• Anonym (Undra­r)
    Tue 3 Sep 2019 16:07
    1874 visningar
    44 svar
    44
    1874

    Förälskad i annan

    Jag förstår att min situation nu inte är unik.

    Jag är gift sen flera år tillbaka och har barn ihop med min man. Under sommaren nu har jag dock utvecklat känslor för en annan person i vår bekantskapskrets. Dessa känslor har funnits tidigare för 4-5 år sen när min och mannens relation svajade och vi även då över sommaren umgicks med dessa bekanta. tänkte på honom i månader efteråt men det gick sen över eftersom vi inte sågs.

    Nu är dock känslorna tillbaka med samma intensitet. Jag kan inte riktigt förklara det men jag upplever en laddning som nästan går att ta på. Inget har hänt mellan oss och ingen av oss har satt ord på några känslor gentemot varandra. Däremot finns en värme mellan oss och det märks att vi uppskattar varandras sällskap. Jag har dock l svårt att lokalisera var jag står i allt. Älskar min man, han älskar och gör allt för mig även om vi två är väldigt olika som personer. Jag och den andra förstår varandra nästan instinktivt, vi behöver typ inte prata utan har samma referenser och tankegångar. Har aldrig upplevt det förut men det känns ibland magiskt.

    Vad gör man? Det sista jag vill är att såra min man och min familj. Jag har inga planer på att ta ett "nästa steg" med den andra personen utan måste ju såklart själv reda ut vad jag känner och vad som är vad.

    Någon som upplevt liknande? Vad gjorde ni för att göra "rätt". Hade hoppats att veckorna skulle gå och jag skulle glömma dessa känslor igen men just nu verkar det inte så...

  • Svar på tråden Förälskad i annan
  • Anonym (perso­nen)
    Mon 30 Sep 2019 16:16
    #21
    Anonym (Undrar) skrev 2019-09-28 22:55:15 följande:
    I mitt tidigare liv (innan nuvarande relation) har jG alltid varit "on top" i såna här lägen, tagit initiativ, varit rak och frågat rätt ut om känslor. Tagit för mig. Jag har inte möjlighet att göra det nu och tror det gör mig osäker. En stor del till att jag inte kan släppa allt detta tror jag har att göra med att jag inte har kontroll, och jag kommer antagligen aldrig få reda på hur han känner eftersom jag inte kan fråga. Har tex svårt att se hur han skulle kunna attraheras av mig när hans sambo är extremt snygg och klassisk blond skönhet. Så många hjärnspöken liksom. Vet att jag har utstrålning och är karismatisk men är ingen babe direkt efter X antal förlossningar och gravkilon. Samtidigt så kan jag ju nästan ta på känslan mellan oss. Finns ingen som har personlig erfarenhet?
    Man blir ju kåt och intresserad på personen.
    Hans agerande visar att han är kåt och intresserad av dig. Ni känner ju av varandras kåthet så att ni nästan kan ta på känslan.
  • Anonym (svin)
    Tue 1 Oct 2019 02:49
    #22
    Plupp73 skrev 2019-09-29 14:14:05 följande:

    Min bästa vän är gift med världens förmodligen bästa man. Han är snygg, intelligent, social, kan prata med alla, städar varje vecka, lagar mat veckans alla dagar OCH älskar sin fru gränslöst mycket. Han hämtar henne vart som helst, och tycker mycket om att umgås med henne! Han har egna vänner, egna intressen, men visar och berättar ständigt för henne hur lycklig han är över att vara gift...

    Ändå blev hon för över 15 år sedan kär i en jobbarkompis, så kär att hon övervägde att lämna allt hon hade, och så kär att hon än idag rodnar hejdlöst när han passerar.

    Som.tur var lämnade hon inte, för jag är rätt säker på att det hade blivit katastrof. Men ändå går den andre liksom aldrig helt ur hennes blodcirkulation.


    Vilken slampa. Stackars hennes ovetande man. 
  • Anonym (perso­nen)
    Tue 1 Oct 2019 07:53
    #23
    Plupp73 skrev 2019-09-29 14:14:05 följande:

    Min bästa vän är gift med världens förmodligen bästa man. Han är snygg, intelligent, social, kan prata med alla, städar varje vecka, lagar mat veckans alla dagar OCH älskar sin fru gränslöst mycket. Han hämtar henne vart som helst, och tycker mycket om att umgås med henne! Han har egna vänner, egna intressen, men visar och berättar ständigt för henne hur lycklig han är över att vara gift...

    Ändå blev hon för över 15 år sedan kär i en jobbarkompis, så kär att hon övervägde att lämna allt hon hade, och så kär att hon än idag rodnar hejdlöst när han passerar.

    Som.tur var lämnade hon inte, för jag är rätt säker på att det hade blivit katastrof. Men ändå går den andre liksom aldrig helt ur hennes blodcirkulation.


    Det här känns som om det är påhittat för att visa på något moraltänk. Kanske har mannen själv " världens förmodligen bästa man" skrivit det här.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Thu 3 Oct 2019 15:01
    #24
    Anonym (personen) skrev 2019-09-30 16:16:47 följande:
    Man blir ju kåt och intresserad på personen.
    Hans agerande visar att han är kåt och intresserad av dig. Ni känner ju av varandras kåthet så att ni nästan kan ta på känslan.
    Nej, jag skulle nog inte säga att det handlar om ren kåthet faktiskt. Jag upplever att vi rent intellektuellt och humormässigt är som tvillingsjälar nästan, sen finns det attraktion också, definitivt från min sida och jag tror den är besvarad. Men det är ju det jag inte kan veta. Som nån ovan skrev här kanske jag bara är nån som han tycker det är härligt att få lite bekräftelse från, men som han aldrig skulle ta i. Jag kanske bara boostar hans ego liksom. På nåt sjukt sätt vill jag ändå tro att det är mer än så. Vi har daglig kontakt nu genom den här appen och även om vi aldrig skriver något annat än ett par tre ord till varandra så.. ja, jag vet inte.
  • Jordfe­lsbryt­aren
    Thu 3 Oct 2019 15:08
    #25

    Beror helt på är du lycklig? Om svaret är ja så bryt all kontakt med den andra snubben!

    Är du olycklig? Om svaret är ja? Så är livet på tok för kort för att gå runt olycklig oavsett om du har partner och barn ihop. Inga barn vill se mamma eller pappa olyckliga.

    Om du är olycklig och vill se vart det kan leda med den andra mannen se då fan till att göra klart allt med din man först!

    På tok för många i detta land gör misstaget att vara otrogen först sen lämna= stor risk för smutsig skilsmässa och att barmen hamnar i kläm.

  • Anonym (välko­mmen tillba­ka?)
    Thu 3 Oct 2019 15:17
    #26
    Anonym (Undrar) skrev 2019-10-03 15:01:19 följande:
    Nej, jag skulle nog inte säga att det handlar om ren kåthet faktiskt. Jag upplever att vi rent intellektuellt och humormässigt är som tvillingsjälar nästan, sen finns det attraktion också, definitivt från min sida och jag tror den är besvarad. Men det är ju det jag inte kan veta. Som nån ovan skrev här kanske jag bara är nån som han tycker det är härligt att få lite bekräftelse från, men som han aldrig skulle ta i. Jag kanske bara boostar hans ego liksom. På nåt sjukt sätt vill jag ändå tro att det är mer än så. Vi har daglig kontakt nu genom den här appen och även om vi aldrig skriver något annat än ett par tre ord till varandra så.. ja, jag vet inte.
    Det är väl klart att du vill tro att det är mer än så, det är ju ditt begär och belöningssystem som talar. Du känner ju något och det är väl klart att du vill att det ska vara besvarat för det boostar ju ditt ego (bekräftelse)

    Att han verkar vara en tvillingsjäl beror på idealiseringen som alla förälskade ägnar sig åt, det är lätt att vara trevligt och charmig när man vistas utanför vardagens alla måsten och och där det inte ställs några krav. 

    Ja ni har daglig kontakt och därmed går du redan bakom ryggen på sin partner och har inlett en relation med en annan man, den är inte uttalad och bekräftad men den finns där och du vet ju själv vad din partner skulle tycka om den om han visste vad du kände så därför låter du det vara osagt plus att det ger dig möjlighet att utveckla den om du skulle känna för det.
  • Thu 3 Oct 2019 16:16
    #27
    Anonym (personen) skrev 2019-10-01 07:53:10 följande:
    Det här känns som om det är påhittat för att visa på något moraltänk. Kanske har mannen själv " världens förmodligen bästa man" skrivit det här.
    Jag vet inte riktigt vad jag skall svara dig mer än att det jag berättade är helt och hållet sant. Ingenting uppdiktat. Tyvärr, när du uttryckte dig så tvärsäkert....
  • Thu 3 Oct 2019 16:24
    #28
    Anonym (svin) skrev 2019-10-01 02:49:46 följande:
    Vilken slampa. Stackars hennes ovetande man. 
    Jag tycker också synd om, och jag tycker väldigt mycket om, hennes man, men nej - hon gick aldrig i säng med den andre. Båda var gifta sedan många år. Hon blev uppriktigt kär, inte enbart kåt eller förälskad - utan djupt kär.
    Jag ser henne faktiskt inte som en slampa, utan någon som råkade korsa sin väg med någon annan hon också hade kunnat leva sitt liv med.
    För min del väljer jag som vän att vara lyssnare och bollplank, ge henne en vidare syn, och aspekter ganska rakt. Inte att döma henne. 
    Hon valde sin man, med öppna ögon. Men jag ser dagligen att den andre fortfarande påverkar henne innerst inne.
  • Anonym (perso­nen)
    Thu 3 Oct 2019 16:35
    #29
    Plupp73 skrev 2019-10-03 16:24:01 följande:
    Jag tycker också synd om, och jag tycker väldigt mycket om, hennes man, men nej - hon gick aldrig i säng med den andre. Båda var gifta sedan många år. Hon blev uppriktigt kär, inte enbart kåt eller förälskad - utan djupt kär.
    Jag ser henne faktiskt inte som en slampa, utan någon som råkade korsa sin väg med någon annan hon också hade kunnat leva sitt liv med.
    För min del väljer jag som vän att vara lyssnare och bollplank, ge henne en vidare syn, och aspekter ganska rakt. Inte att döma henne. 
    Hon valde sin man, med öppna ögon. Men jag ser dagligen att den andre fortfarande påverkar henne innerst inne.
    Ja att ha en vännina som säger hur bra man har det osv. kan ju vara bra ibland. Hon blev väl övertygad och lite övertalad av dig att vara kvar hos "världens förmodligen bästa man"
    Hon valde säkerheten. Men i det här fallet skulle hon nog valt den andre iaf. Kärlek är ju ändå kärlek. Det måste vara det om hon fortfarande är påverkad av honom.
  • Anonym (perso­nen)
    Thu 3 Oct 2019 16:41
    #30
    Plupp73 skrev 2019-10-03 16:16:54 följande:
    Jag vet inte riktigt vad jag skall svara dig mer än att det jag berättade är helt och hållet sant. Ingenting uppdiktat. Tyvärr, när du uttryckte dig så tvärsäkert....
    Jag betvivlar inte att det kan vara sant. Det jag tvekar om är vem som skriver pga att det är för mycket detaljer om hur bra han är.
    Det känns som om att det är du, "världens förmodligen bästa man", som skriver.
Svar på tråden Förälskad i annan