• Anonym (anonym)

    Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?

  • Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen
  • Ess
    BurningDiamond skrev 2019-09-14 04:57:40 följande:
    När en individ blir suicid över att hans fru inte vill bli våldtagen av honom, så kan jag väl tycka att det inte är världens största förlust om han genomför sitt hot...
    Nä det tycker faktiskt inte jag heller. Jag hade kastat tillbaks bollen och sagt åt honom att göra det.
    Helt krasst så tjänar ts på att han gör det eftersom de är gifta och det framgår inte att det ska finnas särkullar på hans sida.
  • Bagar Bengtsson
    Ess skrev 2019-09-14 08:52:57 följande:
    Nä det tycker faktiskt inte jag heller. Jag hade kastat tillbaks bollen och sagt åt honom att göra det.
    Helt krasst så tjänar ts på att han gör det eftersom de är gifta och det framgår inte att det ska finnas särkullar på hans sida.
    Jag fördömer denna man. Jag skulle nog också kunna säga  "Begå självmord" men jag skulle även garanterat få skuldkänslor om han gjorde detta fast jag egentligen inte gjort fel. Det spelar ingen roll om folk säger att man inte ska ha skuldkänslor- det får man ändå.

    Det är väldigt individuellt. Om din vän ringer kl 03 mitt i veckan och ber dig komma och hämta henne (trots att det går taxi) men du är själv hemma med barn som sover och du säger att det inte går- skulle du då inte få skuldkänslor om hon blir våldtagen/mördad?
  • BurningDiamond
    Bagar Bengtsson skrev 2019-09-14 12:33:11 följande:
    Jag fördömer denna man. Jag skulle nog också kunna säga  "Begå självmord" men jag skulle även garanterat få skuldkänslor om han gjorde detta fast jag egentligen inte gjort fel. Det spelar ingen roll om folk säger att man inte ska ha skuldkänslor- det får man ändå.

    Det är väldigt individuellt. Om din vän ringer kl 03 mitt i veckan och ber dig komma och hämta henne (trots att det går taxi) men du är själv hemma med barn som sover och du säger att det inte går- skulle du då inte få skuldkänslor om hon blir våldtagen/mördad?
    Det är väl två ganska olika scenarion?
    En vän ringer och vill ha hjälp, men jag vägrar (av förståeliga och godtagbara skäl), eller en person våldtar mig upprepade gånger...

  • Anonym (Jag)

    Jag har inte läst alla svar. Så ber om ursäkt om jag svarar fel. Har endast läst ts första inlägg.

    Nej. Han ska inte ha sex med dig när du sover! Det är integritets kränkande. Och jag tycker du ska anmäla han. Har du sagt till tydligt att du inte vill det, så ska han respektera det. Hur tycker du själv, ts, att du hade gjort? Hade du haft sex med han, även om han sa att han inte ville? Jag har en liknande historia. Och där blev han dömd. Då hade jag tagit sömntabletter och han visste det. Han blev fälld för våldtäkt.

  • Bagar Bengtsson
    BurningDiamond skrev 2019-09-14 12:43:08 följande:
    Det är väl två ganska olika scenarion?
    En vän ringer och vill ha hjälp, men jag vägrar (av förståeliga och godtagbara skäl), eller en person våldtar mig upprepade gånger...
    Olika scenarion- självklart, men skulle du inte få skuldkänslor?
    Jag menade bara att man kan få skuldkänslor även fast man vet att man gjort rätt.
  • Anonym (Perversa typer...)

    Inte för att vara sådan, men har man en slags pervers böjning till sovande kvinnor så när annars skall man utföra detta än precis efter förlossning utan att kvinnan vaknar?

    Då är hon både fysiskt och mentalt helt slutkörd, och det enda hon vaknar av är barnets skrik. Underlivet är så ömt och gör så ont redan innan att en penis inte ens känns.

    Att ha den böjningen är perverst, ja faktiskt. Det är ett övergrepp. Men som ett slags "förklaring" åt den perverse maken så är det så att det finns nog få tillfällen som fungerar bättre än just när han gjorde det, så det var nog därför han gjorde det.

    Hade han bara vart kåt och velat bli okåt igen hade han givetvis gått och runkat istället för att begå ett övergrepp. Så det är solklart övergrepp utan annan ""ursäkt"" än att han har en pervers dragning åt sovande kvinnor.

  • Utvandraren

    Ts. Du kan orosanmäla dig själv så får du hjälp och stöd att lämna denna man.

    Jag är så ledsen för din skull <3

  • Anonym (A)
    Colourfulrainbow skrev 2019-09-13 12:16:24 följande:
    Detta gör mig både arg och ledsen. 

    Din man har våldtagit dig två gånger, och du tycker att det är drastiskt att anmäla honom och lämna honom. 

    Din man har våldtagit dig, du säger att du blev ledsen, och helt plötsligt börjar han hota/prata om självmord och nu är han helt plötsligt offret. Det är synd om honom för att han är självmordsbenägen för att han inte får våldta sin fru ifred. 

    Du börjar tänka på er son, och hur du ska förklara för honom att hans pappa sitter i fängelse, eller att han pappa tog livet av sig. 

    Din man har inte tänkt ett dugg på dig och er son när han våldtog dig två gånger. Han har inte tänkt på er eller era känslor och ert välmående ett dugg. Han ville knulla. Det var vad han tänkte på. 
    Bra skrivet
  • molly50
    Anonym (Perversa typer...) skrev 2019-09-14 12:55:24 följande:

    Inte för att vara sådan, men har man en slags pervers böjning till sovande kvinnor så när annars skall man utföra detta än precis efter förlossning utan att kvinnan vaknar?

    Då är hon både fysiskt och mentalt helt slutkörd, och det enda hon vaknar av är barnets skrik. Underlivet är så ömt och gör så ont redan innan att en penis inte ens känns.

    Att ha den böjningen är perverst, ja faktiskt. Det är ett övergrepp. Men som ett slags "förklaring" åt den perverse maken så är det så att det finns nog få tillfällen som fungerar bättre än just när han gjorde det, så det var nog därför han gjorde det.

    Hade han bara vart kåt och velat bli okåt igen hade han givetvis gått och runkat istället för att begå ett övergrepp. Så det är solklart övergrepp utan annan ""ursäkt"" än att han har en pervers dragning åt sovande kvinnor.


    Har man en sådan pervers böjning så kanske man ska söka hjälp?
  • Ess
    Bagar Bengtsson skrev 2019-09-14 12:33:11 följande:
    Jag fördömer denna man. Jag skulle nog också kunna säga  "Begå självmord" men jag skulle även garanterat få skuldkänslor om han gjorde detta fast jag egentligen inte gjort fel. Det spelar ingen roll om folk säger att man inte ska ha skuldkänslor- det får man ändå.

    Det är väldigt individuellt. Om din vän ringer kl 03 mitt i veckan och ber dig komma och hämta henne (trots att det går taxi) men du är själv hemma med barn som sover och du säger att det inte går- skulle du då inte få skuldkänslor om hon blir våldtagen/mördad?
    Nä jag hade inte fått dåligt samvete när hon faktiskt kan ta en taxi. Jag hade inte kört och hämtat henne som barnlös heller, OM det inte varit så att hon kände sig förföljd eller hotad på annat vis. 
    Hade hon däremot ringt och sagt att hon satt inlåst i badrummet för att hennes sambo skulle slå ihjäl henne, så hade jag både ringt polisen och dragit upp barnen och kört dit.
Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen