• Anonym (Mamma­)
    Sun 1 Sep 2019 05:09
    2012 visningar
    23 svar
    23
    2012

    När sexlivet dör ut

    Under graviditeten slutade min man vilja ha sex med mig. Gissar att han inte tände på mig, fick ingen förklaring till varför mer än att han inte kände för det. Vi har fler barn sedan innan och han slutade inte vilja ha sex med mig då.

    Jag har aldrig i hela mitt liv känt mig så oattraktiv, ful och äcklig det knäckte verkligen min självkänsla totalt.

    Idag är bebisen 3 mån gammal och jag förmår mig inte till att ha sex med honom. Han har försökt flera ggr att ta initiativ till sex sedan bebisen föddes men det går inte. Jag blir som en pinne om han försöker ta i mig på ett sexuellt sätt. Inte för att jag inte tänder på honom utan för att mitt självförtroende är verkligen nere på botten. Det finns inga varma känslor kvar till sex längre utan känns mer bara som en skräck.

    Tyvärr så tror jag inte ett förhållande överlever utan sex och jag vill inte leva utan heller men jag vet inte hur jag ska kunna släppa spärrarna.

    Finns det några tips på hur jag ska kunna se på sex och mig själv som en attraktiv person på ett positivt sätt igen?

  • Svar på tråden När sexlivet dör ut
  • Kabano­ss
    Sun 1 Sep 2019 05:35
    #1

    Du måste tänka på att sexlust är något som kommer och går. Han hade nog bara en svacka då han inte hade lust. Han har nog aldrig tyckt att du inte är sexig. Positiva tankar och ge sexet en chans så kan det vara så att det leder till något helt nytt och spännande :D

  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Sun 1 Sep 2019 05:47
    #2
    Kabanoss skrev 2019-09-01 05:35:45 följande:

    Du måste tänka på att sexlust är något som kommer och går. Han hade nog bara en svacka då han inte hade lust. Han har nog aldrig tyckt att du inte är sexig. Positiva tankar och ge sexet en chans så kan det vara så att det leder till något helt nytt och spännande :D


    Vi har levt ihop i nästan 20 år och några såna svackor har vi aldrig haft på så länge iaf. Visst har det hänt att vi inte haft sex på en mån men aldrig längre än så. Sen kan det ju hända att han ändå tyckte att jag var attraktiv men han fick mig att känna mig sjukt oattraktiv. Det är nog mist ett halvår sedan vi hade sex nu (kommer inte ens ihåg sist) och jag får verkligen en jätteklump i magen av tanken att ha sex igen
  • Kabano­ss
    Sun 1 Sep 2019 05:56
    #3

    Vad tråkigt att du känner så. Det kan ha varit, stress, depression eller vad som helst. Ni behöver nog prata ut om detta ordentligt, fråga honom rakt ut. Ni har ändå varit tillsammans så pass länge att det inte borde vara ett problem. Gravid kvinnor är ju något av det sexigaste som finns :)

  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Sun 1 Sep 2019 06:01
    #4
    Kabanoss skrev 2019-09-01 05:56:46 följande:

    Vad tråkigt att du känner så. Det kan ha varit, stress, depression eller vad som helst. Ni behöver nog prata ut om detta ordentligt, fråga honom rakt ut. Ni har ändå varit tillsammans så pass länge att det inte borde vara ett problem. Gravid kvinnor är ju något av det sexigaste som finns :)


    Jag frågade honom sååå många gånger och förklarade hur det fick mig att känna. Enda svaret jag fick var att han bara inte kände för det. Hade han kunnat ge en förklaring tex att han mådde dålig eller var stressad så hade jag haft en annan förståelse och inte tagit det personligt som det blev när svaret var "känner inte för det"
  • Sun 1 Sep 2019 11:02
    #5
    Anonym (Mamma) skrev 2019-09-01 05:47:58 följande:

    Vi har levt ihop i nästan 20 år och några såna svackor har vi aldrig haft på så länge iaf. Visst har det hänt att vi inte haft sex på en mån men aldrig längre än så. Sen kan det ju hända att han ändå tyckte att jag var attraktiv men han fick mig att känna mig sjukt oattraktiv. Det är nog mist ett halvår sedan vi hade sex nu (kommer inte ens ihåg sist) och jag får verkligen en jätteklump i magen av tanken att ha sex igen


    En del av mona kompisar vägrar sex när deras fruar varit gravida, ingen har sagt det är pga hennes utseende som gravid utan varit att de är rädda att skada barnet, känns fel att spruta på barnet, att barnet ska minnas han varit i mamman, att mammor är typ heligt och då går det inte ha sex med nån gravid.

