• Anonym (Anony­m)
    Mon 9 Sep 2019 13:58
    352 visningar
    35 svar
    35
    352

    Kvinnor med brunt läppstift

    Tycker ni att det är fint när kvinnor har brunt/plommonfärgat läppstift?

  • Svar på tråden Kvinnor med brunt läppstift
  • Mon 9 Sep 2019 19:37
    #21

    Som sagt beror det väl på. Antar man ska ha lite ljusare hudfärg/ton för det ska funka...eller? Kan det funka ihop med riktigt mörk hy eller blir det bara konstigt?

  • Mon 9 Sep 2019 20:58
    #22
    +2
    Anonym (Denniz) skrev 2019-09-09 16:36:36 följande:
    Undrar jag.. säkert att du inte har fördomar?
    För att inte gå för långt off topic i denna tråden bjuder jag dig att framföra dina spekulationer kring mig i PM.

    Och jo, visst fan har jag fördomar. Jag har massor av fördomar. En av dem är att män som grupp och kvinnor som grupp är precis lika goda kålsupare.
  • Anonym (A)
    Mon 9 Sep 2019 21:05
    #23

    Inte tänkt på

  • Mon 9 Sep 2019 21:07
    #24
    flygrl skrev 2019-09-09 19:37:14 följande:

    Som sagt beror det väl på. Antar man ska ha lite ljusare hudfärg/ton för det ska funka...eller? Kan det funka ihop med riktigt mörk hy eller blir det bara konstigt?


    Jag personligen tycker att ett varmt mörkchokladbrunt läppstift mot min mjölkchoklad-hudfärg kan se riktigt snyggt ut, det är en bra vinterfärg för mig. Även ett bronsbrunt eller rost-röd/brunt kan vara vackert, de är mer höst-färger. En ljusare gyllenbrun nyans passar fint om sommaren.

    Om du googlar lite så kan du nog hitta bilder på kvinnor med mörkare hy, allt från choklad-brun till esspresso-brun hy, som bär brunt läppstift.

    Min personliga åsikt är att en mörkhyad kvinna kan bära nästan vilken brun som helst, vid rätt tillfälle. Vad vi ska undvika är "jizz-lips", för gode gud vad fult det är på oss!
  • Mon 9 Sep 2019 22:03
    #25
    BurningDiamond skrev 2019-09-09 21:07:16 följande:

    Jag personligen tycker att ett varmt mörkchokladbrunt läppstift mot min mjölkchoklad-hudfärg kan se riktigt snyggt ut, det är en bra vinterfärg för mig. Även ett bronsbrunt eller rost-röd/brunt kan vara vackert, de är mer höst-färger. En ljusare gyllenbrun nyans passar fint om sommaren.

    Om du googlar lite så kan du nog hitta bilder på kvinnor med mörkare hy, allt från choklad-brun till esspresso-brun hy, som bär brunt läppstift.

    Min personliga åsikt är att en mörkhyad kvinna kan bära nästan vilken brun som helst, vid rätt tillfälle. Vad vi ska undvika är "jizz-lips", för gode gud vad fult det är på oss!


    Kan tänka mig mörkchokladbrunt blir väldigt snyggt till mjölkchokladbrunt. Det är ju nyanser som passar fint ihop. Dom andra tipsen du kom med lät också intressanta, ska spara dom och kolla upp lite mer online.

    Samtidigt funderar jag för jag tycker min hud går mer mot det svarta (dark skinned om du förstår) än bruna, mer svart kaffe än mjölkchoklad om man säger så. Fast din input gör mig ju väldigt nyfiken så jag ska kolla upp det här lite mer och sen laborera lite med färgerna.

    Men inga jizz lips, I promise.

    Intressant att du också är mörkhyad. Spelar ju ingen roll på ett allmänmänskligt plan men ändå kul att veta.
  • Mon 9 Sep 2019 22:17
    #26
    +1
    BurningDiamond skrev 2019-09-09 21:07:16 följande:

    Jag personligen tycker att ett varmt mörkchokladbrunt läppstift mot min mjölkchoklad-hudfärg kan se riktigt snyggt ut, det är en bra vinterfärg för mig. Även ett bronsbrunt eller rost-röd/brunt kan vara vackert, de är mer höst-färger. En ljusare gyllenbrun nyans passar fint om sommaren.

