• Anonym (anony­m)
    Tue 10 Sep 2019 13:53
    6188 visningar
    206 svar
    206
    6188

    Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?

  • Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen
  • Thu 12 Sep 2019 11:51
    +5
    Anonym (Sluta överdriv) skrev 2019-09-12 07:52:42 följande:

    Tycker du förstorar upp och överdrivet en massa. Kvinnojour(?) ärligt, det är ts partner och pappan till hennes barn du svartmålar.

    Klart man kan ha sex även som nyförlöst, herregud


    Livmodern är helt öppen efter en förlossning, inne i livmodern är ett öppet sår där moderkakan har suttit. detta såret har väldigt lätt för sig att bli infekterat då det tar några veckor för det att läka. Just därför dom inte rekommenderar att ha sex tills man slutat att blöda. man kan såklart ha sex efter en förlossning, men man ska åtminstone vänta några dagar och man ska använda kondom. En infektion i livmodern är dödligt och man insjuknar snabbt, 40 graders feber och extrem smärta. nu hade han oskyddat sex, ingen kondom rättare sagt.extremt mycket bakterier som kommer med in, immunförsvaret har heller inte kommit igång än då man får rejält nedsatt immunförsvar under en graviditet, vilket ger en stor infektionsrisk och kroppen kan inte försvara sig ordentligt. Sen har hon TYDLIGT sagt NEJ till sex, både innan och under sexet = våldtäkt. Man har ont som in i helvete efter en förlossning, pröva själv att trycka ut en melon ur fittan, eller om du är man, genom anus. Man är inte smärtfri efter en förlossning, särskilt inte som förstföderska.


    Sen skiter jag fullständigt om det är pappan till barnet och ts sambo som gjort detta, bara för att man är ihop betyder det inte att det är okay att ha sex med någon som inte vill. Sex är ingen rättighet och om TS sambo verkligen måste få orgasm så har han 2 fungerande händer.

  • Anonym (Sluta överdr­iv)
    Thu 12 Sep 2019 11:58
    -7

    Du antar helt fel jag tre barn och har fött dem alla.

    Tycker ändå att det överdramatiseras i den här tråden helt i hysteriskt me to anda...

    Har man en partner får man ställa upp lite annars ska man inte bli så förvånad om partnern hittar sex på annat ställe


    molly50 skrev 2019-09-12 08:41:35 följande:

    Jag antar att du inte har egna barn? När man är nyförlöst så brukar man rekommenderas att inte ha sex.

    Dels för infektionsrisken och dels för att man måste få läka i underlivet.

    En del kan också ha blivit sydda.

    Oavsett vilket så har TS varit tydlig med att hon inte vill eller bör ha sex nu. Hon har tydligt sagt nej.

    Tycker du då ändå att det är överdrivet att folk reagerar på det hennes man har gjort?

    Jag hoppas du inser att det är våldtäkt/sexuellt övergrepp när han har sex med henne trots att hon så tydligt har sagt nej.

    Sex är ingen rättighet.


  • Thu 12 Sep 2019 12:03
    +1
    Anonym (Sluta överdriv) skrev 2019-09-12 11:58:17 följande:

    Du antar helt fel jag tre barn och har fött dem alla.

    Tycker ändå att det överdramatiseras i den här tråden helt i hysteriskt me to anda...

    Har man en partner får man ställa upp lite annars ska man inte bli så förvånad om partnern hittar sex på annat ställe


    förstårligt att man inte vill ha sex efter en förlossning.. jag har fortfarande inte haft sex för jag känner att jag inte läkt ordentligt än. 9 veckor sen förlossningen. Ställer upp men en runk istället för sex, vilket min man går med på. Han tvingar inte till sig sex och försöker inte ha sex med mig om jag inte vill. Man ska inte bli tvingad till att ställa upp.
  • Anonym (S)
    Thu 12 Sep 2019 12:05
    +5
    Anonym (Sluta överdriv) skrev 2019-09-12 11:58:17 följande:

    Du antar helt fel jag tre barn och har fött dem alla.

    Tycker ändå att det överdramatiseras i den här tråden helt i hysteriskt me to anda...

