• Anonym (anony­m)
    Tue 10 Sep 2019 13:53
    6170 visningar
    206 svar
    206
    6170

    Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?

  • Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen
  • Anonym (Jenny­)
    Wed 11 Sep 2019 22:50
    #91
    +6

    Den krassa verkligheten är att han har dig precis där han vill ha dig - totalt ekonomiskt beroende av honom, han äger bostaden, ni har precis fått en bebis.

    Som någon skrev innan så är det just under graviditeten eller bebistiden som många män tar av sig masken och visar sitt rätta jag, för de vet att kvinnan är "fast".

    Att han gjort detta två gånger är oförlåtligt och går inte att förklara bort på något sätt. Han har inte bara våldtagit dig två gånger, han har även totalt struntat i din fysiska hälsa efter förlossningen.

    Att han istället för att uppriktigt be om ursäkt väljer att dra på sig offerkoftan och börja böla visar att han försöker ta bort fokuset från dig och att det ska istället bli synd om honom så att du får dåligt samvete.

    Kom ihåg; tar det slut mellan er så är det pga honom - inte dig. Åker han i fängelse så är det pga vad han gjort - inte du. Skulle han mot all förmodan ta livet av sig så är det helt och hållet hans ansvar och pga saker han gjort - inte du.

    Lägg inte hans ansvar på dina axlar.

    Du måste berätta om detta för någon, mamma, syster, väninna eller någon annan. Du har INGET att skämmas för. Det finns alltid utvägar. Du kan även ringa den lokala kvinnojouren, de kan hjälpa dig.

    Ta hand om dig och din son TS. Var stark för barnets skull. Att du går om din kille gör något liknande igen.

  • Anonym (Herre­gud)
    Thu 12 Sep 2019 05:51
    #92
    +1

    Först trodde jag detta måste vara troll tråd, påhittat. Jag kunde inte tänka mig att någon man kunde vara så dum, elak! Tänkte att det kanske var skrivet av någon kåt person som fantiserade om ett liknande scenario, och ville kolla hur folk skulle reagera...

    MEN nu när du TS svarade (jag har läst hela tråden) och det mot förmodan verkar vara sanning i denna absurda historia, så blir jag uppriktigt orolig!! Jag har själv fött flera barn tillsammans med olika män och INGEN av dem har gjort ens i närheten av sådan kränkning som din man gjort sig skyldig till! Dessutom har även jag blivit våldtagen och misshandlad inom ett förhållande. Så jag tror mig veta vad jag talar om:

    Den här mannen du har är INTE FRISK! Han kan vara farlig för både Dig och barnet!!

    Snälla TS, ta till dig vad andra skrivit här i tråden!! Du behöver ta alla varningssignaler på allvar! Inte glömma bort, sopa undan, även om det känns enklast just nu. Som nyförlöst med ev. amningshjärna blir man ofta lite "avtrubbad", kan dissociera och inte riktigt förstå när något plötsligt händer. Men KOM IHÅG att allt detta är INTE OKEJ!!! Du MÅSTE prata med någon om detta!

    KOM IHÅG vad han gjort mot dig, så om/när han nästa gång kör över dig så ser du mönstret tydligare... Och jag hoppas att du en dag förstår att du kommer att må bättre utan honom. Och du KLARAR av att bli fri från honom! Fast det kanske inte känns så just nu...

    All styrka till dig!!! (och låt honom för guds skull inte sova så nära inpå dig längre !!)

    KRAM! <3

  • Anonym (Sluta överdr­iv)
    Thu 12 Sep 2019 07:52
    #93
    -6

    Tycker du förstorar upp och överdrivet en massa. Kvinnojour(?) ärligt, det är ts partner och pappan till hennes barn du svartmålar.

    Klart man kan ha sex även som nyförlöst, herregud


    Sasu skrev 2019-09-10 14:52:39 följande:

    Är ju för fan våldtäkt! anmäl honom och släng ut honom. Du kan ju bli dödligt sjuk om du får en infektion, får mig att fundera om han inte har gjort detta förut, bara att du inte har vaknat innan!! Släng ut honom och anmäl honom till polisen. Be om hjälp från BVC eller kvinnojouren om du inte klarar det själv.

