• Anonym (Ledse­n)
    Fri 6 Sep 2019 14:16
    4155 visningar
    192 svar
    -1
    192
    4155

    Konflikt med svärmor

    Är nu i vecka 30 och fick igår ett samtal från min svärmor som jag mår väldigt dåligt över. Jag har svårt att koncentrera mig och vill bra gråta. Hon verkar dock inte tycka att hon gjort något fel och nu känns det som jag är i ett vacuum med en helt annan svärmor än den jag tidigare tyckte om. Jag vet att jag är full i hormoner men tror att jag kanske skulle kunna reagerat på samma sätt om jag inte var gravid.


    För en vecka sedan fyllde jag 40 år. Eftersom jag är i 7:e månaden orkade jag inte ställa till med något stort utan bjöd de närmsta vännerna med familj vilket ändå blev 20 personer. Då jag fyllde år på en fredag så valde jag att ha festen på lördag för att hinna förbereda. När jag vaknar på min födelsedag på fredagen blir jag inte uppvaktad av min sambo och vår son. Jag är van att man får en liten sång och kanske framdukad frukost och en present. Så har vi alltid gjort i min familj och så har jag alltid firat min sambo och vår son. När jag kommer på jobbet frågar i princip alla hur jag blivit uppvaktad på morgonen. De som ringer och grattar mig frågar samma sak. Tillslut börjar jag gråta då börjar känna mig bortglömd då vi firade min sambo jättestort i två dagar när han 40 år.  Till slut bryter jag ihop och åker hem och gråter. Jag ringer min kompis som  och min sambo som båda fick höra hur ledsen jag var över att inte bli firad på min stora dag. Min sambo säger ?men du ville ju inte göra någon stor sak?. Nä jag ville inte bjuda in 50-60 personer men det betyder väl inte att jag inte vill bli uppvaktad av min familj och få en present?  


    För att trösta min så bjuder min kompis ut mig på middag på kvällen eftersom min sambo inte planerat något för kvällen heller. Min sambo erbjuder därefter samma sak men jag var för ledsen och besviken på honom vid det här laget att jag valde att gå ut med min vän istället.  Under dagen hade min svärmor försökt nå mig men jag hade antingen varit på jobbet eller hemma och gråtit så jag hade inte svarat. Istället fick hon under tiden jag var ute och åt med min vän fått tag i min sambo. Han är då jätteledsen och berättar att jag valt att inte spendera kvällen med honom och min son. Detta lämnade vi dock bakom oss och hade en trevlig fest på lördagen.


    Igår ringer som sagt min svärmor mig och skäller i över 10 min. Hon säger saker som ?hur länge ska XX stå ut med dig?. Att jag förstör hennes son och vårt barn med mitt temperament. Hon menar på att han gör allt hemma och jag gör inget. Att alla andra ser hur jag är men jag verkar inte fatta hur jag är. Hon refererande till att min sambos pappa och hans syster ska tycka samma sak. Jag ringde såklart båda två och svärfar som blev jätteupprörd då han menar på att han tycker jättemycket om mig och att han inte pratat med svärmor på två månader (de är skilda).


    Min sambo friade till mig i aug och säger att han älskar mig mer och mer för varje dag. Han har aldrig sagt till mig eller HENNE att han tycker att jag kör med honom eller är missnöjd med mig, förutom när han var ledsen på min födelsedag. Det jag kan förstå kan ha provocerat henne är att jag i somras bad honom göra mycket då jag hade en utsliten axel så jag fick absolut inte bära något tyngre än ett kilo. Jag sa; kan du lyfta det, kan du snälla packa in den här i bilen etc.


     


    Jag mår jättedåligt av det här. Vet inte hur jag ska förhålla mig till den nyuppkomna situationen eller göra. Jag vet att min sambo älskar sin mamma och vill inte komma emellan dem. Som de känns nu så kommer jag aldrig kunna vara naturlig runt henne eller tycka att det är kul att åka 120 mil för att hälsa på. Hur tänker ni? Är jag överkänslig för att jag är gravid?  Borde jag ta till mig hennes ?feedback? för att bli  en bättre människa och acceptera att bli utskälld.

  • Svar på tråden Konflikt med svärmor
  • Fri 20 Sep 2019 23:22
    jrockyracoon skrev 2019-09-20 21:17:21 följande:
    Du har sagt:
    "Man kan inte gå runt och känna ansvar för relationen med människor som flippar ur."