    Om du googlar lite så kan du nog hitta bilder på kvinnor med mörkare hy, allt från choklad-brun till esspresso-brun hy, som bär brunt läppstift.

    Min personliga åsikt är att en mörkhyad kvinna kan bära nästan vilken brun som helst, vid rätt tillfälle. Vad vi ska undvika är "jizz-lips", för gode gud vad fult det är på oss!


    Tips till allmänheten: googla inte på jizz lips
  • Mon 9 Sep 2019 22:27
    #27
    flygrl skrev 2019-09-09 22:03:49 följande:
    Samtidigt funderar jag för jag tycker min hud går mer mot det svarta (dark skinned om du förstår) än bruna, mer svart kaffe än mjölkchoklad om man säger så. Fast din input gör mig ju väldigt nyfiken så jag ska kolla upp det här lite mer och sen laborera lite med färgerna.
    Jag måste säga, mot en riktigt mörk hudton så tycker jag att ett knallrött läppstift är vansinnigt sexigt. Eller en lite "galen" färg som magenta-rosa eller lila. Och en riktigt kaffe-mörk hud bär upp guld-toner (även koppar och brons) som alla vi andra bara kan sitta avundsjukt och drömma om.


  • Mon 9 Sep 2019 22:29
    #28
    CH2O2 skrev 2019-09-09 22:17:31 följande:
    Tips till allmänheten: googla inte på jizz lips
    Jag dööööör!
  • Mon 9 Sep 2019 22:41
    #29
    BurningDiamond skrev 2019-09-09 22:27:12 följande:

    Jag måste säga, mot en riktigt mörk hudton så tycker jag att ett knallrött läppstift är vansinnigt sexigt. Eller en lite "galen" färg som magenta-rosa eller lila. Och en riktigt kaffe-mörk hud bär upp guld-toner (även koppar och brons) som alla vi andra bara kan sitta avundsjukt och drömma om.


    Jorå, både knallrött och magenta rosa används regelbundet. Lila inte lika ofta men nån gång sådär när jag som typ enda svarta brud går på metal konsert är det lite ballt att ha det.

    Det där med guld, koppar & brons va helt nytt för mig...wow...det måste fan provas. Låter klart häftigt!

    Tack så mycket för dina roliga tips. Roligt med nån som har lite koll på våra mörka färgtoner, vi som inte är ?hudfärgade?.
  • Mon 9 Sep 2019 22:42
    #30
    CH2O2 skrev 2019-09-09 22:17:31 följande:

    Tips till allmänheten: googla inte på jizz lips


    Lol
  • Anonym (Egent­ligen inte)
    Tue 10 Sep 2019 02:16
    #31

    Egentligen inte. Det är väl en sådan nyans som man köper, om man ofta använder läppstift och redan har fem, sex stycken i dom vanliga rosa och röda nyanserna, och vill ha något som sticker av någon gång ibland. Till en särskilt fest, kanske. Varför inte Halloween? :D

  • Anonym (Oops)
    Tue 10 Sep 2019 12:37
    #32
    CH2O2 skrev 2019-09-09 22:17:31 följande:
    Tips till allmänheten: googla inte på jizz lips
    Too late

    (Tips till de som ändå gör det: gå VERKLIGEN inte in på Googles bildsida...Förvånad)
  • Anonym (Mmmm)
    Wed 11 Sep 2019 23:18
    #33
    CH2O2 skrev 2019-09-09 22:17:31 följande:

    Tips till allmänheten: googla inte på jizz lips


    Googlade haha för jag har aldrig hört det uttrycket, blev ganska så förvånad
  • Thu 12 Sep 2019 01:36
    #34

    Min definition på jizz lip är en "nude" som är allt för ljus för hudtonen.

    epiphanniea.co.uk/product/bobbi-brown-crushed-liquid-lip-in-lychee-baby/

  • Anonym (Oops)
    Mon 23 Sep 2019 18:07
    #35
    BurningDiamond skrev 2019-09-12 01:36:54 följande:

    Min definition på jizz lip är en "nude" som är allt för ljus för hudtonen.

    epiphanniea.co.uk/product/bobbi-brown-crushed-liquid-lip-in-lychee-baby/


    Oj vad fult... de hade inte ens brytt sig om att se till att det blev heltäckande. Såg hafsigt utsmetat ut!
Svar på tråden Kvinnor med brunt läppstift