• Sat 7 Sep 2019 20:15
    8932 visningar
    129 svar
    129
    8932

    Letrozol, flera?

    Jag är just nu på dag 24, och det här är vårt tredje försök med Letrozol enkel kur! Vi har försökt totalt i 1,5 år, och har genomgått en utredning som visa att jag har PCOS men med egen ägglossning ibland. Alla andra prover var bra. Vi har prickat in ägglossning flera gånger det här året, men det vill ändå inte hända. 

    Just nu är jag som sagt på dag 24, borde ha mens om en vecka.. Jag vet inte om jag inbillar mig, men tycker det känns lite annorlunda den här gången. Det ilar till och värker ibland i livmodern, jag har haft högre temp än normalt. Inte jätte högt, men lite högre än vad jag brukar! Igår kväll och just nu denna stund, så har jag haft ömma bröst! Inte när jag tar i dom, eller i själva bröstvårtorna. Det tar liksom ont på insidan så att säga.. Har aldrig varit med om det förut, så hoppas verkligen det är gravid tecken!

    Är det någon annan som kämpar på med Letrozol just nu och som vill berätta hur det går? Glad


    PCOS, LETROZOL
  • Svar på tråden Letrozol, flera?
  • Wed 11 Sep 2019 16:12
    #31
    Lunne skrev 2019-09-11 11:19:30 följande:

    Jag började ta Plaquenil i helgen, men det ska ta några månader innan man får effekt av det så det lär tyvärr inte göra något för denna cykel. Jag fick positivt äl-test idag, så vi fortsätter köra på i några dagar, och sen börjar den långa väntan...

    Jag brukar också tänka att jag ska vänta med test tills mensen är sen, har väl lyckats med det sådär varannan gång :p Håller tummarna för att du får ett plus när du väl testar :)


    Åh bra att du kan börja direkt ändå. Hoppas att det är eran tur nu. Håller tummarna! :)

    Vi får se hur kurvan utvecklas. Jag har aldrig tidigare haft så här många höga temperaturer i rad. Går den inte ned på fredag kanske jag vågar mig på ett test. Känner inget särskilt förutom lite molvärk (som jag alltid har mellan äl och mens).
  • Fri 13 Sep 2019 15:18
    #32

    Idag kom mensen, är inte förvånad och super ledsen förstås! Förstår inte vad vi gör fel, ägglossningen kommer och vi prickar in den. Vi är inte överviktiga, varken röker eller dricker, tar inga droger, dricker inget koffein.. Och alla prover vi tagit är bra, förutom mitt pcos utseende på äggledarna. Varför blir jag inte gravid?! ????

  • Fri 13 Sep 2019 15:41
    #33
    elsaaas skrev 2019-09-13 15:18:38 följande:

    Idag kom mensen, är inte förvånad och super ledsen förstås! Förstår inte vad vi gör fel, ägglossningen kommer och vi prickar in den. Vi är inte överviktiga, varken röker eller dricker, tar inga droger, dricker inget koffein.. Och alla prover vi tagit är bra, förutom mitt pcos utseende på äggledarna. Varför blir jag inte gravid?! ????


    Åh vad tråkigt! Jag har inga bra svar men lider med dig och känner igen mig. Min mens har inte kommit än men tog ett test idag som var negativt så ställer in mig på mens i helgen.
  • Fri 13 Sep 2019 17:44
    #34
    Clemmentina skrev 2019-09-13 15:41:09 följande:
    Åh vad tråkigt! Jag har inga bra svar men lider med dig och känner igen mig. Min mens har inte kommit än men tog ett test idag som var negativt så ställer in mig på mens i helgen.
    Ja det är jobbigt.. Vi har två försök till med Letrozol, och sen kan vi ställa oss i kö för IVF om vi vill. IVF känns så onödigt när det "egentligen" inte ska behövas, vi ska ju liksom kunna fixa det här själv. Men jag vet inte hur länge jag orkar med det här! 

    Usch vad synd! Hade varit roligt om någon (helst båda) av oss hade fått en plus! :(
  • Sat 14 Sep 2019 09:22
    #35
    elsaaas skrev 2019-09-13 17:44:24 följande:

    Ja det är jobbigt.. Vi har två försök till med Letrozol, och sen kan vi ställa oss i kö för IVF om vi vill. IVF känns så onödigt när det "egentligen" inte ska behövas, vi ska ju liksom kunna fixa det här själv. Men jag vet inte hur länge jag orkar med det här! 

    Usch vad synd! Hade varit roligt om någon (helst båda) av oss hade fått en plus! :(


    Samma som för oss då! Ska göra max två försök till innan vi kontaktad kliniken. Känns som tiden rinner ifrån oss. Jag hoppas nästa månad är då det händer för oss båda! Ingen mens här ännu och tempen är fortfarande hög. Tänker att mensen gärna får komma igång nu om den nu måste komma...
  • Sat 14 Sep 2019 10:57
    #36

    Tog ett clearblue test idag och minus blev det. Så inväntar mensen som ska komma imorgon eller måndag. Ska prova en dubbelkur letrozol tänkte jag. På tisdag ska jag och mannen till gyn för lite tester.. ska bli intressant.

  • Sat 14 Sep 2019 15:48
    #37

    Hej på er!

    Jag har precis ätit en enkeldos av Letrozol, var inne på spolning av äggledarna cd 9 men gyn sa då att han inte kunde se att någon blåsa verkade ha växt till sig, så det känns ju rätt hopplöst denna cykel.. Han sa dock att letrozolen kan vara lite lurig och tyckte ändå att jag skulle testa med ägglossningstest och sen öka dosen till två tabletter nästa cykel. Någon som varit med om att äggen börjat växa till sig senare i cykeln? Kände ni av något i äggstockarna?

  • Sat 14 Sep 2019 21:07
    #38

    Hej tjejer :)

    Jag hoppar gärna in i denna tråden.

    Är i samma sits här.

    Har precis avslutat min andra kur med Letrozol. Enkel kur. Förra månaden så var jag på VUL på cd11 och hade en fin äggblåsa och en fin slemhinna. Hade ägglossning på cd 13 men fick min mens i söndags så det blev inget.

    Denna gången ska jag inte på något VUL utan endast med ägglossningstest.

    Nu hoppas jag på ägglossning igen om en vecka.

    Håller tummarna för er allihop!

  • Mon 16 Sep 2019 11:44
    #39
    Vicktoria88 skrev 2019-09-14 15:48:51 följande:

    Hej på er!

    Jag har precis ätit en enkeldos av Letrozol, var inne på spolning av äggledarna cd 9 men gyn sa då att han inte kunde se att någon blåsa verkade ha växt till sig, så det känns ju rätt hopplöst denna cykel.. Han sa dock att letrozolen kan vara lite lurig och tyckte ändå att jag skulle testa med ägglossningstest och sen öka dosen till två tabletter nästa cykel. Någon som varit med om att äggen börjat växa till sig senare i cykeln? Kände ni av något i äggstockarna?


    Jag har fått ägglossning cd15, cd23 och cd15. Så jag fick sen ägglossning en månad. Jag var visserligen inte ul den månaden och vet därför inte hur ägget växte. Håller tummarna för dig!
  • Mon 16 Sep 2019 11:45
    #40

    Höga fina temperaturer (tom äl+14) betydde ingen graviditet för mig. Idag kom mensen på bim +1.

Svar på tråden Letrozol, flera?