• Sat 31 Aug 2019 23:26
    705 visningar
    9 svar
    9
    705

    Bonus förälder men även egna.

    Hallå I stugan.

    Tänkte ställa en fråga och se hur andra ser på det.

    Om jag lever, till exempel i ett samboförhållande där min sambo så fort det ska bråkas drar in sitt bonusbarn i mellanstadieålder för att få medhåll, nedvärdera mig eller bara köra över. Vad hade ni tänkt i den situationen oavsett?

    Vore väldigt tacksam för lite svar och input för jag börjar till och med tvivla på att jag är rätt ute här som tycker att man inte gör så. Ok har jag fel så visst men säg det då annars vet jag inte.

  • Svar på tråden Bonus förälder men även egna.
  • Anonym (ld)
    Sat 31 Aug 2019 23:44
    #1

    Nej så gör man självfallet inte.
    Ta upp problemet med att han gör så när barnet inte är med.

  • Anonym (P)
    Sat 31 Aug 2019 23:47
    #2

    Men guuuud vilken barnrumpa!

  • Sat 31 Aug 2019 23:59
    #3
    Anonym (P) skrev 2019-08-31 23:47:17 följande:

    Men guuuud vilken barnrumpa!


    Vem? Vad?
  • Sun 1 Sep 2019 05:36
    #4

    Vad menas med "så fort det ska bråkas"?
    Varför ska det bråkas hela tiden?
    Vad är det ni bråkar om?
    Hur bråkar ni?

    Handlar det om grejer som berör barnet (vilken mat till helgen, vems tur att diska, vart ni ska åka på semester, om ni ska möblera om vardagsrummet, osv) så kan jag tycka att det är fullt rimligt att ett mellanstadiebarn ska få ge sin input, men då ska det inte vara "kasta porslin i väggen"-bråk så klart, utan kanske ivriga diskussioner.

  • Anonym (K)
    Sun 1 Sep 2019 06:59
    #5

    Beror på vad det betyder, hon drar altså in ditt bsrn i ert bråk? Om det tex handlar om att pappa dricker för mycket och barnet också har klagat så kan jag förstå det men annars vet jag inte.

  • Anonym (Sara)
    Sun 1 Sep 2019 07:54
    #6

    Det kan ju naturligtvis finnas situationer där konflikten berör även barnet och där barnet också behöver få komma till tals men om man bråkar ofta pch dessutom drar in barnet varje gång är det vare sig bra för barnet eller relationen. Särskilt o det handlar om saker som inte berör barnet.

    Om man regelbundet försöker nedvärdera och köra över sin partner är det heller inte sunt och detta även om barnen hålls utanför. Så ska man inte bete sig mot varandra.

  • Sun 1 Sep 2019 13:00
    #7

    Vi tjafsar om allt och inget känns det som. Hon kan tända på nästan vadsomhelst. Ekonomi, eller om jag frågar något, alltså allt möjligt men det rör sällan barnet som är hennes. Om jag tittar konstigt eller står på fel ställe så spelar det ingen roll. Jag möts av en fors med personangrepp istället för argument och finns barnet omkring så talar hon tydligt om hur dålig jag är. Alltså, lyssnar inte utan kör över och tar in kompis.

    Bara ett litet exempel. Räcker så då jag inte har lust att bli id:ad också här.

  • Tiina8­7
    Sun 1 Sep 2019 13:12
    #8
    Foppaizdashit skrev 2019-08-31 23:26:42 följande:

    Hallå I stugan.

    Tänkte ställa en fråga och se hur andra ser på det.

    Om jag lever, till exempel i ett samboförhållande där min sambo så fort det ska bråkas drar in sitt bonusbarn i mellanstadieålder för att få medhåll, nedvärdera mig eller bara köra över. Vad hade ni tänkt i den situationen oavsett?

    Vore väldigt tacksam för lite svar och input för jag börjar till och med tvivla på att jag är rätt ute här som tycker att man inte gör så. Ok har jag fel så visst men säg det då annars vet jag inte.


    Jag hade dumpat den omogna barnrumpa och hellre satsat på vuxen man. Vem vill vara tillsammans med en omogen, trotsig (?) barnrumpa som inte är torr bakom öronen?
  • Tiina8­7
    Sun 1 Sep 2019 13:13
    #9
    Tiina87 skrev 2019-09-01 13:12:33 följande:

    Jag hade dumpat den omogna barnrumpa och hellre satsat på vuxen man. Vem vill vara tillsammans med en omogen, trotsig (?) barnrumpa som inte är torr bakom öronen?


    Eller vuxen kvinna.
Svar på tråden Bonus förälder men även egna.