    Så att han inte kände för det kan kanske vara nån av dessa anledningar
  • Anonym (Kemin­)
    Sun 1 Sep 2019 11:41
    #6
    Anonym (Mamma) skrev 2019-09-01 06:01:39 följande:

    Jag frågade honom sååå många gånger och förklarade hur det fick mig att känna. Enda svaret jag fick var att han bara inte kände för det. Hade han kunnat ge en förklaring tex att han mådde dålig eller var stressad så hade jag haft en annan förståelse och inte tagit det personligt som det blev när svaret var "känner inte för det"


    Kanske er kemi helt enkelt gick snett under gravid. ?

    Försök närma dig sex i din takt, sannolikt sitter det i ditt huvud, och då påverkar det honom som sen påverkar dig......
  • Sun 1 Sep 2019 12:21
    #7

    För oss slutade också sexlivet helt när jag blev gravid och har inte kommit igång ännu och barnet är nu 7 år. Dock har det hela tiden varit han som inte velat. Han har aldrig fått tillbaka lusten efter det. Jag har heller aldrig fått ett svar på varför men antar att det är att han inte tänder på mig längre. Nu består vårt sexliv i att han ?ställer upp? nån gång i månaden och jag känner mig än mer oattraktiv efter i princip varje gång då man märker att han sällan är närvarande i stunden och helst vill ha det överstökat. Det knäcker självförtroendet fullständigt att leva så. Jag har inget direkt råd. Om du känner att du inte kan få tillbaka självkänslan med honom och känner att du kan lämna honom så gör det. För så länge han inte kan berätta vad som är fel så kommer dina tankar bra knäcka dig mer och mer. Fundera på om du älskar honom tillräckligt mycket för att han ska vara värd det.

  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Sun 1 Sep 2019 13:34
    #8
    Giftskåneman skrev 2019-09-01 11:02:18 följande:

    En del av mona kompisar vägrar sex när deras fruar varit gravida, ingen har sagt det är pga hennes utseende som gravid utan varit att de är rädda att skada barnet, känns fel att spruta på barnet, att barnet ska minnas han varit i mamman, att mammor är typ heligt och då går det inte ha sex med nån gravid.

    Så att han inte kände för det kan kanske vara nån av dessa anledningar


    Jag ska inte säga att det inte är så men jag har ju varit gravid förut då detta inte har varit ett problem :-/
  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Sun 1 Sep 2019 13:40
    #9
    Joyho skrev 2019-09-01 12:21:45 följande:

    För oss slutade också sexlivet helt när jag blev gravid och har inte kommit igång ännu och barnet är nu 7 år. Dock har det hela tiden varit han som inte velat. Han har aldrig fått tillbaka lusten efter det. Jag har heller aldrig fått ett svar på varför men antar att det är att han inte tänder på mig längre. Nu består vårt sexliv i att han ?ställer upp? nån gång i månaden och jag känner mig än mer oattraktiv efter i princip varje gång då man märker att han sällan är närvarande i stunden och helst vill ha det överstökat. Det knäcker självförtroendet fullständigt att leva så. Jag har inget direkt råd. Om du känner att du inte kan få tillbaka självkänslan med honom och känner att du kan lämna honom så gör det. För så länge han inte kan berätta vad som är fel så kommer dina tankar bra knäcka dig mer och mer. Fundera på om du älskar honom tillräckligt mycket för att han ska vara värd det.


    Fy så tragiskt att man ska behöva känna att man är fullständigt oattraktiv. Vad säger din karl när du frågar varför?

    Just nu vill jag nog inte lämna honom men jag tror som sagt inte på ett förhållande utan sex så får vi inte tillbaka sexlivet så är nog en skilsmässa ett faktum förr eller senare tyvärr
  • Sun 1 Sep 2019 13:47
    #10
    Anonym (Mamma) skrev 2019-09-01 13:34:14 följande:

    Jag ska inte säga att det inte är så men jag har ju varit gravid förut då detta inte har varit ett problem :-/


    Ajdå, tror du det är ett sväpskäl? Att nåt annat ligger bakom?
Svar på tråden När sexlivet dör ut