    Vad innebär detta uttalande, anser du? Vilken betydelse har ordet "man", enligt dig? I det svenska språket refererar det till "vem som helst" eller alla. Det inkluderar alltså svärmodern.

    Alltså betyder det att du anser att t.ex. jag eller svärmodern eller vem som helst inte kan gå runt och känna ansvar för relationen med människor som flippar ut.

    I dina fantasier kan du ju säkert inbilla dig att dina åsikter och ord, har en annan betydelse, men i verkligheten fallerar du logiskt och obevekligt på den här punkten.

    Men du kan absolut fortsätta tro att jag trasslar in mig i saker när det är uppenbart att du inte själv kan förstå en enkel konsekvens utifrån din egen utsaga.
    Jepp. Jag sa så. Jag syftade på TS och att hon inte behöver känna ansvar när svärmor flippar ur.
  • Sat 21 Sep 2019 02:14
    -4
    nihka skrev 2019-09-20 23:22:22 följande:
    Jepp. Jag sa så. Jag syftade på TS och att hon inte behöver känna ansvar när svärmor flippar ur.
    Tack. Då hoppas jag att du inser att du faktiskt har uttalat dig om att svärmodern inte behöver känna ansvar för situationen, även om du själv inte insåg att det var det du sade.

    Det är följaktligen inte något jag har läst in, utan något som är en konsekvens av ditt eget uttalande.
  • Sat 21 Sep 2019 20:46
    jrockyracoon skrev 2019-09-21 02:14:26 följande:
    Tack. Då hoppas jag att du inser att du faktiskt har uttalat dig om att svärmodern inte behöver känna ansvar för situationen, även om du själv inte insåg att det var det du sade.

    Det är följaktligen inte något jag har läst in, utan något som är en konsekvens av ditt eget uttalande.
    Nope. Och jag har varit övertydlig om det. Svärmodern ägde ensam konflikten och har nu själv insett det genom att ta fullt ansvar och be om ursäkt - full avbön.

    Case closed.
  • Sun 22 Sep 2019 00:00
    -4
    nihka skrev 2019-09-21 20:46:03 följande:
    Nope. Och jag har varit övertydlig om det. Svärmodern ägde ensam konflikten och har nu själv insett det genom att ta fullt ansvar och be om ursäkt - full avbön.

    Case closed.
    Haha! Jag vet inte om du enbart är envis och vill ha sista ordet trots att du inser att du har fel eller om du saknar en logisk förmåga att dra slutsatser.

    Du har ju själv nyss erkänt att du sade:
    "Man kan inte gå runt och känna ansvar för relationen med människor som flippar ur."

    Om vi försöker vara pedagogiska och byta ut lite ord utan att ändra det semantiska innehållet kan vi skriva.

    "En människa ska inte känna ansvar för relationen med människor som flippar ur".

    Om vi då antar att svärmodern är en människa (rimligt antagande) så innebär det att hon inte ska känna ansvar för relationen med människor som flippar ur.

    Och om vi vidare antar att svärmodern ansåg att TS flippade ur, betyder det att svärmodern inte ska känna ansvar för relationen med TS.

    Du kan givetvis ducka för det här genom att säga att du råkade skriva fel, att du skrev "man" men menade "TS" eller liknande. Det hade jag i så fall köpt fullständigt. Men att vägra erkänna att du har skrivit fel här och att din mening inte innebär det den gör trots att du är vida överbevisad gör mig lika chockad som när jag läser något av Donald Trump. Anledningen att jag fortsätter den här absurda diskussionen är faktiskt att du inte verkar inse enkel logik, och det gör mig faktiskt lite brydd eftersom logiken är det mest sanna vi har.

    I vilket fall. Nu är cased closed för min del. Oavsett om du begriper min förklaring eller ej, kommer jag nu inte att fortsätta plåga dig. Ha en trevlig kväll!
  • Anonym (A)
    Sun 22 Sep 2019 14:01
    jrockyracoon skrev 2019-09-22 00:00:49 följande:
    Haha! Jag vet inte om du enbart är envis och vill ha sista ordet trots att du inser att du har fel eller om du saknar en logisk förmåga att dra slutsatser.

    Du har ju själv nyss erkänt att du sade:
    "Man kan inte gå runt och känna ansvar för relationen med människor som flippar ur."

    Om vi försöker vara pedagogiska och byta ut lite ord utan att ändra det semantiska innehållet kan vi skriva.

    "En människa ska inte känna ansvar för relationen med människor som flippar ur".