    Att han inte kan kontrollera sig är ju ren bullshit. Förstår att du inte vill förstöra tiden då bebisen är liten, men om han fortsätter såhär kommer du hamna på akuten med en rejäl infektion, samt att du aldrig kommer läka ordentligt eftersom han forsätter riva upp sår.


  • Anonym (Hanna­)
    Thu 12 Sep 2019 08:02
    #94
    +4
    Anonym (Sluta överdriv) skrev 2019-09-12 07:52:42 följande:

    Tycker du förstorar upp och överdrivet en massa. Kvinnojour(?) ärligt, det är ts partner och pappan till hennes barn du svartmålar.

    Klart man kan ha sex även som nyförlöst, herregud


    Ja vafan, lite misshandel, psykisk utpressning och våldtäkt ska väl alla tåla? Klart det är viktigare att han får knulla sin sovande nyförlösta tjej som har tydligt sagt nej flera gånger än att stackarn ska gå utan sex. Sex är en rättighet så får man inte det så är det bara att ta för sig.

    NEJ, bara NEJ! Trist att du är så avtrubbad att du inte ser felen.
  • Anonym (Pepp)
    Thu 12 Sep 2019 08:22
    #95
    Anonym (anonym) skrev 2019-09-10 13:53:07 följande:

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?


    Om han inte kan kontrollera sig får ni väl ha skilda sovrum!? Jag har inte läst alla inlägg, men om ingen annan skrivit det bör du förklara för honom att det han gjort räknas som våldtäkt!
  • Anonym (Pepp)
    Thu 12 Sep 2019 08:29
    #96
    +4
    Anonym (Sluta överdriv) skrev 2019-09-12 07:52:42 följande:

    Tycker du förstorar upp och överdrivet en massa. Kvinnojour(?) ärligt, det är ts partner och pappan till hennes barn du svartmålar.

    Klart man kan ha sex även som nyförlöst, herregud


    Man har sex som nyförlöst OM MAN VILL. TS vill inte. Hennes man har haft sex med henne utan hennes samtycke = våldtäkt!
  • Thu 12 Sep 2019 08:41
    #97
    +1
    Anonym (Sluta överdriv) skrev 2019-09-12 07:52:42 följande:

    Tycker du förstorar upp och överdrivet en massa. Kvinnojour(?) ärligt, det är ts partner och pappan till hennes barn du svartmålar.

    Klart man kan ha sex även som nyförlöst, herregud


    Jag antar att du inte har egna barn? När man är nyförlöst så brukar man rekommenderas att inte ha sex.
    Dels för infektionsrisken och dels för att man måste få läka i underlivet.
    En del kan också ha blivit sydda.
    Oavsett vilket så har TS varit tydlig med att hon inte vill eller bör ha sex nu. Hon har tydligt sagt nej.
    Tycker du då ändå att det är överdrivet att folk reagerar på det hennes man har gjort?
    Jag hoppas du inser att det är våldtäkt/sexuellt övergrepp när han har sex med henne trots att hon så tydligt har sagt nej.
    Sex är ingen rättighet.
  • Anonym (Camil­la)
    Thu 12 Sep 2019 08:43
    #98
    +3

    Det är verkligen inte ok beteende från hans sida. Lämnar diskussionen om våldtäkt åt sidan.

    Han får sova någon annanstans. Du ska vara ifred. Insistera på att få följa med på ett psykologbesök. Säg att du vill höra psykologens tankar om hans beteende. Alltså när du väl är där så förklara din syn på saken, din upplevelse. Självklart ska du prata med din BVC om din oro för infektioner mm. Du ska inte känna dig tvingad till att göra anmälan, kasta ut honom mm. Men han ska fasen inte röra dig! Glöm inte att det inte är ditt fel. Han ansvarar helt för sina handlingar och får stå för konsekvenserna själv. Vare sig han hamnar i finkan eller begår självmord.

  • Siden
    Thu 12 Sep 2019 09:55
    #99

    Hur går det Ts? Är uppriktigt orolig för dig.

  • Anonym (Cissi­)
    Thu 12 Sep 2019 11:28

    Är du från en annan kultur?

Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen