• Anonym (Hund)
    Tue 10 Sep 2019 00:21
    465 visningar
    55 svar
    55
    465

    Hund

    Hur ofta brukar ni gå ut med eran hundar?

    Jag går ut med den 5 till 6 gånger dagligen

    Jag vet om en familj som bara går ut med hunden 1 gång om dagen på mini promenad som tar max 15 min.Undrar man vf är ni inte ofta med hunden

    Ja vi har inte lust

    Jag tycker de så synd

    Deras son gör likadant tar ut hans hund 2 gånger om dagen

  • Svar på tråden Hund
  • Tue 10 Sep 2019 15:37
    #32
    +1
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 15:33:30 följande:
    Är du trög? Hundar har inte samma behov av att gå ut när de sover. Trodde det var ganska uppenbart. Kalla mig usel om du vill. Mina hundar behöver aldrig vara ensam och får en lång promenad NÄR DE VAKNAR. De sover till 11. Om de hade behövt gå på toa hade de gällt vid dörren. Herregud.
    Att du tar åt dig när jag beskriver en usel hundägare är upp till dig. Jag har aldrig kallat dig usel.
  • Anonym (Hundä­gare)
    Tue 10 Sep 2019 15:41
    #33
    -1
    BurningDiamond skrev 2019-09-10 15:37:54 följande:

    Att du tar åt dig när jag beskriver en usel hundägare är upp till dig. Jag har aldrig kallat dig usel.


    Du skriver att usla hundägare gör som jag. Du kallar nig du usel. Givetvis tar jag åt mig. Trots att det är du son helt givet saknar kunskap om hundar, pinsamt.
  • Tue 10 Sep 2019 15:43
    #34
    +1
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 15:34:48 följande:
    Haha. Du har uppenbarligen noll kunskap om hundar. De har ett stort behov av att sova/vila. Mina sover på natten/morgonen.
    Nä, vi säger så. Jag vet inget om hundar, du kan allt. Du har gått ett antal kurser i etologi och beteendevetenskap inriktning hund under de senaste 30 åren. Du har även jobbat med "yrkeshundar" (assistanshundar, terapihundar, jakthundar, eftersökshundar, osv).
  • Tue 10 Sep 2019 15:45
    #35
    +1
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 15:41:49 följande:
    Du skriver att usla hundägare gör som jag. Du kallar nig du usel. Givetvis tar jag åt mig. Trots att det är du son helt givet saknar kunskap om hundar, pinsamt.
    Som sagt, om du tar åt dig när jag beskriver en usel hundägare så är det ditt problem. Jag har aldrig skrivit att du är usel.
  • Anonym (Hundä­gare)
    Tue 10 Sep 2019 15:46
    #36
    -1
    BurningDiamond skrev 2019-09-10 15:43:40 följande:

    Nä, vi säger så. Jag vet inget om hundar, du kan allt. Du har gått ett antal kurser i etologi och beteendevetenskap inriktning hund under de senaste 30 åren. Du har även jobbat med "yrkeshundar" (assistanshundar, terapihundar, jakthundar, eftersökshundar, osv).


    Ja faktiskt har jag gjort det. Hur visste du det? Imponerande.

    Men vi säger väl så. Usla hundägare låter sina hundar sova tills de vaknar, och går sedan en lång promenad. Då tycker jag vi anmäler dessa hundägare. Istället för såna som ts beskriver, som går ut med sin hund 1 gång om dagen. Hundar som sover länge på morgonen lider och behöver hjälp från sina usla hundägare.
  • Tue 10 Sep 2019 15:54
    #37
    +1
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 15:46:04 följande:
    Ja faktiskt har jag gjort det. Hur visste du det? Imponerande.
    Om det vore sant så hade du inte tyckt att det var det minsta konstigt att spendera 3 timmar om dagen med promenader, eller omgivit dig med hundägare som understimulerar sina djur.

    Jaja, jag lämnar dig åt ditt, jag får inget ut av att "diskutera" med individer som är militant ignoranta och försvarar en djursyn som är sämre än den minimum-nivå som föreskrifterna i Sverige gör gällande.
  • Anonym (Hundä­gare)
    Tue 10 Sep 2019 16:21
    #38
    -1

    Jag skrev aldrig att det var konstigt. Skrev att det var OVANLIGT att hundägare tar en 2 timmars lång promenad. Hundar som får en promenad på 1 timme lider inte. Jag försvarar inte att inte gå ut med sin hund. Herregud. 


     


    BurningDiamond skrev 2019-09-10 15:54:15 följande:
    Om det vore sant så hade du inte tyckt att det var det minsta konstigt att spendera 3 timmar om dagen med promenader, eller omgivit dig med hundägare som understimulerar sina djur.

    Jaja, jag lämnar dig åt ditt, jag får inget ut av att "diskutera" med individer som är militant ignoranta och försvarar en djursyn som är sämre än den minimum-nivå som föreskrifterna i Sverige gör gällande.J
  • Tue 10 Sep 2019 16:24
    #39
    +1
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 13:17:02 följande:
    Beror på vad man jämför med. Nu är det här ett inlägg om en hund som knappt får komma ut alls. Jag har kontakt med många vanliga hundägare. De går verkligen inte en långpromenad på 2 timmar+ småpromenader per dygn. De flesta har ett arbete, och går en promenad på runt 30 min när de kommer hem från jobbet. 
    Jag tycker att det är helt förkastligt att ha hund om den ska ligga hemma medan ägarna arbetar och sedan få en halvtimmes promenad. Varför har ni hund om ni inte kan arrangera livet så att hunden får den stimulans den har rätt till och behov av? 
  • Tue 10 Sep 2019 16:24
    #40
    Anonym (EnTvå) skrev 2019-09-10 14:27:16 följande:
    Du hoppar verkligen innan du tittar du.
    Går du ut med den oftare än du skrev att du gjorde?
  • Anonym (EnTvå­)
    Tue 10 Sep 2019 16:59
    #40
    Pope Joan II skrev 2019-09-10 16:24:37 följande:
    Går du ut med den oftare än du skrev att du gjorde?
    På prommenad? Nej.
Svar på tråden Hund