• Anonym (anony­m)
    Tue 10 Sep 2019 13:53
    6163 visningar
    206 svar
    206
    6163

    Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?

  • Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen
  • Anonym (suck)
    Sun 15 Sep 2019 20:38
    Anonym (Går int) skrev 2019-09-15 20:18:16 följande:
    SLUTA NU ATT SKULDBELÄGGA TS!

    Hon har ingen skuld i hans beteende!
    Nej, men hon har ett ansvar till sig själv och sitt barn i hur hon väljer att hantera sin våldtäktsman.
  • Anonym (Går int)
    Sun 15 Sep 2019 20:47
    -2 +2
    Anonym (suck) skrev 2019-09-15 20:38:33 följande:

    Nej, men hon har ett ansvar till sig själv och sitt barn i hur hon väljer att hantera sin våldtäktsman.


    Och det ansvaret tar ni för givet att hon inte tar baserat på 2 inlägg. Tragiskt.
  • Anonym (suck)
    Sun 15 Sep 2019 21:07
    -1 +4
    Anonym (Går int) skrev 2019-09-15 20:47:55 följande:
    Och det ansvaret tar ni för givet att hon inte tar baserat på 2 inlägg. Tragiskt.
    Snarare tragiskt att tycka att barn ska växa upp med en våldtäktsman och en mamma som accepterar att bli våldtagen på regelbunden basis som förebild. Men jag är söker på att du kan hitta en våldtäktsman att utsätta dig själv och dina barn för också. 
  • Sun 15 Sep 2019 21:23
    LoveRain skrev 2019-09-10 15:57:14 följande:

    Vilken fruktansvärd situation! All kärlek och styrka till dig.

    Hur mycket du än önskar att detta inte hade hänt så har det hänt. Kanske har du aldrig sagt nej när han velat ha sex tidigare och därför har du inte sett denna sida tidigare?

    Det han gjort sig skyldig till är två våldtäkter. Att försöka bortförklara att den råkade slinka in och att den inte var inne så långt spelar ingen roll, han har våldtagit dig. Han vet mycket väl om att du varken vill ha sex eller borde ha sex just nu så han kan ju knappast påstå att han trodde att du ville heller. Att du dessutom är i ett utsatt läge, nyförlöst med allt det innebär psykiskt och fysiskt, sovande i ditt eget hem gör det ännu värre.

    Förstår att du inte vill förstöra er första tid tillsammans men kom ihåg, det är inte du som förstör den genom att lämna honom. Han förstörde den första gången han våldtog dig.

    Om han kan göra detta mot dig, om han inte har respekt för din vilja eller din hälsa så finns det nog många andra saker han skulle kunna göra mot dig. Om han har så dålig självkontroll som han säger så skulle jag vara väldigt orolig för dig och för barnet.

    Inget av detta som hänt är ditt fel! Förstår att det är en chock för dig men släta inte över detta! Det finns ingenting som kan rättfärdiga det han gjort.

    Sök stöd och hjälp! Finns det någon du kan bo hos ett litet tag? Föräldrar, syskon eller någon vän? Finns det någon du kan berätta för? Förstår att det är svårt men du behöver stöd nu! Boka en tid med mvc eller bvc! Ring kvinnofridslinjen för stöd och råd!


    Exakt detta! Ts, jag hoppas verkligen att du inser vad han utsätter dig för, väl medvetet, och jag hoppas att du lämnar honom. Helst även polisanmäler honom för våldtäkterna han begått mot dig.
  • Anonym (Svens­k?)
    Mon 16 Sep 2019 06:29

    Är han svensk? Jag har liksom svårt att tro att en svensk, som växt upp här med våra värderingar, skulle kunna göra något sådant här. D.v.s. det finns naturligtvis svenska män som har mentala funktionshinder eller är psykisk sjuka, som skulle vara i stånd till det, men så kan det ju inte vara i TS' mans fall. Det skulle inte komma plötsligt efter fem år. 

    Barnsängstiden - d.v.s. den tid som en kvinna inte ska ha sex efter förlossningen - har i alla tider varit sex veckor, och den ska respekteras oavsett allt annat. Tyvärr pratar man inte längre om barnsängstiden som "sex veckor" på MVC och i förlossningsvården, utan man säger att kvinnan ska ha sex igen när hon "känner sig redo". Men det kan ju i verkligheten bli "när mannen känner sig redo"...