    Om vi då antar att svärmodern är en människa (rimligt antagande) så innebär det att hon inte ska känna ansvar för relationen med människor som flippar ur.

    Och om vi vidare antar att svärmodern ansåg att TS flippade ur, betyder det att svärmodern inte ska känna ansvar för relationen med TS.

    Du kan givetvis ducka för det här genom att säga att du råkade skriva fel, att du skrev "man" men menade "TS" eller liknande. Det hade jag i så fall köpt fullständigt. Men att vägra erkänna att du har skrivit fel här och att din mening inte innebär det den gör trots att du är vida överbevisad gör mig lika chockad som när jag läser något av Donald Trump. Anledningen att jag fortsätter den här absurda diskussionen är faktiskt att du inte verkar inse enkel logik, och det gör mig faktiskt lite brydd eftersom logiken är det mest sanna vi har.

    I vilket fall. Nu är cased closed för min del. Oavsett om du begriper min förklaring eller ej, kommer jag nu inte att fortsätta plåga dig. Ha en trevlig kväll!
    +1
  • Miss Skywal­ker
    Sun 22 Sep 2019 18:24
    +3
    jrockyracoon skrev 2019-09-22 00:00:49 följande:

    Haha! Jag vet inte om du enbart är envis och vill ha sista ordet trots att du inser att du har fel eller om du saknar en logisk förmåga att dra slutsatser.

    Du har ju själv nyss erkänt att du sade:

    "Man kan inte gå runt och känna ansvar för relationen med människor som flippar ur."

    Om vi försöker vara pedagogiska och byta ut lite ord utan att ändra det semantiska innehållet kan vi skriva.

    "En människa ska inte känna ansvar för relationen med människor som flippar ur".

    Om vi då antar att svärmodern är en människa (rimligt antagande) så innebär det att hon inte ska känna ansvar för relationen med människor som flippar ur.

    Och om vi vidare antar att svärmodern ansåg att TS flippade ur, betyder det att svärmodern inte ska känna ansvar för relationen med TS.

    Du kan givetvis ducka för det här genom att säga att du råkade skriva fel, att du skrev "man" men menade "TS" eller liknande. Det hade jag i så fall köpt fullständigt. Men att vägra erkänna att du har skrivit fel här och att din mening inte innebär det den gör trots att du är vida överbevisad gör mig lika chockad som när jag läser något av Donald Trump. Anledningen att jag fortsätter den här absurda diskussionen är faktiskt att du inte verkar inse enkel logik, och det gör mig faktiskt lite brydd eftersom logiken är det mest sanna vi har.

    I vilket fall. Nu är cased closed för min del. Oavsett om du begriper min förklaring eller ej, kommer jag nu inte att fortsätta plåga dig. Ha en trevlig kväll!


    Låter snarare som du är envis och vill ha sista ordet som vrider runt det Nihka sagt.
  • Sun 22 Sep 2019 21:16
    +2
    jrockyracoon skrev 2019-09-22 00:00:49 följande:
    Haha! Jag vet inte om du enbart är envis och vill ha sista ordet trots att du inser att du har fel eller om du saknar en logisk förmåga att dra slutsatser.

    Du har ju själv nyss erkänt att du sade:
    "Man kan inte gå runt och känna ansvar för relationen med människor som flippar ur."

    Om vi försöker vara pedagogiska och byta ut lite ord utan att ändra det semantiska innehållet kan vi skriva.

    "En människa ska inte känna ansvar för relationen med människor som flippar ur".

    Om vi då antar att svärmodern är en människa (rimligt antagande) så innebär det att hon inte ska känna ansvar för relationen med människor som flippar ur.

    Och om vi vidare antar att svärmodern ansåg att TS flippade ur, betyder det att svärmodern inte ska känna ansvar för relationen med TS.

    Du kan givetvis ducka för det här genom att säga att du råkade skriva fel, att du skrev "man" men menade "TS" eller liknande. Det hade jag i så fall köpt fullständigt. Men att vägra erkänna att du har skrivit fel här och att din mening inte innebär det den gör trots att du är vida överbevisad gör mig lika chockad som när jag läser något av Donald Trump. Anledningen att jag fortsätter den här absurda diskussionen är faktiskt att du inte verkar inse enkel logik, och det gör mig faktiskt lite brydd eftersom logiken är det mest sanna vi har.