    Har man en partner får man ställa upp lite annars ska man inte bli så förvånad om partnern hittar sex på annat ställe


    Du hade möjligen haft en poäng om det inte var så att här har TS inte ens givits möjligheten att "ställa upp" utan han har gett sig på henne i sömnen. Att "ställa upp" är ju en sak, att riskera sin hälsa så nära en förlossning att man fortfarande blöder och får smärtor är bara dumt. Man får ju liksom ge och ta lite i en relation, i det här fallet är det TS sambo som skulle gett det lite mer tid. Men nej, han valde att fysiskt skada sin partner. Ärligt talat får man väl hoppas att han aldrig mer får ligga efter två såna rubbade beslut.
  • Thu 12 Sep 2019 12:26
    +6
    Anonym (Sluta överdriv) skrev 2019-09-12 11:58:17 följande:

    Du antar helt fel jag tre barn och har fött dem alla.

    Tycker ändå att det överdramatiseras i den här tråden helt i hysteriskt me to anda...

    Har man en partner får man ställa upp lite annars ska man inte bli så förvånad om partnern hittar sex på annat ställe


    Eller så vänder vi på det. Som partner till en nyförlöst kvinna får man ställa upp lite och förstå att man kan behöva avstå sex med henne ett tag, annars ska man inte bli förvånad om hon lämnar en.

    Att du ville ha sex som nyförlöst är väl trevligt om det passade dig och din partner, inget fel i det om ni båda ville och tyckte det kändes bra. TS har både sagt och visat din partner att hon inte vill. Han valde då att våldta henne (våldtäkt är att ha sex med någon mot dens vilja eller utan dens samtycke).

    Det handlar om respekt och hur man behandlar andra i ett förhållande. Han tycker att hans vilja och lust är viktigare än sin partners vilja och lust. En normal man har inte sådan okontrollerbar lust att han inte kan låta bli att tvinga sig på sin partner när hon sover. Antigen är han riktigt farlig då han saknar impulskontroll när det gäller sexuell lust eller så snackar han skit och det handlar om att han inte har någon respekt eller empati för TS. Ingen av dessa två scenarion är en bra grund för en hälsosam relation.
  • Thu 12 Sep 2019 14:41
    +2
    Anonym (Sluta överdriv) skrev 2019-09-12 11:58:17 följande:

    Du antar helt fel jag tre barn och har fött dem alla.

    Tycker ändå att det överdramatiseras i den här tråden helt i hysteriskt me to anda...

    Har man en partner får man ställa upp lite annars ska man inte bli så förvånad om partnern hittar sex på annat ställe


    Du resonerar då inte som någon som själv har fött barn.
    Man ska inte behöva bli tvingad att ställa upp på vaginalt samlag. Om man vill hjälpa sin partner med att runka eller suga av är en sak.
    Om ens partner inte vill så får man bara respektera det. Man har man själv två fungerande händer också.
    Men man ska inte behöva ställa upp på penetrerande sex mot sin vilja.
    I synnerhet inte när man just har fött barn.
    TS har sagt mej klart och tydligt. Och ett nej är ett nej och ska respekteras. Oavsett om man är ett etablerat par eller det bara en tillfällig förbindelse.
    Sex är ingen rättighet. 
    Om man hotar med otrohet för att ens nyförlösta kvinna inte vill ha sex så är man ändå inte mycket att ha.
  • Ess
    Thu 12 Sep 2019 14:46
    +1

    Det bästa för din del hade varit om han väljer att ta livet av sig, gör han inte det så lämna honom för han verkar direkt efterbliven.

  • Anonym (Qwert­y)
    Thu 12 Sep 2019 14:49
    +3
    Anonym (Sluta överdriv) skrev 2019-09-12 11:58:17 följande:

    Du antar helt fel jag tre barn och har fött dem alla.

    Tycker ändå att det överdramatiseras i den här tråden helt i hysteriskt me to anda...

    Har man en partner får man ställa upp lite annars ska man inte bli så förvånad om partnern hittar sex på annat ställe


    Så du anser att man ska ställa upp på våldtäkt i ett förhållande?
  • Anonym (v)
    Thu 12 Sep 2019 15:18
    +3
    Anonym (Sluta överdriv) skrev 2019-09-12 07:52:42 följande:

    Tycker du förstorar upp och överdrivet en massa. Kvinnojour(?) ärligt, det är ts partner och pappan till hennes barn du svartmålar.

    Klart man kan ha sex även som nyförlöst, herregud


    Vilket dravel
  • Anonym (Nejus­ch)
    Thu 12 Sep 2019 16:48

    Fy så hemskt att läsa. Har inte kollat igenom alla svar.

    Prata ordentligt med honom. Det där är våldtäckt. Fy fan. Säg att du anmäler honom om han gör sådär igen. Han är inte frisk, han borde skämmas riktigt mycket!! Skulle mina barns pappa göra så, så skulle han åkt med huvudet före.

Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen