• Anonym (anony­m)
    Tue 10 Sep 2019 13:53
    6172 visningar
    206 svar
    206
    6172

    Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?

  • Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen
  • Tue 10 Sep 2019 17:54
    #52
    +1
    Anonym (......) skrev 2019-09-10 17:17:33 följande:
    Men fattar du trögt, jag svarade på ett annat inlägg! 
    Nej jag såg det, du svarade på ett inlägg som kommenterade ditt första inlägg i tråden, där du drog upp ditt sexliv.
    Anonym (......) skrev 2019-09-10 14:08:53 följande:

    En kan ju hoppas att han gör det i sömnen och inte är riktigt medveten om vad han gör.
    (Både jag och min man kan börja pilla på varandra i sömnen)
    Jag hoppas verkligen inte att han är vid fullt medvetande och beter sig så!


    1. Han får sova med kalsonger/pjamasbyxor.
    2. Funkar inte det är han ju hänvisad till soffan/gästrum/balkongen vart det nu finns plats.


  • Tue 10 Sep 2019 18:01
    #53
    Anonym (Går int) skrev 2019-09-10 17:28:24 följande:
    1. Att ts får ännu sämre samvete av att höra hur värdelös hon och hennes man är

    2. Att hon går till någon som känner hennes man och barn och därmed dömmer henne för all framtid om hon väljer att stanna

    3. Höjden av elakhet att göra som han gjort

    4. En mental frisk man är en mentalt frisk man. Då gör man inte så.

    1 Det är väl ingen här som antytt att ts är värdelös?
    2 Förstår inte hur familjen blir förnedrad? Det är hedersspråk.
    3 Inget "nästan" då, då håller jag med.
    4 Klart det finns avskum som är normalt mentalt friska iaf.

    Nu ska jag inte ta fler sidospår, ursäkta mig ts.

  • Tue 10 Sep 2019 18:02
    #54
    +4

    TS, jag hoppas verkligen att du har någon som kan stötta dig!

    Det är inte så enkelt att bara ?anmäl och kasta ut? sin partner. Det är en chock, en kris, att bli utsatt för våldtäkter av den man älskar och litar på. Särskilt när det känns som om det kommer som en blixt från en klar himmel. Kanske kommer du senare, när du kommit längre i processen att bearbeta detta att inse att det fanns andra situationer där han inte respekterade dig på olika sätt. Kanske inte.

    Det är och kommer aldrig bli ditt fel att han utsatte dig för detta. Skulden är 100% hans. Dock är det ju så att du nu, när gan gjort detta och du vet vad han är kapabel till, har ett ansvar för att agera utifrån den kunskapen. För dig själv och för din son.

    Du kommer troligen inte kunna eller orka göra det utan stöd. Du är både en ny mamma och så har du blivit utsatt för ett stort svek av den som borde stå dig närmast. Det är ingen liten grej. Våga ta hjälp, den finns där!

  • Miss Skywal­ker
    Tue 10 Sep 2019 18:06
    #55
    -1 +2

    Eftersom hans kuk lever ett eget liv och råkar slinka in av sig själv hade han fått sova på soffan tills jag inte längre behövde hans assistans med barnet.

  • Anonym (O)
    Tue 10 Sep 2019 18:23
    #56
    +2

    Jahapp, nu när barnet har kommit tror han att du inte vågar lämna honom, så nu kan han slappna av. Vilken jävla gris. Två uppenbara våldtäkter.

  • Anonym (lämna­)
    Tue 10 Sep 2019 22:36
    #57
    +2

    Lämna honom. Han har ju ingen respekt för dig och din hälsa eller ditt välbefinnande. Du som precis burit och fött HANS barn. Hur kan han?

    Jag födde barn för 6,5 mån sedan, vi har haft samlag en gång sedan dess pga att jag helt enkelt inte vågat. Den gången var det inte ens skönt och jag har sagt att jag vill vänta lite till, tills underlivet återställt sig mer. Min man har aldrig tjatat eller tvingat till sig nått, han respekterar min önskan. Det är det MINSTA man kan förvänta sig som kvinna och nybliven mamma efter att ha genomgått kanske en svår förlossning och när man dessutom har en liten bebis som tar all ork och energi första tiden. Kram till dig!!

  • Tue 10 Sep 2019 22:51
    #58
    +1
    Anonym (anonym) skrev 2019-09-10 13:53:07 följande:

    Vad hade ni gjort i min situation?


    Begärt skillsmässa och anmält honom för våldtäkt.

    Men vill du inte anmäla honom för hans våldtäkter, och forsätta leva med honom så skall du kräva att han går tiill en psykolog så han får odentligt insikt vad han verkligen har gjort.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tue 10 Sep 2019 22:53
    #59
    +2

    Jag skäms på alla mäns vägnar. 
    Detta är inte acceptabelt, han är sjuk i huvudet. Jag förstår att det är jobbigt att lämna någon men om han kan sätta på dig när du redan förklarat en gång (som nybliven pappa SKA man veta hur det funkar efter en förlossning) så vet jag inte hur han är i normala fall.

    Har du känt dig rädd, hotad innan eller kom detta som en helt ny sida av honom?

  • Anonym (Man48­)
    Tue 10 Sep 2019 23:11
    #60
    +2

    Är han helt dum i huvudet ?

    Vilket idiot ....

    Han kan flytta hem till nån kompis ett tag

    Fundera på vad han håller på med ...

    Måste ju ha många skruvar lösa ...

    Fy fan vilket svin

    Skicka iväg han

  • Anonym (oOo)
    Tue 10 Sep 2019 23:42
    #61
    -1 +2
    Anonym (Blä) skrev 2019-09-10 17:12:50 följande:
    Jag hade anmält honom för våldtäkt och lämnat aset. Hur kan du INTE veta vad du ska göra?
    Låt bli att skuldbelägga ts.
Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen