• Anonym (anony­m)
    Tue 10 Sep 2019 13:53
    6192 visningar
    206 svar
    206
    6192

    Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?

  • Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen
  • Mon 16 Sep 2019 14:26
    Bagar Bengtsson skrev 2019-09-16 14:16:41 följande:
    Jag håller med dig- när allt kommer till kritan är det inte så lätt alla gånger. Det som är självklart i teorin är inte det i praktiken.

    Det som oroar mig är att han såklart vet om att han gör fel. Han begår ju detta brott när hon har somnat efter att ha blivit nekad i vaket tillstånd. Ibland får man helt enkelt ta saken i egna händer. 
    Klarar man inte att ligga bredvid utan att föra in den så får man ligga på sofflocket den tid det tar.
    Precis. 

    Ja,eller så får han väl skaffa sig en lösvagina att leka med på sofflocket tills TS är redo för att ha sex igen.
    Om hon nu väljer att stanna kvar med honom.
    Sen behöver han nog söka hjälp för sin dåliga impulskontroll och sina sjuka tankar,som han själv påstår sig ha.
    Annars är det ju risk för att det händer igen.
  • Anonym (gösse­s)
    Mon 16 Sep 2019 14:30
    Anonym (Svensk?) skrev 2019-09-16 06:29:45 följande:

    Är han svensk? Jag har liksom svårt att tro att en svensk, som växt upp här med våra värderingar, skulle kunna göra något sådant här. D.v.s. det finns naturligtvis svenska män som har mentala funktionshinder eller är psykisk sjuka, som skulle vara i stånd till det, men så kan det ju inte vara i TS' mans fall. Det skulle inte komma plötsligt efter fem år. 

    Barnsängstiden - d.v.s. den tid som en kvinna inte ska ha sex efter förlossningen - har i alla tider varit sex veckor, och den ska respekteras oavsett allt annat. Tyvärr pratar man inte längre om barnsängstiden som "sex veckor" på MVC och i förlossningsvården, utan man säger att kvinnan ska ha sex igen när hon "känner sig redo". Men det kan ju i verkligheten bli "när mannen känner sig redo"...


    Ja eller hur, för svenska män våldtar, misshandlar, eller begår brott någonsin. Det är bara sånt "andra" gör. Drömmer
  • Anonym (gösse­s)
    Mon 16 Sep 2019 14:33
    molly50 skrev 2019-09-16 14:26:13 följande:
    Precis. 

    Ja,eller så får han väl skaffa sig en lösvagina att leka med på sofflocket tills TS är redo för att ha sex igen.
    Om hon nu väljer att stanna kvar med honom.
    Sen behöver han nog söka hjälp för sin dåliga impulskontroll och sina sjuka tankar,som han själv påstår sig ha.
    Annars är det ju risk för att det händer igen.
    Håller med, problemet är ju klart större än att han är kåt och hon inte kan. EN normalt funtad människa agerar inte som han gör. Det är helt klart något fel på honom och som TS borde kräva att han tar tag i om hon öht ska överväga att fortsätta tillsammans. De problemen fanns nog där långt innan de fick barn, de har bara triggats eller blivit tydliga av deras nuvarande situation.
  • Mon 16 Sep 2019 14:59
    Anonym (Svensk?) skrev 2019-09-16 06:29:45 följande:

    Barnsängstiden - d.v.s. den tid som en kvinna inte ska ha sex efter förlossningen - har i alla tider varit sex veckor, och den ska respekteras oavsett allt annat. Tyvärr pratar man inte längre om barnsängstiden som "sex veckor" på MVC och i förlossningsvården, utan man säger att kvinnan ska ha sex igen när hon "känner sig redo". Men det kan ju i verkligheten bli "när mannen känner sig redo"...


    Men efter 6 veckor måste man? Är du på riktigt? Självklart väntar man tills man känner sig redo, om det tar 6 timmar eller 6 år har inte MVC något med att göra.

    Att det kan bli när mannen känner sig redo är däremot helt rätt uppfattat av dig, men det är ju inte något som MVC kan påverka. Tror inte mannen bryr sig mer om vad kvinnan säger bara för att en (kvinnlig) barnmorska på MVC har sagt det.
  • Anonym (A)
    Mon 16 Sep 2019 15:05
    +1
    molly50 skrev 2019-09-16 08:47:09 följande:
    TS har skrivit att hon vill ge det en till chans. Detta trots att hon har blivit våldtagen,inte bara en,utan två gånger.
    För att hon vill att barnet ska få växa upp i en kärnfamilj.
    Det är inte att ta ansvar,varken för sig själv eller för sitt barn.
    Barnet ska inte behöva växa upp och lära sig att det är så en kvinna ska behandlas.
    Håller med
  • Anonym (Cissi­)
    Mon 16 Sep 2019 16:25
    -1
    Anonym (Svensk?) skrev 2019-09-16 06:29:45 följande:

    Är han svensk? Jag har liksom svårt att tro att en svensk, som växt upp här med våra värderingar, skulle kunna göra något sådant här. D.v.s. det finns naturligtvis svenska män som har mentala funktionshinder eller är psykisk sjuka, som skulle vara i stånd till det, men så kan det ju inte vara i TS' mans fall. Det skulle inte komma plötsligt efter fem år. 