  • Mon 16 Sep 2019 08:47
    +1
    Anonym (Går int) skrev 2019-09-15 20:47:55 följande:
    Och det ansvaret tar ni för givet att hon inte tar baserat på 2 inlägg. Tragiskt.
    TS har skrivit att hon vill ge det en till chans. Detta trots att hon har blivit våldtagen,inte bara en,utan två gånger.
    För att hon vill att barnet ska få växa upp i en kärnfamilj.
    Det är inte att ta ansvar,varken för sig själv eller för sitt barn.
    Barnet ska inte behöva växa upp och lära sig att det är så en kvinna ska behandlas.
  • Anonym (Går int)
    Mon 16 Sep 2019 08:59
    -2
    molly50 skrev 2019-09-16 08:47:09 följande:

    TS har skrivit att hon vill ge det en till chans. Detta trots att hon har blivit våldtagen,inte bara en,utan två gånger.

    För att hon vill att barnet ska få växa upp i en kärnfamilj.

    Det är inte att ta ansvar,varken för sig själv eller för sitt barn.

    Barnet ska inte behöva växa upp och lära sig att det är så en kvinna ska behandlas.


    Det skrev hon för snart en vecka sedan. Sen har vi inte hört mer och ändå går folk på med armar och ben för att sätta henne på plats. Jag förstår varför ta väljer att tiga. Allt hon skriver kommer att vändas emot henne. Mobbing av högsta rang. Jag deltar inte i det.
  • Mon 16 Sep 2019 09:07
    +4
    Anonym (Svensk?) skrev 2019-09-16 06:29:45 följande:

    Är han svensk? Jag har liksom svårt att tro att en svensk, som växt upp här med våra värderingar, skulle kunna göra något sådant här. D.v.s. det finns naturligtvis svenska män som har mentala funktionshinder eller är psykisk sjuka, som skulle vara i stånd till det, men så kan det ju inte vara i TS' mans fall. Det skulle inte komma plötsligt efter fem år. 

    Barnsängstiden - d.v.s. den tid som en kvinna inte ska ha sex efter förlossningen - har i alla tider varit sex veckor, och den ska respekteras oavsett allt annat. Tyvärr pratar man inte längre om barnsängstiden som "sex veckor" på MVC och i förlossningsvården, utan man säger att kvinnan ska ha sex igen när hon "känner sig redo". Men det kan ju i verkligheten bli "när mannen känner sig redo"...


    Jösses. Jag har ingen aning om vem ts sambo är men jo, svenska män våldtar också.
  • Mon 16 Sep 2019 09:14
    +2
    Anonym (Går int) skrev 2019-09-16 08:59:13 följande:
    Det skrev hon för snart en vecka sedan. Sen har vi inte hört mer och ändå går folk på med armar och ben för att sätta henne på plats. Jag förstår varför ta väljer att tiga. Allt hon skriver kommer att vändas emot henne. Mobbing av högsta rang. Jag deltar inte i det.
    Det är nog ingen här som har för avsikt att mobba. 
    Jag tror att de flesta tänker på barnet och vad som är bäst för det.
    Och vi kan ju omöjligt veta hur TS tankar går när hon inte uppdaterar.
    Jag kan tycka att det är ganska frustrerande.
    Som du skriver så skrev TS sitt senaste svar för en vecka sedan. Och då skrev hon att hon vill ge det en chans till för att barnet ska få växa upp i en kärnfamilj.
    Det är det vi har att utgå ifrån så länge TS inte uppdaterar.
    Jag kan förstå att det inte är lätt för TS. 
    Och hade dte skett bara en gång så hade jag bättre kunnat förstå hennes tankeg¨ngar.
    Men när det har hänt två gånger och han bara skyller på att han har dålig impulskontroll så tycker jag att varningsklockorna ringer.
  • Mon 16 Sep 2019 14:16
    +1
    molly50 skrev 2019-09-16 09:14:32 följande:
    Det är nog ingen här som har för avsikt att mobba. 
    Jag tror att de flesta tänker på barnet och vad som är bäst för det.
    Och vi kan ju omöjligt veta hur TS tankar går när hon inte uppdaterar.
    Jag kan tycka att det är ganska frustrerande.
    Som du skriver så skrev TS sitt senaste svar för en vecka sedan. Och då skrev hon att hon vill ge det en chans till för att barnet ska få växa upp i en kärnfamilj.
    Det är det vi har att utgå ifrån så länge TS inte uppdaterar.
    Jag kan förstå att det inte är lätt för TS. 
    Och hade dte skett bara en gång så hade jag bättre kunnat förstå hennes tankeg¨ngar.
    Men när det har hänt två gånger och han bara skyller på att han har dålig impulskontroll så tycker jag att varningsklockorna ringer.
    Jag håller med dig- när allt kommer till kritan är det inte så lätt alla gånger. Det som är självklart i teorin är inte det i praktiken.

    Det som oroar mig är att han såklart vet om att han gör fel. Han begår ju detta brott när hon har somnat efter att ha blivit nekad i vaket tillstånd. Ibland får man helt enkelt ta saken i egna händer. 
    Klarar man inte att ligga bredvid utan att föra in den så får man ligga på sofflocket den tid det tar.
Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen