• Thu 5 Sep 2019 11:32
    214 visningar
    6 svar
    6
    214

    PCOS

    Hej! Jag har precis fått diagnosen PCOS och har läst massa skräckhistorier om infertilitet. Vad har ni med PCOS för erfarenheter av detta? Jag har hyfsat regelbunden mens (nästan varje månad, normal vikt). Jag undrar även om det är någon annan med PCOS som kan få hugg ibland i äggstockarna? Har varit på ultraljud där man såg PCOS men allt annat såg bra ut. Kan inte ni berätta era erfarenheter av PCOS?

  • Svar på tråden PCOS
  • Thu 5 Sep 2019 13:38
    #1

    Jag hade en spontan graviditet .

    En pergo time graviditet och en spontan efter pergo time barnet.

  • Thu 5 Sep 2019 13:39
    #2

    Och mina äggstockar hugger också emellanåt

  • Thu 5 Sep 2019 15:28
    #3

    Jag har otroligt oregelbunden mens, cyklarna kan variera mellan 20 och 100 dagar. Några hugg i äggstockarna kan jag faktiskt inte påminna mig om. För mig krävdes det letrozol för att få till en graviditet.


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Thu 5 Sep 2019 16:23
    #4

    Första barnet via ivf, andra på metformin och lchf diet. Försöker nu med en trea. Första kuren letrozol avklarad. Inväntar Bim :)

    Regelbunden mens, normalvikt , dock inte regelbunden ägglossning antagligen , pco äggstockar.

  • Fri 6 Sep 2019 15:24
    #5

    Har du lämnat blodprov också som bekräftar pcos? Man kan inte diagnostisera de enbart med vul. 
    Du har inte nyligen slutat med ppiller? De finns flera sorters pcos och en av dem är en "tillfällig" pcos pga ppillerstopp. 
    Om du har bekräftad pcos så går det att hålla i schack med kost och kosttillskott. Rent tekniskt har du inte svårare än andra att bli gravid men det kan va svårare att få ägglossning. 
    Vill du läsa mer om de så rekommenderar jag Lara Briden och Dr Jolene Brighten på instagram. 
    Jag har snart läst ut båda deras böcker. :)

  • Sun 8 Sep 2019 11:21
    #6

    Tack för alla svar. Ja har tagit blodprov men ej fått svar än, har även fått en hel del acne vilket jag glömde skriva i mitt första inlägg. Jag har inte håller ägglossning regelbundet utan bara hyfsat regelbunden mens.

Svar på tråden PCOS