• Anonym (Undra­r)
    Sat 7 Sep 2019 11:46
    2482 visningar
    129 svar
    129
    2482

    Varför får man inte tjäna pengar på surrogatmödraskap i Sverige?

    Utomlands tjänar surrogatmödrar miljoner på att låna ut sin livmoder till rika barnlösa par från rika länder.

    Men om någon frivilligt vill bli surrogatmamma för att tjäna pengar så är det olagligt i Sverige.

    Men vad är problemet om det är helt frivilligt?

    Detsamma gäller vid äggdonation. i Sverige är det olagligt att ta emot pengar för att man väljer att donera ägg, det enda som de får är ett litet bidrag på en maxsumma på kanske 100 kr? Medans kvinnor utomlands kan ha detta som inkomst.

    Varför?

  • Svar på tråden Varför får man inte tjäna pengar på surrogatmödraskap i Sverige?
  • Tue 10 Sep 2019 18:30
    Anonym (Bam) skrev 2019-09-10 18:16:35 följande:
    Enkelt. Du skrev abortera.Abortera är verbet till substantivet abort.
    Dock är det alldeles utmärkt att du inte menar abortera. Att du inte tillhör de muppar som anser att de som valt abort ska tillfrågas/pressas kring att ändra sitt val.( För dessa finns, vilket jag tror du vet.)
    Ang. kring adoption , vore det klädsamt om du valde ett annat pronomen än" ni ". Jag är inte barnlös och inte intresserad av att adoptera för egen del. Det går att vara engagerad i frågan av andra fall. De som är intresserade håller inte med dig överhuvudtaget om din åsikt att det finns gott om oönskade barn att adoptera. Och, jo, majoriteten av dem ställer frågan.

    Gäst, är bruklig att diskutera nått som inte existerar och förklarat, när man inte har nått och säga.
    Precis som jag förklarat, så är det omöjligt för det till abort om man gör den allra enklaste reflektionen.


    Vad gör en att prata om nått som inte existera efter förklaring och förtydliga?


    Irrelevant om du är barnlös eller inte, och även irrelevant om du personligen ska adoptera eller inte.
    Ställs inte frågan, så kommer vi fortsätta i samma hjulspår.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Bam)
    Tue 10 Sep 2019 19:01
    klyban skrev 2019-09-10 18:30:45 följande:

    Gäst, är bruklig att diskutera nått som inte existerar och förklarat, när man inte har nått och säga.

    Precis som jag förklarat, så är det omöjligt för det till abort om man gör den allra enklaste reflektionen.

    Vad gör en att prata om nått som inte existera efter förklaring och förtydliga?

    Irrelevant om du är barnlös eller inte, och även irrelevant om du personligen ska adoptera eller inte.

    Ställs inte frågan, så kommer vi fortsätta i samma hjulspår.


    Du gjorde ett grundläggande skrivfel. Detta fel gjorde att din text fick en helt annan innebörd än du avsett.

    Du förmedlade därmed en åsikt just du inte har. Dock, finns det det de som har den.

    Jag har nu förklarat varför det går alldeles utmärkt att få in abort i texten, eftersom du de facto skrev abortera. Förstår du?
  • Tue 10 Sep 2019 19:55
    Anonym (Bam) skrev 2019-09-10 19:01:47 följande:
    Du gjorde ett grundläggande skrivfel. Detta fel gjorde att din text fick en helt annan innebörd än du avsett.
    Du förmedlade därmed en åsikt just du inte har. Dock, finns det det de som har den.
    Jag har nu förklarat varför det går alldeles utmärkt att få in abort i texten, eftersom du de facto skrev abortera. Förstår du?

    Som blev förklarad direkt när jag upptäckte det.
    Och nu ältar du en felskrivning, och vad inbillar du dig säga med den?


     


    Dock var felskrivningen av en sådan art, och så malplacerad, att det brode var EXTREMT enkelt att lösa utan min hjälp.
    Än mindre älta det då du inte har nått annat och säga längre.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (kryll­ar inte av barn)
    Tue 10 Sep 2019 20:01
    klyban skrev 2019-09-09 22:46:40 följande:

    Igen det finns gott om oönskade barn att tillgå.
    Börja fråga efter dom, så kanske de kommer fram.


    Men vad är det du inte förstår. Hur menar du att man mer kan fråga efter dem? De gjorde allt i sin makt för att få adoptera ett barn. Tror du att det hade hjälpt om jag som svägerska ringt upp någon i t.ex. Kenya? "Ursäkta, det finns ett par här som gärna adopterar ett barn" "Oj, det hade vi helt missat, varsågod". Hur tror du adoptionsbyråerna arbetar med dessa frågor? Du tror inte att det politik på högsta nivå inblandat här? Du tror att bara för att ingen har tänkt på att fråga så behåller de barnen i slummen? Det fanns gott om barn att adoptera förr, men nu har de stängt sina gränser och släpper inte iväg sina barn till de rika länderna. Det har varit för många fall av barn som adopterats och som sedan inte fått det bra nog, eller idioter som försökt skicka tillbaka barnen till ursprungslandet. Det har också förekommit att barn stulits från fattiga familjer och sålts till adoptionsbyråer. Det har också vuxit upp barn som mått dåligt som adopterade och nu motarbetar att adoptioner får förekomma. De länder som förr skickade sina föräldralösa barn till rikare länder vill inte längre erkänna att de inte kan ha hand om sina egna problem. Det är politik och många jobbar med att förändra detta. Då tycker inte jag att du ska gå och sprida runt rykten om att det finns gott om barn tillgängliga för adoption, för då lurar du folk. Det är svårt att adoptera. 
  • Tue 10 Sep 2019 20:10
    Anonym (kryllar inte av barn) skrev 2019-09-10 20:01:18 följande:
    Men vad är det du inte förstår. Hur menar du att man mer kan fråga efter dem? De gjorde allt i sin makt för att få adoptera ett barn. Tror du att det hade hjälpt om jag som svägerska ringt upp någon i t.ex. Kenya? "Ursäkta, det finns ett par här som gärna adopterar ett barn" "Oj, det hade vi helt missat, varsågod". Hur tror du adoptionsbyråerna arbetar med dessa frågor? Du tror inte att det politik på högsta nivå inblandat här? Du tror att bara för att ingen har tänkt på att fråga så behåller de barnen i slummen? Det fanns gott om barn att adoptera förr, men nu har de stängt sina gränser och släpper inte iväg sina barn till de rika länderna. Det har varit för många fall av barn som adopterats och som sedan inte fått det bra nog, eller idioter som försökt skicka tillbaka barnen till ursprungslandet. Det har också förekommit att barn stulits från fattiga familjer och sålts till adoptionsbyråer. Det har också vuxit upp barn som mått dåligt som adopterade och nu motarbetar att adoptioner får förekomma. De länder som förr skickade sina föräldralösa barn till rikare länder vill inte längre erkänna att de inte kan ha hand om sina egna problem. Det är politik och många jobbar med att förändra detta. Då tycker inte jag att du ska gå och sprida runt rykten om att det finns gott om barn tillgängliga för adoption, för då lurar du folk. Det är svårt att adoptera. 

    Konsumentmakt pratar jag om, säger man inget så sker inget.
    Det är AO och i politiska frågor som denna.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (kryll­ar inte av barn)
    Tue 10 Sep 2019 20:57
    klyban skrev 2019-09-10 20:10:44 följande:

    Konsumentmakt pratar jag om, säger man inget så sker inget.
    Det är AO och i politiska frågor som denna.


    Det är hemskt att du skriver konsumentmakt i frågan om att adoptera ett barn. En av anledningarna till att de fattiga länderna inte längre vill låta sina barn adopteras av oss är just att de känner det som att deras barn är en handelsvara som köps och säljs. 
  • Anonym (Bam)
    Tue 10 Sep 2019 22:09
    klyban skrev 2019-09-10 20:26:41 följande:

    Ja, så malplacerad att det borde varit uppenbart.

    Men efter berättat och du ändå fortsätter älta det.

    Vad är det du tror du säger nu?

    personligen skiter jag fullständigt i felskrivningar, då de sker hela tiden nu.

    Vilket visar den nivå du lagt dig på.

    Starta fråga i adoptionerna efter oönskade barn och att en efterfrågan uppstår som är frågande.


    Jag förstår att du struntar i felskrivningar, hur grundläggande de än är.

    I det här fallet gjorde du ett fel som du inte kan förminska genom att hävda att det är uppenbart. Jag har förklarat varför.
  • Wed 11 Sep 2019 06:35

    En sak jag funderat på, emempel:

    Anna och Pelle vill skaffa barn ihop, men annans ägg är inte bra nog alt livmodern kan inte bära ett barn. Dom hittar en kvinna Karin som erbjuder sig att vara surrogatmamma mot en kostnad. Karin insiminerar sig med Pelles säd. Hon blir gravid och skriver in sig på MVC med Annas namn. På förlossningen använder hos sig av Annas namn och personnummer. Hon åker hem och överlämnar barnet till anna och Pelle och får sina pengar. Nu är barnet juridiskt Anna och Pelles och surugatmamman har fått sin ersättning.

    VORE DETTA FAKTISKT MÖJLIGT?

  • Wed 11 Sep 2019 06:42
    beccagranen skrev 2019-09-11 06:35:45 följande:
    En sak jag funderat på, emempel:
    Anna och Pelle vill skaffa barn ihop, men annans ägg är inte bra nog alt livmodern kan inte bära ett barn. Dom hittar en kvinna Karin som erbjuder sig att vara surrogatmamma mot en kostnad. Karin insiminerar sig med Pelles säd. Hon blir gravid och skriver in sig på MVC med Annas namn. På förlossningen använder hos sig av Annas namn och personnummer. Hon åker hem och överlämnar barnet till anna och Pelle och får sina pengar. Nu är barnet juridiskt Anna och Pelles och surugatmamman har fått sin ersättning.

    VORE DETTA FAKTISKT MÖJLIGT?

    Du behöver ett fake ID, så att Karin kan ljuga för barnmorskan.
    Och det är väl bara leta upp någon som gör falska ID-kort, så kan du ordna detta kanske.


    Men det hindrar inte Karin ändra sig och ta fram det riktiga ID-kortet längre fram dock.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (.)
    Wed 11 Sep 2019 07:22
    beccagranen skrev 2019-09-11 06:35:45 följande:
    En sak jag funderat på, emempel:
    Anna och Pelle vill skaffa barn ihop, men annans ägg är inte bra nog alt livmodern kan inte bära ett barn. Dom hittar en kvinna Karin som erbjuder sig att vara surrogatmamma mot en kostnad. Karin insiminerar sig med Pelles säd. Hon blir gravid och skriver in sig på MVC med Annas namn. På förlossningen använder hos sig av Annas namn och personnummer. Hon åker hem och överlämnar barnet till anna och Pelle och får sina pengar. Nu är barnet juridiskt Anna och Pelles och surugatmamman har fått sin ersättning.

    VORE DETTA FAKTISKT MÖJLIGT?
    Klart att det är möjligt men det är olagligt att uppge falsk identitet, urkundsförfalskning. Det anses som ett allvarligt brott och lär dessutom räknas som grovt vilket kan ge 6 års fängelse.
    Det lär vara hyfsat enkelt att upptäcka om inte blodgrupp etc stämmer. 
Svar på tråden Varför får man inte tjäna pengar på surrogatmödraskap i Sverige?