• Anonym (Undra­r)
    Tue 3 Sep 2019 16:07
    1873 visningar
    44 svar
    44
    1873

    Förälskad i annan

    Jag förstår att min situation nu inte är unik.

    Jag är gift sen flera år tillbaka och har barn ihop med min man. Under sommaren nu har jag dock utvecklat känslor för en annan person i vår bekantskapskrets. Dessa känslor har funnits tidigare för 4-5 år sen när min och mannens relation svajade och vi även då över sommaren umgicks med dessa bekanta. tänkte på honom i månader efteråt men det gick sen över eftersom vi inte sågs.

    Nu är dock känslorna tillbaka med samma intensitet. Jag kan inte riktigt förklara det men jag upplever en laddning som nästan går att ta på. Inget har hänt mellan oss och ingen av oss har satt ord på några känslor gentemot varandra. Däremot finns en värme mellan oss och det märks att vi uppskattar varandras sällskap. Jag har dock l svårt att lokalisera var jag står i allt. Älskar min man, han älskar och gör allt för mig även om vi två är väldigt olika som personer. Jag och den andra förstår varandra nästan instinktivt, vi behöver typ inte prata utan har samma referenser och tankegångar. Har aldrig upplevt det förut men det känns ibland magiskt.

    Vad gör man? Det sista jag vill är att såra min man och min familj. Jag har inga planer på att ta ett "nästa steg" med den andra personen utan måste ju såklart själv reda ut vad jag känner och vad som är vad.

    Någon som upplevt liknande? Vad gjorde ni för att göra "rätt". Hade hoppats att veckorna skulle gå och jag skulle glömma dessa känslor igen men just nu verkar det inte så...

  • Svar på tråden Förälskad i annan
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Fri 27 Sep 2019 23:45
    #11

    Puffar upp denna. Sommaren försvann och därmed vår naturliga kontakt. Men det hann bara några veckor innan han addade mig på en spelapp som han vet att jag använder och meddelade att vi måste ju ha nån sorts kontakt annars får han abstin*ns. Sen dess har vi spelat så gott som dagligen. Ibland skriver vi korta meddelanden till varandra om vem som vunnit osv men ingen kontakt i övrigt. Varför skulle han göra såhär, ta den här typen av kontakt om han inte var intresserad? Jag blir så frustrerad av att inte få reda på saker rätt ut. Men jag kan inte heller fråga i det här läget så måste liksom luska mig fram. Hur ska jag tolka? Gör man såhär om man bara vill vara vän? Hjälp!!

  • Anonym (felix­)
    Sat 28 Sep 2019 08:51
    #12
    Anonym (Undrar) skrev 2019-09-27 23:45:45 följande:

    Puffar upp denna. Sommaren försvann och därmed vår naturliga kontakt. Men det hann bara några veckor innan han addade mig på en spelapp som han vet att jag använder och meddelade att vi måste ju ha nån sorts kontakt annars får han abstin*ns. Sen dess har vi spelat så gott som dagligen. Ibland skriver vi korta meddelanden till varandra om vem som vunnit osv men ingen kontakt i övrigt. Varför skulle han göra såhär, ta den här typen av kontakt om han inte var intresserad? Jag blir så frustrerad av att inte få reda på saker rätt ut. Men jag kan inte heller fråga i det här läget så måste liksom luska mig fram. Hur ska jag tolka? Gör man såhär om man bara vill vara vän? Hjälp!!


    Sluta med den spelapp. Naturligtvis är det en kontakt som visar att han är intresserad av mer än vänskap. Ni håller på att inleda ett förhållande i smyg, genom att ha gradvis mer tvivelaktig kommunikation genom den spelapp. Redan ordet abstinens är ju en tvivelaktig signal. 
  • Anonym (Reduc­erad)
    Sat 28 Sep 2019 09:57
    #13
    -3

    Om han är en riktig man så blir han inte sårad om du är otrogen eller lämnar.
    En riktig man står stark, biter ihop. Shit happens. Det vet en riktig man.

  • Anonym (A)
    Sat 28 Sep 2019 17:05
    #14
    Bagar Bengtsson skrev 2019-09-03 16:32:52 följande:
    Du ska göra allt i din makt för att inte umgås med den andra mannen. Förhoppningsvis så svalnar känslorna efter ett tag.
    +1
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Sat 28 Sep 2019 22:55
    #15
    Anonym (felix) skrev 2019-09-28 08:51:20 följande:

    Sluta med den spelapp. Naturligtvis är det en kontakt som visar att han är intresserad av mer än vänskap. Ni håller på att inleda ett förhållande i smyg, genom att ha gradvis mer tvivelaktig kommunikation genom den spelapp. Redan ordet abstinens är ju en tvivelaktig signal. 


    I mitt tidigare liv (innan nuvarande relation) har jG alltid varit "on top" i såna här lägen, tagit initiativ, varit rak och frågat rätt ut om känslor. Tagit för mig. Jag har inte möjlighet att göra det nu och tror det gör mig osäker. En stor del till att jag inte kan släppa allt detta tror jag har att göra med att jag inte har kontroll, och jag kommer antagligen aldrig få reda på hur han känner eftersom jag inte kan fråga. Har tex svårt att se hur han skulle kunna attraheras av mig när hans sambo är extremt snygg och klassisk blond skönhet. Så många hjärnspöken liksom. Vet att jag har utstrålning och är karismatisk men är ingen babe direkt efter X antal förlossningar och gravkilon. Samtidigt så kan jag ju nästan ta på känslan mellan oss. Finns ingen som har personlig erfarenhet?
  • Anonym (välko­mmen tillba­ka?)
    Sun 29 Sep 2019 00:16
    #16
    Anonym (Undrar) skrev 2019-09-28 22:55:15 följande:
    I mitt tidigare liv (innan nuvarande relation) har jG alltid varit "on top" i såna här lägen, tagit initiativ, varit rak och frågat rätt ut om känslor. Tagit för mig. Jag har inte möjlighet att göra det nu och tror det gör mig osäker. En stor del till att jag inte kan släppa allt detta tror jag har att göra med att jag inte har kontroll, och jag kommer antagligen aldrig få reda på hur han känner eftersom jag inte kan fråga. Har tex svårt att se hur han skulle kunna attraheras av mig när hans sambo är extremt snygg och klassisk blond skönhet. Så många hjärnspöken liksom. Vet att jag har utstrålning och är karismatisk men är ingen babe direkt efter X antal förlossningar och gravkilon. Samtidigt så kan jag ju nästan ta på känslan mellan oss. Finns ingen som har personlig erfarenhet?
    Men du ältar ju om helt irrelevanta saker, vad spelar det för roll vad han tänker och vilket utstrålning han har... du är ju upptagen och du påstår att du inte vill vara otrogen så varför lägger du ner så mycket tid och energi på¨saker som är total värdelösa?
    Du går ju vilse i en skog av tankar som du själv skapar, och du gör den hela tiden större och större. Riv ner hela jäva skogen och sluta tänka, snacka med, spela eller göra någonting med den andra snubben och fokusera på den VERKLIGA världen istället.
  • Anonym (välko­mmen tillba­ka?)
    Sun 29 Sep 2019 00:20
    #17
    Anonym (Undrar) skrev 2019-09-28 22:55:15 följande:
     Finns ingen som har personlig erfarenhet?
    Det finns måååånga många trådar om exakt samma dilemma som du och det finns säker jättemånga som haft samma erfarenheter, men vad hjälper det om du vägrar lyssna på vad någon säger utan ägnar all din tankeverksamhet åt att fantisera över den andra snubben?

    Precis som felix skriver, du har ju redan inlett en relation med den andre mannen den är inte romantisk eller sexuellt än, men du ÄR redan på väg ut helt fel håll.
  • Anonym (----)
    Sun 29 Sep 2019 08:06
    #18
    Anonym (Undrar) skrev 2019-09-28 22:55:15 följande:

    I mitt tidigare liv (innan nuvarande relation) har jG alltid varit "on top" i såna här lägen, tagit initiativ, varit rak och frågat rätt ut om känslor. Tagit för mig. Jag har inte möjlighet att göra det nu och tror det gör mig osäker. En stor del till att jag inte kan släppa allt detta tror jag har att göra med att jag inte har kontroll, och jag kommer antagligen aldrig få reda på hur han känner eftersom jag inte kan fråga. Har tex svårt att se hur han skulle kunna attraheras av mig när hans sambo är extremt snygg och klassisk blond skönhet. Så många hjärnspöken liksom. Vet att jag har utstrålning och är karismatisk men är ingen babe direkt efter X antal förlossningar och gravkilon. Samtidigt så kan jag ju nästan ta på känslan mellan oss. Finns ingen som har personlig erfarenhet?


    Jag har varit där du är, vid två tillfällen i livet. Det ni redan har inlett är en mental otrohet, i era tankar är ni mycket mer hos varandra än i verkligheten. Det slukar alla ens tankar och man distansierar sig från verkligheten. Allt pirr och allt som bubblar upp inom en är mycket mer spännande än den man man är gift med och den vardag man faktiskt lever i. Du behöver egentligen inte fundera över om han är intresserad eller inte för det är han, men att fundera på hans intentioner ökar ditt pirr och ditt intresse för honom.

    För mig har det båda gångerna slutat med att det rann ut i sanden efter några månader, men det har lett till att jag har ifrågasatt min relation och i slutändan lämnat relationen. Jag vet egentligen inte om det är den mentala otroheten som fått mig att ifrågasätta relationen eller om det är den dåliga relationen som gjort mig öppen för mental otrohet.
  • Anonym (felix­)
    Sun 29 Sep 2019 13:47
    #19

    Det är nog inte så svårt att förstå vad din nye gamle vän önskar sig. Han vill ha en online affär med en förälskad kvinna med flirt och senare sexchatt. På sikt kanske ett möte någonstans om nu det skulle bli möjligt. Han vill inte lämna sin blonda troféfru, bara ha lite pirr som förgyller vardagen. Oavsett hur attraktiv hon är så finns det inget som är så attraktivt som variation.

    Om du frågar honom rakt ut vad han vill så förstör du ju hans spelplan, eftersom det är spelet där han gradvist flyttar fram sin position som är det spännande.

    Så du får nog bestämma dig om du vill spela med på hans spelplan eller sluta med den spelapp.

  • Sun 29 Sep 2019 14:14
    #20
    -1

    Min bästa vän är gift med världens förmodligen bästa man. Han är snygg, intelligent, social, kan prata med alla, städar varje vecka, lagar mat veckans alla dagar OCH älskar sin fru gränslöst mycket. Han hämtar henne vart som helst, och tycker mycket om att umgås med henne! Han har egna vänner, egna intressen, men visar och berättar ständigt för henne hur lycklig han är över att vara gift...

    Ändå blev hon för över 15 år sedan kär i en jobbarkompis, så kär att hon övervägde att lämna allt hon hade, och så kär att hon än idag rodnar hejdlöst när han passerar.

    Som.tur var lämnade hon inte, för jag är rätt säker på att det hade blivit katastrof. Men ändå går den andre liksom aldrig helt ur hennes blodcirkulation.

Svar på tråden Förälskad i annan