• Sun 8 Sep 2019 20:35
    359 visningar
    4 svar
    4
    359

    Berätta era solskenhistorier

    Hej! Tänkte att vi kunde sprida lite hopp till dem som kämpar och kämpar försök efter försök. Jag till exempel ?? Har fyra gjort fyra färska försök utan lycka.


    Ivf, svårt att få barn, infertilitet, ofrivillig barnlöshet
  • Svar på tråden Berätta era solskenhistorier
  • Wed 11 Sep 2019 00:02
    #1

    Känner ett par som efter några försök lyckades bli gravida. Därefter blev de gravida naturligt! Såklart finns det hopp! Ge inte upp!

  • Wed 11 Sep 2019 22:30
    #2

    Hej! Jag blev gravid med hjälp av IVF men det var en tuff resa. Dock så glad att vi fortsatte.

    Jag fick först missfall, sen två som inte tog sig men sen lyckades det med FET i naturlig cykel och jag har nu en son på snart 10 månader ??

    Ge inte upp!

  • Anonym (Anony­m)
    Mon 16 Sep 2019 14:24
    #3

    Vi gjorde sex ivf-försök, alltså 6 äggplock.

    På alla försök fick vi totalt bara 4 embryon som var fina nog att sätta in. De första 3 ledde dock vara till stora feta minus på testatickan och en oerhörd besvikelse. Problemet vid varje plock var att jag hade så många omogna ägg så det var så få som de faktiskt kunde befrukta efter varje äggplock.

    Det var tal om att försöka med äggdonation då det såg ganska mörkt ut för vår del.

    Men på 6:e försöket fick vi ett fantastiskt fint litet embryo som sattes in färskt och ledde till graviditet! Är nu i v20 med vår dotter och ser så mycket framemot att få träffa henne på riktigt!

    Ge inte upp! Allas vägar är olika långa och krokiga, men på ett eller annat sätt når man fram till sitt föräldraskap. Finns så många sätt man kan bli mamma på numera.

  • Sun 22 Sep 2019 18:38
    #4

    Efter tre ivf försök så fick vi äntligen vår dotter! Nästa helg fyller hon 4 år :) jag var 24 år när vi genomförde behandlingarna & på min 25 årsdag berättade vi för släkten att jag var var gravid. De har inte hittat några fel på oss.

Svar på tråden Berätta era solskenhistorier