• Mon 9 Sep 2019 16:24
    256 visningar
    4 svar
    4
    256

    Mår så dåligt

    Fick en liten blödning I lördags. Ringde gynakuten o hon sa att det låter inte som ett missfall iom att du inte har ont o inte blöder mer eller så.

    Men min fråga till er här på fl.. När får man göra ett vul?

    Jag är bara I v 5+0 vet att hjärtat inte börjat slå än men kan man ringa mvc o fråga om en tid om en vecka?

    Kan säga att detta är mitt 5e barn men aldrig varit med om blödning de första veckorna. Därav att jag blivit så sjukt orolig och blev ju livrädd när jag såg det lilla blodet..

    Hoppas någon kan svara på min fråga :)

  • Svar på tråden Mår så dåligt
  • Mon 9 Sep 2019 17:10
    #1

    I de flesta landsting får man vid vanliga graviditeter inte göra VUL alls utan man får boka ett privat. Många gör vare sig VUL eller UL innan RUL. Ring privat, men boka inte för tidigt utan vänta till v.8. Då ska man se hjärtat slå, innan dess kan det vara vanskligt att se.

  • Mon 9 Sep 2019 17:47
    #2
    Pimpinellan skrev 2019-09-09 17:10:37 följande:

    I de flesta landsting får man vid vanliga graviditeter inte göra VUL alls utan man får boka ett privat. Många gör vare sig VUL eller UL innan RUL. Ring privat, men boka inte för tidigt utan vänta till v.8. Då ska man se hjärtat slå, innan dess kan det vara vanskligt att se.


    Tack för svar!

    Nä precis jag har ju aldrig gjort det med nån av de andra hulliganerna men oron gör mig galen men ska kolla upp om man kan göra privat här runt omkring i typ v 8
  • Mon 9 Sep 2019 18:12
    #3

    Förstår absolut oron! Tog flera m.f innan jag fick barn. Jag gjorde privat VUL. Håller en tumme!

  • Wed 11 Sep 2019 15:22
    #4
    Pimpinellan skrev 2019-09-09 18:12:17 följande:

    Förstår absolut oron! Tog flera m.f innan jag fick barn. Jag gjorde privat VUL. Håller en tumme!


    Tack kära du!
Svar på tråden Mår så dåligt