• Fri 6 Sep 2019 23:55
    869 visningar
    21 svar
    21
    869

    Jag är youtube-missbrukare!

    Ta det med en nypa salt.....

    Men det bilr säkert en 10-12 timmar youtube om dagen. Samtidigt som jag gör annat.

    Någon annan som i princip använder youtube som gamlingarna använde radion?


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Svar på tråden Jag är youtube-missbrukare!
  • Sat 7 Sep 2019 17:30
    #11
    AniieeHär skrev 2019-09-07 17:09:58 följande:

    Tittar du på någon särskild?


    OH ja. Följer flera olika, en del för pinsamma att nämna här ^^. Älskar filmkritiker för att ta en kategori. Både de som trasar sönder minsta detalj så som yourmovieSucksDOTorg. Och de som tittar ur större perspektiv som (seriös) Pop Culture Detective och (humoristisk) JLongbone.

    Det är både intressant att få ta del av skräckfilmer jag inte klarar av att se men också se mönster och detaljer som jag själv inte uppfattat.

    Under samma ämne så gillar jag att titta på bok kritiker. Då är jag mer intresserad av att titta på folk som trashar dåliga böcker som t ex fifty shades of Grey. Tycker också det är intressant när de jämför filmversion mot orginalbok (och ibland datorspel). Där har vi t ex KrimsonRogue och Dominic Noble.

    En sista är att nämna (om du vill ha tips på kanaler) är wheezyWaiter. Han är en vuxen men ganska barnslig (för mig på ett roligt sätt) Youtubekomiker som bland annat testar olika populära saker i en månad och sen pratar om erfarenheten efteråt.
    Korrekturläser som en kratta
  • Sat 7 Sep 2019 17:42
    #12
    AniieeHär skrev 2019-09-07 17:10:26 följande:

    Watchmojo? 


    Ja, precis. Och videos av Rick Beato.
  • Sat 7 Sep 2019 17:59
    #13
    Physalis skrev 2019-09-07 17:30:52 följande:
    OH ja. Följer flera olika, en del för pinsamma att nämna här ^^. Älskar filmkritiker för att ta en kategori. Både de som trasar sönder minsta detalj så som yourmovieSucksDOTorg. Och de som tittar ur större perspektiv som (seriös) Pop Culture Detective och (humoristisk) JLongbone.

    Det är både intressant att få ta del av skräckfilmer jag inte klarar av att se men också se mönster och detaljer som jag själv inte uppfattat.

    Under samma ämne så gillar jag att titta på bok kritiker. Då är jag mer intresserad av att titta på folk som trashar dåliga böcker som t ex fifty shades of Grey. Tycker också det är intressant när de jämför filmversion mot orginalbok (och ibland datorspel). Där har vi t ex KrimsonRogue och Dominic Noble.

    En sista är att nämna (om du vill ha tips på kanaler) är wheezyWaiter. Han är en vuxen men ganska barnslig (för mig på ett roligt sätt) Youtubekomiker som bland annat testar olika populära saker i en månad och sen pratar om erfarenheten efteråt.
    Haha, alla du nämt har jag tittat på sedan start i princip, förutom Pop Culture Detective (är inte det nånting MacIntosh? Gillar inte honom....) JLongbone och wheezyWaiter. Borde kolla in wheezyWaiter, dock......
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Sat 7 Sep 2019 18:00
    #14
    Avenia skrev 2019-09-07 17:42:52 följande:
    Ja, precis. Och videos av Rick Beato.
    Watchmojo is a f*****ing rabbit hole =)
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Sat 7 Sep 2019 18:09
    #15

    Jag skulle ändå inte ha tid att bara lyssna på något i tolv timmar.

    Jag jobbar, pluggar, skriver, läser, tränar, spelar fotboll, umgås med vänner, familj, osv.

    12 timmar är ju ett halvt dygn!


    AniieeHär skrev 2019-09-07 17:12:27 följande:

    Samtidigt som jag gör annat, skrev jag ju. Så kanske "titta" på youtube är lite av en misnomer. Mycket är ju bara lyssning.


  • Sat 7 Sep 2019 20:22
    #16
    Vildbi skrev 2019-09-07 18:09:56 följande:

    Jag skulle ändå inte ha tid att bara lyssna på något i tolv timmar.

    Jag jobbar, pluggar, skriver, läser, tränar, spelar fotboll, umgås med vänner, familj, osv.

    12 timmar är ju ett halvt dygn!


    Det du måste förstå är att när jag gör allt det där du också gör (förutom spelar fotboll, för... spelar inte fotboll) så står youtube på. På samma sätt som mina föräldrar hade på radion när de gjorde de sakerna.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Sat 7 Sep 2019 20:37
    #17

    Ja. Jag kvalitetstittar på några få YouTubers men låter det annars oftast bara gå hela dagarna... Musikvideos, gameplays, gamla favoriter, Good mythical morning och "min" nya favorit... Barnplaneten O.o

    Ljud i bakgrunden är ett måste... Jag borde nog prata med någon om det. Det låter inte helt nyttigt.

  • Sun 8 Sep 2019 13:50
    #18
    AniieeHär skrev 2019-09-07 17:59:24 följande:

    Haha, alla du nämt har jag tittat på sedan start i princip, förutom Pop Culture Detective (är inte det nånting MacIntosh? Gillar inte honom....) JLongbone och wheezyWaiter. Borde kolla in wheezyWaiter, dock......


    Haha ^^ kul att man hittar samma kanaler trots det stora utbudet. Sen kan man ju inte gilla allt, pop cult... kan jag förstå om man irriterar sig på t ex.

    Gillar du de jag nämnt så kan jag recommendera Mauler och The cosmonaut variety hour. Fast du har säkert koll på de med.
    Korrekturläser som en kratta
  • Sun 3 Nov 2019 11:00
    #19

    Ni får hitta på andra saker under dag tid och kolla lite på efter middagen. Finns massa klipp på youtube men man får lära sig att begränsa sig genom att umgås och hitta på något annat.


    Majas Show
  • Sun 3 Nov 2019 11:09
    #20

    Jag tillhör också den varianten som spenderar alldeles för lång tid med att titta, lyssna och finna mig sittandes fast i Youtube videos hela tiden, flera stycken ena efter den andra flera timmar om dagen.. 

  • Sun 3 Nov 2019 13:01
    #21
    Majas Show skrev 2019-11-03 11:00:31 följande:

    Ni får hitta på andra saker under dag tid och kolla lite på efter middagen. Finns massa klipp på youtube men man får lära sig att begränsa sig genom att umgås och hitta på något annat.


    Jga tror du inte har läst tråden =)
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
Svar på tråden Jag är youtube-missbrukare!