• Mon 9 Sep 2019 07:59
    912 visningar
    4 svar
    4
    912

    Kvinnor 30+ var shoppar ni?

    Nu när man passerat 30 år, och tappat sin ungdomliga form efter barnen så känns det inte längre som att man kan klä sig som förr. Jag får känslan av att det saknas butiker med kläder som är för oss som lämnat ungdomsbutikerna som Gina Tricot, BikBok, Vero Moda, Nelly mfl. Men samtidigt känns Lindex, Kappahl, Flash på gränsen till 40+. Ibland kan jag hitta något på MQ, H&M, Mango eller Zalando. men över lag känns modet ganska trist just nu? "Ungdoms butikerna" har magtröjor och 90-tals hoods. Resterande har polotröjor och stora stickade tröjor, eller blommiga blusar. Allt i färgerna svart, vitt, grått. 

    Vart hittar ni snygga kläder?

  • Svar på tråden Kvinnor 30+ var shoppar ni?
  • Mon 9 Sep 2019 11:13
    #1

    Jag är 42 och handlar fortfarande på Gina, Bik Bok mfl. Är kurvig och ändå hittar jag mycket fint.

    Letar jag efter ett särskilt plagg blir det nätet.

  • Tue 10 Sep 2019 13:04
    #2

    Jag handlar främst på H&M, Nelly, Zalando, Boozt.

  • Thu 12 Sep 2019 17:55
    #3

    Jag har slutat handla kläder åt mig själv. Jag får kläder till höger och vänster. Verkligen fina kläder också, så jag slutade helt enkelt köpa kläder.
    Kanske nån strumpa, linne eller leggings på ICA maxi nån gång vartannat år. Först kollar jag second hand.

  • Wed 13 May 2020 21:01
    #4

    Gammal tråd men svarar ändå. Du är 30 år, och fortfarande ung! Jag är 40 år och känner inte att jag behöver begränsa mig så mycket. Jag handlar i många olika butiker. Kapahl och Falsh skulle jag aldrig sätta min fot i...Lindex handlar jag en hel del på. Men även på Veromoda. Jag handlar mest från nätet, mest från Zalando, men även Åhlens, Best secret, Vingåker factory outlet, MQ. En hel del av mina kläder köper jag på DO. Jag gillar kläder av bättre kvalitet, men handlar även billigt då och då. 

    Jag klär mig inte efter någon speciell ålder. Jag tänker att man tar på sig det man tycker är snyggt. Jag jobbar med 20-åringar, 30-åringar, 40-åringar, 50-åringar. Jag tror vi skulle kunna lägga våra kläder i en stor hög och vi skulle nog inte kunna säga exakt vem som äger vad utifrån ålder. 

Svar på tråden Kvinnor 30+ var shoppar ni?