    Barnsängstiden - d.v.s. den tid som en kvinna inte ska ha sex efter förlossningen - har i alla tider varit sex veckor, och den ska respekteras oavsett allt annat. Tyvärr pratar man inte längre om barnsängstiden som "sex veckor" på MVC och i förlossningsvården, utan man säger att kvinnan ska ha sex igen när hon "känner sig redo". Men det kan ju i verkligheten bli "när mannen känner sig redo"...


    De kunde inte ha sex innan, dvs de var tvungna att gifta sig för att kunna ha sex. Låter svenskt... not.
  • Anonym (Cissi­)
    Mon 16 Sep 2019 16:29
    -1
    Anonym (gösses) skrev 2019-09-16 14:30:17 följande:
    Ja eller hur, för svenska män våldtar, misshandlar, eller begår brott någonsin. Det är bara sånt "andra" gör. Drömmer
    Läste du ens inlägget hon skrev? Hade de varit tillsammans utan oskuldstvång hade detta garanterat kommit fram tidigare. Svårt att se att en svensk kille med våldäktsvanor i sömnen skulle klara sig igenom samboskap och sexliv i fem år utan att det kommer fram. Är nog inte jättemånga som skulle fortsätta och gifta sig och skaffa barn med en serievåldtäktsman. Hoppas för mitt liv att TS lämnar aset.
  • Anonym (Svens­k?)
    Mon 16 Sep 2019 16:40
    Anonym (gösses) skrev 2019-09-16 14:30:17 följande:
    Ja eller hur, för svenska män våldtar, misshandlar, eller begår brott någonsin. Det är bara sånt "andra" gör. Drömmer
    Jodå, men just den här typen av respektlöshet och uppfattning att mannen äger kvinnan och hennes kropp, är typisk för vissa andra kulturer. Inom islam t.ex. existerar överhuvudtaget inte begreppet "våldtäkt inom äktenskap", p.g.a. kvinnan, i och med att hon gift sig med mannen, anses ha gått med på alla samlag som han kan vilja ha - resten av livet. Fråga vilken imam som helst! 
  • Mon 16 Sep 2019 16:53
    +2
    Anonym (Cissi) skrev 2019-09-16 16:25:00 följande:

    De kunde inte ha sex innan, dvs de var tvungna att gifta sig för att kunna ha sex. Låter svenskt... not.


    Anonym (Cissi) skrev 2019-09-16 16:29:11 följande:

    Läste du ens inlägget hon skrev? Hade de varit tillsammans utan oskuldstvång hade detta garanterat kommit fram tidigare. Svårt att se att en svensk kille med våldäktsvanor i sömnen skulle klara sig igenom samboskap och sexliv i fem år utan att det kommer fram. Är nog inte jättemånga som skulle fortsätta och gifta sig och skaffa barn med en serievåldtäktsman. Hoppas för mitt liv att TS lämnar aset.


    Läste du själv ts inlägg? Jag vet inte vad du svamlar om men ts har inte skrivit något om att de var tvungna att gifta sig för att ha sex.
    Anonym (Svensk?) skrev 2019-09-16 16:40:53 följande:

    Jodå, men just den här typen av respektlöshet och uppfattning att mannen äger kvinnan och hennes kropp, är typisk för vissa andra kulturer. Inom islam t.ex. existerar överhuvudtaget inte begreppet "våldtäkt inom äktenskap", p.g.a. kvinnan, i och med att hon gift sig med mannen, anses ha gått med på alla samlag som han kan vilja ha - resten av livet. Fråga vilken imam som helst! 


    Ingenstans ger ts uttryck för att så skulle vara fallet här och vore det så skulle mannen knappast behöva manipulera ts till att se honom som offret genom att hota med självmord, ts hade antagligen inte heller sagt att hon är den dominanta i relationen och mannen hade inte gått till en psykolog.

    Tror ni verkligen att svenska män inte våldtar? Det är verkligen tragiskt isf. Män våldtar, kvinnor våldtar. Och fortfarande fattar inte många att de faktiskt begår våldtäkt när de har sex med sin partner utan samtycke, och fortfarande tycker många att det är mer olämpligt än brottsligt.
  • Mon 16 Sep 2019 16:54
    +1
    Solarn skrev 2019-09-16 16:53:03 följande:

    Läste du själv ts inlägg? Jag vet inte vad du svamlar om men ts har inte skrivit något om att de var tvungna att gifta sig för att ha sex.Ingenstans ger ts uttryck för att så skulle vara fallet här och vore det så skulle mannen knappast behöva manipulera ts till att se honom som offret genom att hota med självmord, ts hade antagligen inte heller sagt att hon är den dominanta i relationen och mannen hade inte gått till en psykolog.

    Tror ni verkligen att svenska män inte våldtar? Det är verkligen tragiskt isf. Män våldtar, kvinnor våldtar. Och fortfarande fattar inte många att de faktiskt begår våldtäkt när de har sex med sin partner utan samtycke, och fortfarande tycker många att det är mer olämpligt än brottsligt.


    Och dessutom, vad spelar det för roll här vilken etnicitet eller religion ts man har?
Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen