• Anonym (Undrar)

    Förälskad i annan

    Jag förstår att min situation nu inte är unik.

    Jag är gift sen flera år tillbaka och har barn ihop med min man. Under sommaren nu har jag dock utvecklat känslor för en annan person i vår bekantskapskrets. Dessa känslor har funnits tidigare för 4-5 år sen när min och mannens relation svajade och vi även då över sommaren umgicks med dessa bekanta. tänkte på honom i månader efteråt men det gick sen över eftersom vi inte sågs.

    Nu är dock känslorna tillbaka med samma intensitet. Jag kan inte riktigt förklara det men jag upplever en laddning som nästan går att ta på. Inget har hänt mellan oss och ingen av oss har satt ord på några känslor gentemot varandra. Däremot finns en värme mellan oss och det märks att vi uppskattar varandras sällskap. Jag har dock l svårt att lokalisera var jag står i allt. Älskar min man, han älskar och gör allt för mig även om vi två är väldigt olika som personer. Jag och den andra förstår varandra nästan instinktivt, vi behöver typ inte prata utan har samma referenser och tankegångar. Har aldrig upplevt det förut men det känns ibland magiskt.

    Vad gör man? Det sista jag vill är att såra min man och min familj. Jag har inga planer på att ta ett "nästa steg" med den andra personen utan måste ju såklart själv reda ut vad jag känner och vad som är vad.

    Någon som upplevt liknande? Vad gjorde ni för att göra "rätt". Hade hoppats att veckorna skulle gå och jag skulle glömma dessa känslor igen men just nu verkar det inte så...

  • Svar på tråden Förälskad i annan
  • Plupp73
    Anonym (personen) skrev 2019-10-03 16:41:58 följande:

    Jag betvivlar inte att det kan vara sant. Det jag tvekar om är vem som skriver pga att det är för mycket detaljer om hur bra han är.

    Det känns som om att det är du, "världens förmodligen bästa man", som skriver.


    Nej, jag är sedan över 15 år hennes närmaste vän. Vi umgås också med familjerna, så jag känner hennes man rätt så väl - och jag tycker faktiskt uppriktigt att han är en fantastisk man. Själv är jag lesbisk, så att ingen inbillar sig att jag har en crush på honom. Men han är den bästa man jag träffat.

    Jag tror inte att hon blivit lycklig med den andre mannen, av flera skäl. Har aldrig sagt så till henne, bara att jag stöttar henne "no matter what"
  • Anonym (personen)
    Plupp73 skrev 2019-10-03 16:24:01 följande:
    Jag tycker också synd om, och jag tycker väldigt mycket om, hennes man, men nej - hon gick aldrig i säng med den andre. Båda var gifta sedan många år. Hon blev uppriktigt kär, inte enbart kåt eller förälskad - utan djupt kär.
    Jag ser henne faktiskt inte som en slampa, utan någon som råkade korsa sin väg med någon annan hon också hade kunnat leva sitt liv med.
    För min del väljer jag som vän att vara lyssnare och bollplank, ge henne en vidare syn, och aspekter ganska rakt. Inte att döma henne. 
    Hon valde sin man, med öppna ögon. Men jag ser dagligen att den andre fortfarande påverkar henne innerst inne.
    Alltså jag tycker synd om henne för att hon inte fick den hon helst ville ha.
    Jag tycker synd om hennes man för att han har en fru som helst ville ha en annan men valde att stanna kvar hos honom bara för att han var en bra man. Fast det vet han ju inte om. Om jag hade varit mannen hade jag låtit henne gå till den andre mannen om hon velat. Man kan ju inte hålla kvar någon mot sin vilja när det gäller kärlek. Inte annars heller naturligtvis.
  • Plupp73
    Anonym (personen) skrev 2019-10-03 17:33:14 följande:

    Alltså jag tycker synd om henne för att hon inte fick den hon helst ville ha.

    Jag tycker synd om hennes man för att han har en fru som helst ville ha en annan men valde att stanna kvar hos honom bara för att han var en bra man. Fast det vet han ju inte om. Om jag hade varit mannen hade jag låtit henne gå till den andre mannen om hon velat. Man kan ju inte hålla kvar någon mot sin vilja när det gäller kärlek. Inte annars heller naturligtvis.


    Som.observatör tänker jag att hon i verkligheten inte fick den hon ville ha, men som hon samtidigt aldrig levt ett vardagsliv med....

    Men de pratade om allt i oändliga timmar, det gör hon inte med sin man. Det är något med personkemin, den sprakande karisman.
  • Anonym (personen)
    Plupp73 skrev 2019-10-03 17:45:47 följande:
    Som.observatör tänker jag att hon i verkligheten inte fick den hon ville ha, men som hon samtidigt aldrig levt ett vardagsliv med....

    Men de pratade om allt i oändliga timmar, det gör hon inte med sin man. Det är något med personkemin, den sprakande karisman.
    Det är få förunnat att kunna prata med någon om allt i timtals. Då klickar man verkligen. Personkemin måste ha varit stark. Dom måste verkligen ha gillat/varit kära i varann. Vad tragiskt att de inte kunde ha ett vardagsliv ihop.
  • Anonym (personen)
    Plupp73 skrev 2019-10-03 17:13:15 följande:
    Nej, jag är sedan över 15 år hennes närmaste vän. Vi umgås också med familjerna, så jag känner hennes man rätt så väl - och jag tycker faktiskt uppriktigt att han är en fantastisk man. Själv är jag lesbisk, så att ingen inbillar sig att jag har en crush på honom. Men han är den bästa man jag träffat.

    Jag tror inte att hon blivit lycklig med den andre mannen, av flera skäl. Har aldrig sagt så till henne, bara att jag stöttar henne "no matter what"
    Aha nu förstår jag hur det hänger ihop.
    Den mannen måste vara bra om det är den bästa mannen du träffat.
    Fint att du stöttar din vän!
  • Anonym (Anonym (nyfiken))

    Hur gick det? Tog du steget, eller gjorde han det?

  • Anonym (Undrar)

    Det har inte hänt så mkt faktiskt. Vi spelar fortfarande mer eller mindre dagligen med varandra men skriver ganska sällan något och väldigt platoniskt. Har kanske mest gått över i nån slentrian men han fortsätter bjuda in till nya spel och det är ju ett aktivt val ändå. Vi har inte träffats sen i somras, och eftersom vi bara ses genom vänner så lär det dröja några månader till. Verkar han eller jag tycms beredda att ta fler steg, men verkar trivas med att ha varandra på håll?

  • Anonym (jenny)

    Det händer och är inget att kasta bort livet för.

  • Anonym (Reducerad)
    Anonym (välkommen tillbaka?) skrev 2019-09-03 17:17:31 följande:
    Eller hur, för hon kommer ju inte alls ångra sig när hennes förhållande går åt helvete och hennes man och ungar blir knäckta.... nejdå,,, det är baaaara att mista knull med älskare hon kommer ångraDrömmer
    Ja, om han är ett bra ligg, så är det ju en förlust.
  • Anonym (Reducerad)
    Anonym (jenny) skrev 2020-01-28 11:01:32 följande:

    Det händer och är inget att kasta bort livet för.


    En del känner sig mer levande när de har älskare/älskarinnor.
  • Anonym (jenny)
    Anonym (Reducerad) skrev 2020-01-28 13:10:27 följande:

    En del känner sig mer levande när de har älskare/älskarinnor.


    Respirator är inget mot äkta vara.
  • Anonym (felix)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-01-28 10:20:04 följande:

    Det har inte hänt så mkt faktiskt. Vi spelar fortfarande mer eller mindre dagligen med varandra men skriver ganska sällan något och väldigt platoniskt. Har kanske mest gått över i nån slentrian men han fortsätter bjuda in till nya spel och det är ju ett aktivt val ändå. Vi har inte träffats sen i somras, och eftersom vi bara ses genom vänner så lär det dröja några månader till. Verkar han eller jag tycms beredda att ta fler steg, men verkar trivas med att ha varandra på håll?


    Nog verkar det som att motivationen för detta dagliga spelande är mindre platonisk än skrivandet. Är själva spelandet verkligen så underhållande kan man kanske undra eller finns det andra motiv i bakgrunden? Han signalerar fortsatt intresse av att upprätthålla förbindelsen till dig, till framtida ändamål, och du signalerar väl detsamma genom att acceptera hans inbjudan. Vad det leder till i slutändan får vi väl se, men helt oskyldigt är det nog inte.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (felix) skrev 2020-01-28 17:31:05 följande:

    Nog verkar det som att motivationen för detta dagliga spelande är mindre platonisk än skrivandet. Är själva spelandet verkligen så underhållande kan man kanske undra eller finns det andra motiv i bakgrunden? Han signalerar fortsatt intresse av att upprätthålla förbindelsen till dig, till framtida ändamål, och du signalerar väl detsamma genom att acceptera hans inbjudan. Vad det leder till i slutändan får vi väl se, men helt oskyldigt är det nog inte.


    Nej, det känns inte helt oskyldigt heller även om det per definition inte har hänt något. Jag vet ju inget om hans drivkraft, kan det vara så att han bara slentrianspelar och inte är ett dugg intresserad av mig? Jag har på ett sätt svårt att tro det, å andra sidan så är jag så himla säker på att vi känner samma starka dragning till varandra.

    i perioder kan jag verkligen dagdrömma om att vi ses för en lunch men istället inte kan sluta kyssa varandra passionerat och blir helt varm i kroppen. Sen tänker jag på konsekvenserna av att det skulle vara verklighet och då känns det helt otänkbart.
Svar på tråden Förälskad i annan