• Anonym (Anony­m)
    Mon 2 Sep 2019 14:25
    1394 visningar
    89 svar
    89
    1394

    Åldersskillnad?

    Hej!

    Jag har träffat en man som är 18 år äldre än mig. Han är 46 och jag 28. Han har tre barn sedan tidigare varav den äldsta ?bara? är 6 år yngre än mig. Vi är väldigt kära men också väldigt oroliga för vad omgivningen ska tycka om detta. Jag har själv inga barn men vill väldigt gärna ha. Är han för gammal att skaffa barn tillsammans med om 2-3 år? Vad behöver man tänka på i en sån här situation? Ålder är inte allt men det är definitivt något jag tänker på emellanåt.. men då mest hur andra människor skulle reagera då 18 år är ganska mycket. Tex hur våra föräldrar skulle reagera. Hans barn. Alla vänner..

    Tacksam för alla typer av inputs och tankegångar, inte bara att det inte skulle vara okej..

  • Svar på tråden Åldersskillnad?
  • Anonym (16 år)
    Mon 2 Sep 2019 17:23
    #11

    Min man är 16 år äldre än mig vi har Levt ihop i 15 år och fick precis en liten sladdis han är 49år. Har inte fått några märkvärdiga kommentarer om åldersskillnaden och vi trivs bra ihop

  • Mon 2 Sep 2019 17:34
    #12

    Statistiskt sett är det få relationer som håller i mer än 10 år. Ja, visst finns det undantag. Men de flesta (mer än hälften) tar slut innan man hunnit fira 10-årsjubeleum.

    Det mest sannolika är att ett förhållande inte varar för evigt, och därför är det ingen idé att bekymra dig om hur livet ser ut när du är 50 och han är 68. Mitt råd till dig är istället att leva i nuet, och göra det som känns rätt för dig just nu. Om den här killen känns rätt, så strunta i vad alla andra säger och följ din egen vilja.

    Det är bättre att ta vara på en period som kan bli den lyckligaste perioden i ditt liv, istället för att vänta på någon annan som kanske aldrig ändå kommer.

  • Anonym (ung fru)
    Mon 2 Sep 2019 17:58
    #13
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-02 17:18:03 följande:

    Hur tänker du nu när han har barn?


    Eh, att han bör ta hänsyn till deras känslor kanske.
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Mon 2 Sep 2019 18:05
    #14

    [quote=79873901][quote-nick]Anonym (ung fru) skrev 2019-09-02 17:58:35 följande:[/quote-nick]Eh, att han bör ta hänsyn till deras känslor kanske.[/

    Självklart men det där är ju otroligt svårt också. För barnen kan ju samtidigt inte bestämma vem han ska leva med samtidigt som man vill ta hänsyn till deras känslor och att dom inte får någon ny mamma.

  • Anonym (Alana­)
    Mon 2 Sep 2019 21:39
    #15
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-02 17:14:53 följande:

    Tack för ditt svar! Han är öppen för att börja om och skaffa fler barn, han vill ha en familj med mig säger han. Men det gör mig ändå osäker på om det är ?för sent? då han redan har gjort bort småbarnsåren men det kanske inte spelar någon roll? Sen oroar jag ju mig definitivt för framtiden.. nu är det inga problem, men som du säger när han vill gå i pension och jag har flera år kvar att jobba.. hur ska man tänka här?


    Om han också vill ha barn så behöver det ju inte bli några problem.

    Angående när han blir äldre, tex går i pension och troligen kommer dö långt innan dig, så är det nog bara du själv som kan känna efter hur du känner inför det.

    Sen vet man ju aldrig vad som händer i livet oavsett.

    Jag har flera vänner som har män som är 15-20 år äldre. Deras män är ju pensionärer nu fast de själva är mitt uppe i karriären. De verkar inte ha några problem med det och deras män är ju bra mycket fräschare och piggare än många andra i samma ålder, så kanske en ung partner och barn sent gör att msn håller igång längre.
  • Letitd­ream
    Mon 2 Sep 2019 21:42
    #16

    Jag gillar åldersskillnad.