    I vilket fall. Nu är cased closed för min del. Oavsett om du begriper min förklaring eller ej, kommer jag nu inte att fortsätta plåga dig. Ha en trevlig kväll!
    Jävlar vad mycket text bara för att visa att du inte har förstått att "en människa" = TS.
  • Anonym (Jodu)
    Sun 22 Sep 2019 21:49
    +2
    jrockyracoon skrev 2019-09-22 00:00:49 följande:

    Haha! Jag vet inte om du enbart är envis och vill ha sista ordet trots att du inser att du har fel eller om du saknar en logisk förmåga att dra slutsatser.

    Du har ju själv nyss erkänt att du sade:

    "Man kan inte gå runt och känna ansvar för relationen med människor som flippar ur."

    Om vi försöker vara pedagogiska och byta ut lite ord utan att ändra det semantiska innehållet kan vi skriva.

    "En människa ska inte känna ansvar för relationen med människor som flippar ur".

    Om vi då antar att svärmodern är en människa (rimligt antagande) så innebär det att hon inte ska känna ansvar för relationen med människor som flippar ur.

    Och om vi vidare antar att svärmodern ansåg att TS flippade ur, betyder det att svärmodern inte ska känna ansvar för relationen med TS.

    Du kan givetvis ducka för det här genom att säga att du råkade skriva fel, att du skrev "man" men menade "TS" eller liknande. Det hade jag i så fall köpt fullständigt. Men att vägra erkänna att du har skrivit fel här och att din mening inte innebär det den gör trots att du är vida överbevisad gör mig lika chockad som när jag läser något av Donald Trump. Anledningen att jag fortsätter den här absurda diskussionen är faktiskt att du inte verkar inse enkel logik, och det gör mig faktiskt lite brydd eftersom logiken är det mest sanna vi har.

    I vilket fall. Nu är cased closed för min del. Oavsett om du begriper min förklaring eller ej, kommer jag nu inte att fortsätta plåga dig. Ha en trevlig kväll!


    Jag undrar vem som är envis och överanalyserar allt med hårklyverier och ordbajseri. Du kanske ska analysera ordet ordbajseri och vad det betyder eller inte betyder i 30 minuter istället.

    Ett annat alternativ är att tillbringa tid med din egen familj istället för att leka hobbypsykolog och överanalysera vartenda ord som människor du aldrig kommer träffa säger. Du vet mycket väl vad nikha menar och det är bara meningslöst att du slösar din tid på detta.
  • Mon 23 Sep 2019 10:44
    -2
    Anonym (Jodu) skrev 2019-09-22 21:49:18 följande:
    Jag undrar vem som är envis och överanalyserar allt med hårklyverier och ordbajseri. Du kanske ska analysera ordet ordbajseri och vad det betyder eller inte betyder i 30 minuter istället.

    Ett annat alternativ är att tillbringa tid med din egen familj istället för att leka hobbypsykolog och överanalysera vartenda ord som människor du aldrig kommer träffa säger. Du vet mycket väl vad nikha menar och det är bara meningslöst att du slösar din tid på detta.
    Miss Skywalker skrev 2019-09-22 18:24:18 följande:
    Låter snarare som du är envis och vill ha sista ordet som vrider runt det Nihka sagt.


    Nu lovade jag ju Nikha att jag inte skulle säga något mer till henne, men till er ska jag offra lite tid och förklara varför jag tycker det är viktigt att kunna visa på varför hen resonerar felaktigt.

    Det är lätt att komma med utfästelser om andra människor. Man kan t.ex. säga: "Alla invandrare tar bidrag och utnyttjar systemet."

    Om personen t.ex. samtidigt har flyttat till ett annat land och tar bidrag där, är det viktigt att påpeka motsatsförhållandet i det. Personen var kritisk mot andra invandrare som tar bidrag men när hen själv får insikt i att hen faktiskt själv uppfyller sina egna kriterier blir det lätt att försöka avfärda som "ordbajseri" och att någon är "envis och vill ha sista ordet" och andra bortförklaringar.

    Menar man att någon ska hålla en viss standard så borde det gälla även för en själv eller andra än den man tänkte från början. Annars är det inte okej.

    Så när Nihka påstår att man inte ska ta ansvar för en relation om andra flippar ut, så är det viktigt att undersöka konsekvensen av att tillämpa den här formen av tänkande. Konsekvensen blir allvarlig om många tänker så. Det kan leda till att alla i konflikten anser att det är andras ansvar att lösa konflikten. Det i sin tur kan leda till att konflikten pågår i tiotals år utan att nå en lösning. Oskyldiga barn och andra kan bli drabbade av dessa personers konflikt.

