• Sat 7 Sep 2019 20:15
    8937 visningar
    129 svar
    129
    8937

    Letrozol, flera?

    Jag är just nu på dag 24, och det här är vårt tredje försök med Letrozol enkel kur! Vi har försökt totalt i 1,5 år, och har genomgått en utredning som visa att jag har PCOS men med egen ägglossning ibland. Alla andra prover var bra. Vi har prickat in ägglossning flera gånger det här året, men det vill ändå inte hända. 

    Just nu är jag som sagt på dag 24, borde ha mens om en vecka.. Jag vet inte om jag inbillar mig, men tycker det känns lite annorlunda den här gången. Det ilar till och värker ibland i livmodern, jag har haft högre temp än normalt. Inte jätte högt, men lite högre än vad jag brukar! Igår kväll och just nu denna stund, så har jag haft ömma bröst! Inte när jag tar i dom, eller i själva bröstvårtorna. Det tar liksom ont på insidan så att säga.. Har aldrig varit med om det förut, så hoppas verkligen det är gravid tecken!

    Är det någon annan som kämpar på med Letrozol just nu och som vill berätta hur det går? Glad


    PCOS, LETROZOL
  • Svar på tråden Letrozol, flera?
  • Sun 8 Sep 2019 07:46
    #1

    Känner igen mig i vad du skriver. Jag är också på min tredje enkelkur med Letrozol och är på dag 23. Bim nästa helg! Vilka spännande symptom du har. Till skillnad från tidigare kurer har jag inte ömma bröst, kurvan ser annorlunda ut (mindre jämn än tidigare och med högre temperaturer). Just nu har jag rätt mycket molvärk. Jag vågar inte hoppas för mycket då jag har blivit besviken så många gånger tidigare. Håller dock tummarna för oss båda!

  • Sun 8 Sep 2019 09:49
    #2

    Första enkel kuren letrozol här.. dag 19 är jag på. Bim nästa söndag eller måndag . Fick tidigt utslag på ägglossningstickan med letrozolen. Redan på dag 10. Så ägglossning på dag 11 eller 12. När brukar ni då ägglossning med letrozol?

  • Sun 8 Sep 2019 22:32
    #3

    Den här gången fick jag ägglossning redan på dag 11, brukar annars nästan alltid ha på dag 19! Höll nästan på att missa det, jag hade haft riktigt mycket äl sekret två dagar tidigare (aldrig haft så mycket) och tog ett test bara för att se om det var på väg.

  • Sun 8 Sep 2019 22:35
    #4

    Jag hoppas verkligen på ett pluss denna gång, har väntat så länge och känner mig nästan desperat! Har inte haft några känningar i brösten idag, lite i "tjejmagen"  dock men det har jag ganska ofta så det behöver inte betyda något. Hur är det för er? 

    Håller tummarna för oss alla tre! Tänk så roligt det skulle vara om vi alla tre lyckades den här gången :)

    Skriv gärna hur det går för er!

  • Mon 9 Sep 2019 07:32
    #5
    elsaaas skrev 2019-09-08 22:32:46 följande:

    Den här gången fick jag ägglossning redan på dag 11, brukar annars nästan alltid ha på dag 19! Höll nästan på att missa det, jag hade haft riktigt mycket äl sekret två dagar tidigare (aldrig haft så mycket) och tog ett test bara för att se om det var på väg.


    Kanske är bra att ägglossningen kom tidigt! Vi håller tummarna att det funkar denna gång för alla!

    Har ni varit på ultraljud och kollat antal äggblåsor innan ägglossning? Jag har inte varit på någon kontroll
  • Mon 9 Sep 2019 07:46
    #6

    Jag fick ägglossning dag 15 nu. Det fick jag även första kuren. Förra månaden kom den så sent som dag 23. Hade gett upp då! ;)

    Min temp är fortfarande hög...blir spännande att se hur veckan utvecklas.


    bonzo skrev 2019-09-09 07:32:22 följande:

    Kanske är bra att ägglossningen kom tidigt! Vi håller tummarna att det funkar denna gång för alla!

    Har ni varit på ultraljud och kollat antal äggblåsor innan ägglossning? Jag har inte varit på någon kontroll


    Jag gjorde vul första månaden och då såg allt bra ut. Men sen har jag inte gjort det. Du har alltså inte gjort vul någon månad?
  • Mon 9 Sep 2019 07:47
    #7
    elsaaas skrev 2019-09-08 22:35:53 följande:

    Jag hoppas verkligen på ett pluss denna gång, har väntat så länge och känner mig nästan desperat! Har inte haft några känningar i brösten idag, lite i "tjejmagen"  dock men det har jag ganska ofta så det behöver inte betyda något. Hur är det för er? 

    Håller tummarna för oss alla tre! Tänk så roligt det skulle vara om vi alla tre lyckades den här gången :)

    Skriv gärna hur det går för er!


    Det hade varit fantastiskt. Håller tummarna!
  • Mon 9 Sep 2019 08:21
    #8
    Clemmentina skrev 2019-09-09 07:46:31 följande:

    Jag fick ägglossning dag 15 nu. Det fick jag även första kuren. Förra månaden kom den så sent som dag 23. Hade gett upp då! ;)

    Min temp är fortfarande hög...blir spännande att se hur veckan utvecklas.

    Jag gjorde vul första månaden och då såg allt bra ut. Men sen har jag inte gjort det. Du har alltså inte gjort vul någon månad?


    Nej ingen vul alls :)
  • Mon 9 Sep 2019 08:28
    #9
    bonzo skrev 2019-09-09 08:21:45 följande:

    Nej ingen vul alls :)


    Det är konstigt det där. Vissa klinker gör vul varje månad och inte andra alls. Min gör första månaden och inte mer om allt ser bra ut. Men du vet i alla fall att du får äl av Letrozolen? :)
  • Mon 9 Sep 2019 08:52
    #10

    Min gör första gången och sen blir det ingen uppföljning med vul om man fick en ägglossning första kuren! Hade gärna gjort flera, men har nyligen flyttat utomlands så kan inte få vård från den kliniken mera.

Svar på tråden Letrozol, flera?