  • Anonym (drakk­affe)
    Mon 2 Sep 2019 22:19
    #17
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-02 17:15:52 följande:
    Hur gick det för dig? Vad hände? Vilka reagerade? Hur reagerade dom? Tacksam för svar!
    Jag frågade henne om hon ville ses och hitta på nåt nån gång. Hon sa nej, och det var det.
    Jag skrev här, för det var en ny grej för mig, aldrig fått känslor för en så mycket yngre tidigare. Fick en del positivt men mest negativt. Jag var ett äckel. De flesta unga kvinnor har varit med om att gubbar stött på dom, och helst hade de sluppit.
    Jag skulle låta den stackars tjejen vara. Gubbar överskattar alltid sin attraktionskraft, och inbillar sig intresse.
    En person i min närhet förstod att mina känslor var på riktigt och tyckte att jag skulle chansa.
  • Anonym (Sandr­a)
    Tue 3 Sep 2019 07:44
    #18
    +1
    Anonym (drakkaffe) skrev 2019-09-02 22:19:40 följande:

    Jag frågade henne om hon ville ses och hitta på nåt nån gång. Hon sa nej, och det var det.

    Jag skrev här, för det var en ny grej för mig, aldrig fått känslor för en så mycket yngre tidigare. Fick en del positivt men mest negativt. Jag var ett äckel. De flesta unga kvinnor har varit med om att gubbar stött på dom, och helst hade de sluppit.

    Jag skulle låta den stackars tjejen vara. Gubbar överskattar alltid sin attraktionskraft, och inbillar sig intresse.

    En person i min närhet förstod att mina känslor var på riktigt och tyckte att jag skulle chansa.


    Men så vitt jag kommer ihåg av alla dina tusentals trådar om den tjejen var det inte bara att du skrev, utan hur du skrev. Och kan du inte sluta med offerkoftan nu?
  • Anonym (drakk­affe)
    Tue 3 Sep 2019 07:56
    #19
    Anonym (Sandra) skrev 2019-09-03 07:44:21 följande:
    Men så vitt jag kommer ihåg av alla dina tusentals trådar om den tjejen var det inte bara att du skrev, utan hur du skrev. Och kan du inte sluta med offerkoftan nu?
    Jag svarade på frågorna jag fick här. Eftersom jag har erfarenhet av hur det är med åldersskillnad.
  • Anonym (Alana­)
    Tue 3 Sep 2019 08:00
    #20
    +1
    Anonym (drakkaffe) skrev 2019-09-02 22:19:40 följande:

    Jag frågade henne om hon ville ses och hitta på nåt nån gång. Hon sa nej, och det var det.

    Jag skrev här, för det var en ny grej för mig, aldrig fått känslor för en så mycket yngre tidigare. Fick en del positivt men mest negativt. Jag var ett äckel. De flesta unga kvinnor har varit med om att gubbar stött på dom, och helst hade de sluppit.

    Jag skulle låta den stackars tjejen vara. Gubbar överskattar alltid sin attraktionskraft, och inbillar sig intresse.

    En person i min närhet förstod att mina känslor var på riktigt och tyckte att jag skulle chansa.


    Jag minns dina trådar och skillnaden där och här handlar om bristen på ömsesidighet. Det är en himla skillnad på ett par där båda är intresserade av varandra och visar intresse. Jämfört mot att en går och trånar efter någon som inte visat något intresse tillbaka. Speciellt när det finns stor åldersskillnad bör man säkerställa sig om att det finns något intresse alls innan man går på, för det troliga är att man inte ses ens som möjlig partner om det skiljer 20 år, om man inte uppenbart klickar på massa andra sätt

    Men du fick ju ditt svar ändå när du frågade henne...
Svar på tråden Åldersskillnad?