • Sat 31 Aug 2019 21:40
    #9

    avigmaria: kritvita? Inget utslag alla? Nåt fel på testen ? Ja de är så himla tråkigt å jobbigt med denna eviga väntan:( dotter eller son du har eller både och kanske?:)

  • Sat 31 Aug 2019 22:48
    #10
    busan00 skrev 2019-08-31 21:40:35 följande:

    avigmaria: kritvita? Inget utslag alla? Nåt fel på testen ? Ja de är så himla tråkigt å jobbigt med denna eviga väntan:( dotter eller son du har eller både och kanske?:)


    Nä, inget fel på testen, bara väldigt tydligt negativa... :) Jag har en son och en dotter och det är ju inte fy skam alls. Men är så otroligt sugen på att få göra det e gång till...

    Båda barnen blev till ganska direkt vi började försöka, men inser ju att jag blivit ett par år äldre nu och kanske inte blir gravid lika lätt. Tycker det är rätt läskigt att tänka på.
Svar på tråden Vi som är över 30 och försöker få syskon ?