• Anonym (Anony­m)
    Mon 2 Sep 2019 14:25
    1402 visningar
    89 svar
    89
    1402

    Åldersskillnad?

    Hej!

    Jag har träffat en man som är 18 år äldre än mig. Han är 46 och jag 28. Han har tre barn sedan tidigare varav den äldsta ?bara? är 6 år yngre än mig. Vi är väldigt kära men också väldigt oroliga för vad omgivningen ska tycka om detta. Jag har själv inga barn men vill väldigt gärna ha. Är han för gammal att skaffa barn tillsammans med om 2-3 år? Vad behöver man tänka på i en sån här situation? Ålder är inte allt men det är definitivt något jag tänker på emellanåt.. men då mest hur andra människor skulle reagera då 18 år är ganska mycket. Tex hur våra föräldrar skulle reagera. Hans barn. Alla vänner..

    Tacksam för alla typer av inputs och tankegångar, inte bara att det inte skulle vara okej..

  • Svar på tråden Åldersskillnad?
  • Anonym (Palle­)
    Wed 11 Sep 2019 20:32
    #61
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-02 14:25:21 följande:

    Hej!

    Jag har träffat en man som är 18 år äldre än mig. Han är 46 och jag 28. Han har tre barn sedan tidigare varav den äldsta ?bara? är 6 år yngre än mig. Vi är väldigt kära men också väldigt oroliga för vad omgivningen ska tycka om detta. Jag har själv inga barn men vill väldigt gärna ha. Är han för gammal att skaffa barn tillsammans med om 2-3 år? Vad behöver man tänka på i en sån här situation? Ålder är inte allt men det är definitivt något jag tänker på emellanåt.. men då mest hur andra människor skulle reagera då 18 år är ganska mycket. Tex hur våra föräldrar skulle reagera. Hans barn. Alla vänner..

    Tacksam för alla typer av inputs och tankegångar, inte bara att det inte skulle vara okej..


    Bry dig inte om vad omgivningen tycker utan vad du känner för människan. MEN såklart, är barn ett absolut måste för dig så förstår jag att du funderar en extra gång.

    Säger han blank nej till fler barn i framtiden så får du fundera lite på hur du vill ha det.
  • Anonym (drakk­affe)
    Wed 11 Sep 2019 22:06
    #62
    Anonym (H) skrev 2019-09-11 17:15:30 följande:
    Men du och ts är inte i samma situation. Hon och mannen är kära i varandra. Det är liksom skillnad.
    Så därför varken fascinerar eller sticker det i folks ögon med åldersskillnader?
  • Anonym (K)
    Wed 11 Sep 2019 22:23
    #63
    Anonym (drakkaffe) skrev 2019-09-11 22:06:16 följande:

    Så därför varken fascinerar eller sticker det i folks ögon med åldersskillnader?


    Det finns ju ingen åldersskillnad om det inte finns någonting alls...
  • Anonym (Bättr­e)
    Wed 11 Sep 2019 22:26
    #64
    Anonym (Kärlek) skrev 2019-09-11 16:59:50 följande:

    Hur är det om mannen är den yngre?


    Mycket bättre! Mannen är i finare form i yngre modell. Mer spenstig.
  • Anonym (H)
    Wed 11 Sep 2019 22:31
    #65
    Anonym (drakkaffe) skrev 2019-09-11 22:06:16 följande:
    Så därför varken fascinerar eller sticker det i folks ögon med åldersskillnader?
    Din upplevelse är inte direkt relevant. Det handlar ju om hur det blir om ts vill ha barn etc.
  • Anonym (Kärle­k)
    Wed 11 Sep 2019 23:47
    #66
    Anonym (Bättre) skrev 2019-09-11 22:26:33 följande:

    Mycket bättre! Mannen är i finare form i yngre modell. Mer spenstig.


    Det verkar inte allt för vanligt att äldre kvinnor tycker yngre är bättre
  • Anonym (Bättr­e)
    Sat 14 Sep 2019 22:14
    #67
    Anonym (Kärlek) skrev 2019-09-11 23:47:21 följande:

    Det verkar inte allt för vanligt att äldre kvinnor tycker yngre är bättre


    Eftersom ingen forskning finns vet vi inte hur det verkar. Jag har upplevelsen att det verkar vara vanligare nu än någonsin och jag ser det. Men det beror kanske på hur man väljer att titta och att jag i och med min läggning ser de fall där det förekommer.
  • Anonym (drakk­affe)
    Sat 14 Sep 2019 22:50
    #68
    Anonym (H) skrev 2019-09-11 22:31:05 följande:
    Din upplevelse är inte direkt relevant. Det handlar ju om hur det blir om ts vill ha barn etc.
    Såhär skriver TS:

    "Ålder är inte allt men det är definitivt något jag tänker på emellanåt.. men då mest hur andra människor skulle reagera då 18 år är ganska mycket. Tex hur våra föräldrar skulle reagera. Hans barn. Alla vänner..

    Tacksam för alla typer av inputs och tankegångar, inte bara att det inte skulle vara okej."

    Eftersom jag har erfarenhet av hur andra människor reagerar på åldersskillnad, och TS vill ha alla typer av inputs och tankegångar, så kändes det som att mina upplevelser är relevanta i sammanhanget.
  • Anonym (X)
    Sat 14 Sep 2019 22:51
    #69
    Anonym (drakkaffe) skrev 2019-09-14 22:50:37 följande:

    Såhär skriver TS:

    "Ålder är inte allt men det är definitivt något jag tänker på emellanåt.. men då mest hur andra människor skulle reagera då 18 år är ganska mycket. Tex hur våra föräldrar skulle reagera. Hans barn. Alla vänner..Tacksam för alla typer av inputs och tankegångar, inte bara att det inte skulle vara okej."

    Eftersom jag har erfarenhet av hur andra människor reagerar på åldersskillnad, och TS vill ha alla typer av inputs och tankegångar, så kändes det som att mina upplevelser är relevanta i sammanhanget.


    Du har erfarenhet av att din syster sa så, och TJEJEN VAR INTE INTRESSERAD.
  • Anonym (drakk­affe)
    Sat 14 Sep 2019 22:59
    #70
    Anonym (X) skrev 2019-09-14 22:51:55 följande:
    Du har erfarenhet av att din syster sa så, och TJEJEN VAR INTE INTRESSERAD.
    Ja, plus allt annat som skrevs i mina trådar. Så visst har jag erfarenhet av hur folk ser på åldersskillnader.
Svar på tråden Åldersskillnad?