    Lyckligtvis följde inte svärmodern Nihkas råd i detta fall. Hon lyckades sätta sig över sin egen känsla av att vara kränkt, analysera den vidare och kom fram till slutsatsen att den var felaktig. Hade hon varit mindre insiktsfull kunde utgången ha blivit betydligt sämre.

    Den viktiga slutsatsen jag drar är att man i en konflikt med en närstående person ska anstränga sig lite extra för att försöka lösa den. Att svälja sin förtret, som svärmodern gjorde, är viktigt för att kunna få till en lösning på något som har potential att bli ett riktigt jobbigt bekymmer i många människors liv.

    Ok. Nu lämnar jag tråden där även om jag tycker ämnet är intressant och viktigt. Jag tycker att jag har uttryckt det jag ville säga kring detta.
  • Miss Skywal­ker
    Mon 23 Sep 2019 16:06
    +2
    jrockyracoon skrev 2019-09-23 10:44:54 följande:

    Nu lovade jag ju Nikha att jag inte skulle säga något mer till henne, men till er ska jag offra lite tid och förklara varför jag tycker det är viktigt att kunna visa på varför hen resonerar felaktigt.

    Det är lätt att komma med utfästelser om andra människor. Man kan t.ex. säga: "Alla invandrare tar bidrag och utnyttjar systemet."

    Om personen t.ex. samtidigt har flyttat till ett annat land och tar bidrag där, är det viktigt att påpeka motsatsförhållandet i det. Personen var kritisk mot andra invandrare som tar bidrag men när hen själv får insikt i att hen faktiskt själv uppfyller sina egna kriterier blir det lätt att försöka avfärda som "ordbajseri" och att någon är "envis och vill ha sista ordet" och andra bortförklaringar.

    Menar man att någon ska hålla en viss standard så borde det gälla även för en själv eller andra än den man tänkte från början. Annars är det inte okej.

    Så när Nihka påstår att man inte ska ta ansvar för en relation om andra flippar ut, så är det viktigt att undersöka konsekvensen av att tillämpa den här formen av tänkande. Konsekvensen blir allvarlig om många tänker så. Det kan leda till att alla i konflikten anser att det är andras ansvar att lösa konflikten. Det i sin tur kan leda till att konflikten pågår i tiotals år utan att nå en lösning. Oskyldiga barn och andra kan bli drabbade av dessa personers konflikt.

    Lyckligtvis följde inte svärmodern Nihkas råd i detta fall. Hon lyckades sätta sig över sin egen känsla av att vara kränkt, analysera den vidare och kom fram till slutsatsen att den var felaktig. Hade hon varit mindre insiktsfull kunde utgången ha blivit betydligt sämre.

    Den viktiga slutsatsen jag drar är att man i en konflikt med en närstående person ska anstränga sig lite extra för att försöka lösa den. Att svälja sin förtret, som svärmodern gjorde, är viktigt för att kunna få till en lösning på något som har potential att bli ett riktigt jobbigt bekymmer i många människors liv.

    Ok. Nu lämnar jag tråden där även om jag tycker ämnet är intressant och viktigt. Jag tycker att jag har uttryckt det jag ville säga kring detta.


    Försök att analysera dig själv som omväxling. Då kanske insikten kommer att du uppfyller dina egna kriterier och att spela dum är en form av härskarteknik. Det var inte svärmodern som blev ?kränkt?.
  • Mon 23 Sep 2019 21:33
    +4
    jrockyracoon skrev 2019-09-23 10:44:54 följande:
    Miss Skywalker skrev 2019-09-22 18:24:18 följande:
    Låter snarare som du är envis och vill ha sista ordet som vrider runt det Nihka sagt.


    Nu lovade jag ju Nikha att jag inte skulle säga något mer till henne, men till er ska jag offra lite tid och förklara varför jag tycker det är viktigt att kunna visa på varför hen resonerar felaktigt.

    Det är lätt att komma med utfästelser om andra människor. Man kan t.ex. säga: "Alla invandrare tar bidrag och utnyttjar systemet."

    Om personen t.ex. samtidigt har flyttat till ett annat land och tar bidrag där, är det viktigt att påpeka motsatsförhållandet i det. Personen var kritisk mot andra invandrare som tar bidrag men när hen själv får insikt i att hen faktiskt själv uppfyller sina egna kriterier blir det lätt att försöka avfärda som "ordbajseri" och att någon är "envis och vill ha sista ordet" och andra bortförklaringar.

