• Anonym (Undra­r)
    Tue 3 Sep 2019 16:07
    1866 visningar
    44 svar
    44
    1866

    Förälskad i annan

    Jag förstår att min situation nu inte är unik.

    Jag är gift sen flera år tillbaka och har barn ihop med min man. Under sommaren nu har jag dock utvecklat känslor för en annan person i vår bekantskapskrets. Dessa känslor har funnits tidigare för 4-5 år sen när min och mannens relation svajade och vi även då över sommaren umgicks med dessa bekanta. tänkte på honom i månader efteråt men det gick sen över eftersom vi inte sågs.

    Nu är dock känslorna tillbaka med samma intensitet. Jag kan inte riktigt förklara det men jag upplever en laddning som nästan går att ta på. Inget har hänt mellan oss och ingen av oss har satt ord på några känslor gentemot varandra. Däremot finns en värme mellan oss och det märks att vi uppskattar varandras sällskap. Jag har dock l svårt att lokalisera var jag står i allt. Älskar min man, han älskar och gör allt för mig även om vi två är väldigt olika som personer. Jag och den andra förstår varandra nästan instinktivt, vi behöver typ inte prata utan har samma referenser och tankegångar. Har aldrig upplevt det förut men det känns ibland magiskt.

    Vad gör man? Det sista jag vill är att såra min man och min familj. Jag har inga planer på att ta ett "nästa steg" med den andra personen utan måste ju såklart själv reda ut vad jag känner och vad som är vad.

    Någon som upplevt liknande? Vad gjorde ni för att göra "rätt". Hade hoppats att veckorna skulle gå och jag skulle glömma dessa känslor igen men just nu verkar det inte så...

  • Svar på tråden Förälskad i annan
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 3 Sep 2019 16:29
    #1

    Puff!

  • Tue 3 Sep 2019 16:32
    #2

    Du ska göra allt i din makt för att inte umgås med den andra mannen. Förhoppningsvis så svalnar känslorna efter ett tag.

  • Anonym (välko­mmen tillba­ka?)
    Tue 3 Sep 2019 16:49
    #3

    Var det inte du som hade en likadan tråd för 4-5 år sen?

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 3 Sep 2019 17:02
    #4
    Anonym (välkommen tillbaka?) skrev 2019-09-03 16:49:33 följande:

    Var det inte du som hade en likadan tråd för 4-5 år sen?


    Nej det var det inte, då lyckades jag hantera allt själv men nu känns det svårare, kan ju inte direkt prata med nån heller.
  • Anonym (Kvinn­an)
    Tue 3 Sep 2019 17:09
    #5
    -2

    Ta honom som älskare.

    Annars kommer du att ångra dig.

  • Anonym (välko­mmen tillba­ka?)
    Tue 3 Sep 2019 17:15
    #6
    Anonym (Undrar) skrev 2019-09-03 17:02:17 följande:
    Nej det var det inte, då lyckades jag hantera allt själv men nu känns det svårare, kan ju inte direkt prata med nån heller.
    Ok. 

    Jag tror det vore bra att du bollar det med någon terapeut, för att vara både åklagare, advokat och domare åt sig själv är nog inte så lätt. Hjärnan kan lätt spela dig ett spratt, och känslor kan få folk att göra de mest korkade saker man kan tänka sig. I efterhand fattar man inte hur fan man kunde tänka så snett, men mitt i stormen känns det helt rationellt. 

    Ditt förhållande och din familj är väl värt ett eller några samtal med en professionell terapeut som har erfarenhet av såna saker och kan ge dig bra verktyg för hur du ska hantera det?
  • Anonym (välko­mmen tillba­ka?)
    Tue 3 Sep 2019 17:17
    #7
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-09-03 17:09:19 följande:

    Ta honom som älskare.

    Annars kommer du att ångra dig.


    Eller hur, för hon kommer ju inte alls ångra sig när hennes förhållande går åt helvete och hennes man och ungar blir knäckta.... nejdå,,, det är baaaara att mista knull med älskare hon kommer ångraDrömmer
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 3 Sep 2019 17:23
    #8
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-09-03 17:09:19 följande:

    Ta honom som älskare.

    Annars kommer du att ångra dig.


    Skulle aldrig kunna leva med samvetet då jag utgår från hur jag själv skulle känna om min man gjorde detsamma mot mig.

    Oavsett, bara genom att rakt ut säga till honom hur jag känner skulle jag riskera en hel del känns det som, beroende på hans respons och reaktion.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 3 Sep 2019 17:25
    #9
    Anonym (välkommen tillbaka?) skrev 2019-09-03 17:15:17 följande:

    Ok. 

    Jag tror det vore bra att du bollar det med någon terapeut, för att vara både åklagare, advokat och domare åt sig själv är nog inte så lätt. Hjärnan kan lätt spela dig ett spratt, och känslor kan få folk att göra de mest korkade saker man kan tänka sig. I efterhand fattar man inte hur fan man kunde tänka så snett, men mitt i stormen känns det helt rationellt. 

    Ditt förhållande och din familj är väl värt ett eller några samtal med en professionell terapeut som har erfarenhet av såna saker och kan ge dig bra verktyg för hur du ska hantera det?


    Ja det kanske är en idé.

    Jag dömer inte mig själv så hårt för att känslor uppstår, jag tror alla råkar ut för det nån gång under en långvarig relation. Däremot känns det svårt att det går så djupt in i mig och när jag är med honom känner jag mig verkligen som en fjortonåring..
  • Anonym (välko­mmen tillba­ka?)
    Tue 3 Sep 2019 18:02
    #10
    Anonym (Undrar) skrev 2019-09-03 17:25:48 följande:
    Ja det kanske är en idé.

    Jag dömer inte mig själv så hårt för att känslor uppstår, jag tror alla råkar ut för det nån gång under en långvarig relation. Däremot känns det svårt att det går så djupt in i mig och när jag är med honom känner jag mig verkligen som en fjortonåring..
    Håller med dig och tycker du har ett bra förhållningssätt till det.
    Jag tycker inte heller man kan döma efter känslor, men däremot efter vad man gör av sina känslor. Det är det som i slutändan räknas.

    Men det många inte inser är att man inte tänker klart när man är i den situationen och intalar man sig att man kan sköta det lika bra som när man är "nykter"... lite som när man är full och tror att man minsann är en hejare på allt, känns skitbra då och man tycker man har värsta flytet... sen tittar man på en inspelning dagen efter som inser hur dyngrak och klumpig man var. Nog mer än en som trott att man skulle kunna hålla det på en riskfri nivå och bara flirta lite, njuta av känslan som sen trillat dit ganska hårt.

    Så ja, det är nog en bra idé att inse riskerna och bolla det med en terapeut. Känns som en gaska bra investering i förhållandet.
Svar på tråden Förälskad i annan