• Tue 3 Sep 2019 17:23
    139 visningar
    4 svar
    4
    139

    Roadtrip tips

    Hej alla mina vänner!
    Nu är det så att jag har 3 oplanerade dagar framför mig fredag-lördag-söndag och jag har bestämt att bila till ett annat land. Jag har tänkt att åka från Göteborg tidigt på morgonen hela vägen till Gdansk i polen (15 timmar) övernatta i staden, ta en runda i staden dagen efter och åka mot Berlin (8 timmar) övernatta i Berlin och efter en runda i Berlin dagen efter så åker hemåt mot Göteborg (12 timmar). 
    Tycker ni att det är idiotisk plan eller tycker ni att det är värt? Jag bryr mig inte om pengarna utan jag vill att ha en bra upplevelse men osäker om min plan blir en spännande upplevelse. Blir tacksam om ni delar med er eran åsikter, Jag gillar och vara galen men inte idiot.

  • Svar på tråden Roadtrip tips
  • Tue 3 Sep 2019 17:40
    #1

    Låter mer som stress och gnussande av bilsäte än som en kul roadtrip.

    Räkna med betydligt fler raster än du tror och bered dig på risken för stillastående trafik pga olyckor eller väderlek som inte går att köra i.

  • ds3
    Tue 3 Sep 2019 17:52
    #2

    För många timmar i bilen för min egen smak men gillar du att köra och är van att köra långt, varför inte?

  • Prakti­sk58
    Wed 4 Sep 2019 18:39
    #3

    Nattfärja till Polen ?

  • Kodia
    Wed 4 Sep 2019 18:47
    #4

    Jag tycker att det låter som alldeles för mycket bilkörning! Det kommer antagligen att vara köer på autobahn, och då blir det flera timmar extra.
    För att hinna njuta lite hade jag nöjt mig med Berlin. Det finns många tidsbesparande färjor, t. ex. nattfärjan Trelleborg - Rostock, om du kan åka torsdag efter jobbet. Det finns också färjor till Polen.

Svar på tråden Roadtrip tips