    Menar man att någon ska hålla en viss standard så borde det gälla även för en själv eller andra än den man tänkte från början. Annars är det inte okej.

    Så när Nihka påstår att man inte ska ta ansvar för en relation om andra flippar ut, så är det viktigt att undersöka konsekvensen av att tillämpa den här formen av tänkande. Konsekvensen blir allvarlig om många tänker så. Det kan leda till att alla i konflikten anser att det är andras ansvar att lösa konflikten. Det i sin tur kan leda till att konflikten pågår i tiotals år utan att nå en lösning. Oskyldiga barn och andra kan bli drabbade av dessa personers konflikt.

    Lyckligtvis följde inte svärmodern Nihkas råd i detta fall. Hon lyckades sätta sig över sin egen känsla av att vara kränkt, analysera den vidare och kom fram till slutsatsen att den var felaktig. Hade hon varit mindre insiktsfull kunde utgången ha blivit betydligt sämre.

    Den viktiga slutsatsen jag drar är att man i en konflikt med en närstående person ska anstränga sig lite extra för att försöka lösa den. Att svälja sin förtret, som svärmodern gjorde, är viktigt för att kunna få till en lösning på något som har potential att bli ett riktigt jobbigt bekymmer i många människors liv.

    Ok. Nu lämnar jag tråden där även om jag tycker ämnet är intressant och viktigt. Jag tycker att jag har uttryckt det jag ville säga kring detta.
    Nu har jag tröttnat på dig och dina alternativa sätt att tolka. Jag har inte gett svärmodern några råd som hon ska följa eller inte följa. Jag har gett TS råd.

    Dina råd är kassa. Du talar om för folk som har blivit påhoppade att de ska vara ödmjuka och rannsaka sig själva. I det läget räcker det med att man lyssnar. Det finns faktiskt tillfällen när det finns enbart en felande part och den här tråden är ett exempel på det. Alla inklusive svärmodern har insett det, men inte du.

    Om du sysslar med konflikthantering är mitt råd att du slutar med det för det liknar mest konfliktskapande.
  • Anonym (Man48­)
    Mon 23 Sep 2019 22:02
    +2

    Hm ...din sambo är ju inge vidare som beklagar sig över dig när han själv inte har fattat ...klart att han skulle gjort nån form av uppvaktning när du fyllde 40 ...en blomma eller vad dom helst så klart på morgonen samma dag. Sen skylla ifrån sig ...gå den enkla vägen ...å snacka skit med morsan sin är väldigt lågt i mina ögon ...mm.,,en svärmor ska inte lägga sig i erat liv på det viset överhuvudtaget ...det måste du å din sambo prata om å rätta till ....han bor väl inte ihop med mamma sin...

    Lite förvånande att ni i er ålder inte är mer självständiga från era föräldrar ....

    Dom ska rätta sig efter er ...inte tvärtom ....

    Hoppas det blir bra ...stå på dig!!

    K r a m

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Sun 29 Sep 2019 16:23
    Anonym (Man48) skrev 2019-09-23 22:02:55 följande:

    Hm ...din sambo är ju inge vidare som beklagar sig över dig när han själv inte har fattat ...klart att han skulle gjort nån form av uppvaktning när du fyllde 40 ...en blomma eller vad dom helst så klart på morgonen samma dag. Sen skylla ifrån sig ...gå den enkla vägen ...å snacka skit med morsan sin är väldigt lågt i mina ögon ...mm.,,en svärmor ska inte lägga sig i erat liv på det viset överhuvudtaget ...det måste du å din sambo prata om å rätta till ....han bor väl inte ihop med mamma sin...

    Lite förvånande att ni i er ålder inte är mer självständiga från era föräldrar ....

    Dom ska rätta sig efter er ...inte tvärtom ....

    Hoppas det blir bra ...stå på dig!!

    K r a m


    Hej,

    Håller med att de har en väldigt tajt relation som är långt från självständig. Från början tyckte jag att det var fint att de var så nära varandra. När hans mamma ringer får han en annan röst, den blir väldigt mjuk och fin. Nu börjar jag fatta att den här väldigt tajta relationen kommer att bli jobbig då hon är oerhört beroende av sin son, både känslomässigt och för att få hjälp på diverse rätt. Hon har inte haft någon man i under hela min sambos uppväxt så han är mannan i huset. Nu har han egen familj vilket måste vara väldig jobbigt för henne.

    Kul med en man som svarar :)

    / Sara
Svar på tråden Konflikt med svärmor