• Anonym (anony­m)
    Tue 10 Sep 2019 13:53
    6193 visningar
    206 svar
    206
    6193

    Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?

  • Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen
  • Anonym (gösse­s)
    Mon 16 Sep 2019 17:33
    +1
    Anonym (Cissi) skrev 2019-09-16 16:29:11 följande:
    Läste du ens inlägget hon skrev? Hade de varit tillsammans utan oskuldstvång hade detta garanterat kommit fram tidigare. Svårt att se att en svensk kille med våldäktsvanor i sömnen skulle klara sig igenom samboskap och sexliv i fem år utan att det kommer fram. Är nog inte jättemånga som skulle fortsätta och gifta sig och skaffa barn med en serievåldtäktsman. Hoppas för mitt liv att TS lämnar aset.
    Jag har läst, har du? Var har TS skrivit något om oskuldstvång?
    Anonym (Svensk?) skrev 2019-09-16 16:40:53 följande:
    Jodå, men just den här typen av respektlöshet och uppfattning att mannen äger kvinnan och hennes kropp, är typisk för vissa andra kulturer. Inom islam t.ex. existerar överhuvudtaget inte begreppet "våldtäkt inom äktenskap", p.g.a. kvinnan, i och med att hon gift sig med mannen, anses ha gått med på alla samlag som han kan vilja ha - resten av livet. Fråga vilken imam som helst! 
    Jasså, var nånstans läser du det i TS relation? Hon skriver ju annars rätt tydligt att hon är den dominanta i relationen och att de skrivit äktenskapsförord, det låter mer svenskt än det du syftar på.
  • Anonym (gösse­s)
    Mon 16 Sep 2019 17:33
    Solarn skrev 2019-09-16 16:54:58 följande:
    Och dessutom, vad spelar det för roll här vilken etnicitet eller religion ts man har?
  • Mon 16 Sep 2019 21:46
    +1
    Anonym (gösses) skrev 2019-09-16 14:33:53 följande:
    Håller med, problemet är ju klart större än att han är kåt och hon inte kan. EN normalt funtad människa agerar inte som han gör. Det är helt klart något fel på honom och som TS borde kräva att han tar tag i om hon öht ska överväga att fortsätta tillsammans. De problemen fanns nog där långt innan de fick barn, de har bara triggats eller blivit tydliga av deras nuvarande situation.
    Ja,precis. Det är vad jag tror också.
    Och man ser inte tecknen lika lätt när man själv lever mitt i det.
  • Mon 16 Sep 2019 23:43
    +2
    Anonym (Svensk?) skrev 2019-09-16 06:29:45 följande:

    Är han svensk? Jag har liksom svårt att tro att en svensk, som växt upp här med våra värderingar, skulle kunna göra något sådant här. D.v.s. det finns naturligtvis svenska män som har mentala funktionshinder eller är psykisk sjuka, som skulle vara i stånd till det, men så kan det ju inte vara i TS' mans fall. Det skulle inte komma plötsligt efter fem år. 

    Barnsängstiden - d.v.s. den tid som en kvinna inte ska ha sex efter förlossningen - har i alla tider varit sex veckor, och den ska respekteras oavsett allt annat. Tyvärr pratar man inte längre om barnsängstiden som "sex veckor" på MVC och i förlossningsvården, utan man säger att kvinnan ska ha sex igen när hon "känner sig redo". Men det kan ju i verkligheten bli "när mannen känner sig redo"...


    Vilken värld lever du i? Tror du att det bara är utlandsfödda som sitter på FL och skriver att det är klart att kvinnan ska ställa upp? Du har aldrig under din uppväxt hört att "han retas/tar på dig/gör ngt mot din vilja bara för att han tycker om dig"? Aldrig hört uttrycket "boys will be boys"? Aldrig blivit tjatad på om sex?

    Tyvärr, Sverige har tillräckligt sunkiga värderingar för att ha egna våldtäktsmän också.
  • Anonym (Svens­k?)
    Tue 17 Sep 2019 00:40
    Jemp skrev 2019-09-16 23:43:41 följande:
    Vilken värld lever du i? Tror du att det bara är utlandsfödda som sitter på FL och skriver att det är klart att kvinnan ska ställa upp? Du har aldrig under din uppväxt hört att "han retas/tar på dig/gör ngt mot din vilja bara för att han tycker om dig"? Aldrig hört uttrycket "boys will be boys"? Aldrig blivit tjatad på om sex?

    Tyvärr, Sverige har tillräckligt sunkiga värderingar för att ha egna våldtäktsmän också.
    Jo, men inte under barnsängstiden. (Alltså de sex veckorna efter förlossningen.) Den var något som alla kände till, och alla män respekterade. Det VAR bara så. Vilhelm Moberg t.ex. skrev om karlar som fick "ligga i gnölabåset" (alltså de var kåta) under barnsängstiden. 

    Det finns medeltida ballader om det också. T.ex. en i många varianter, om en kvinna som redan var gravid - en fullgången graviditet - med en annan man, som hon inte berättat för mannen om.

    Hon påstod att hon hade lovat någon av någon magisk anledning (lite olika varianter), att hon skulle förbli i sex veckor mö (alltså inte ha sex) efter bröllopet. Hon fick fästmannen att acceptera det. Sedan blev det att värkarna kom under självaste kyrkfärden, och hon födde bakom ett stall. Olika varianter kring vad som hände med barnet, om kvinnan dödade det eller om det togs om hand av någon annan. 

    Men poängen var i alla fall, att de sex veckornas barnsängstid lyckades hon lura åt sig, trots att hon gifte sig! Och mannen var så lättlurad, att han inte förstod innebörden av att det var just sex veckor som han inte fick röra henne efter vigseln!
  • Anonym (Svens­k?)
    Tue 17 Sep 2019 00:44
    Anonym (gösses) skrev 2019-09-16 17:33:11 följande:
    Jasså, var nånstans läser du det i TS relation? Hon skriver ju annars rätt tydligt att hon är den dominanta i relationen och att de skrivit äktenskapsförord, det låter mer svenskt än det du syftar på.
    Äktenskapsförord kan de ha i den muslimska världen också. Det är till och med vanligt, för det finns ofta en uppfattning om att kvinnan egentligen tillhör sin egen klan hela livet, snarare än makens. Därför ska hon inte kunna försvinna med pengar från makens klan till sin egen klan.

    Av samma skäl byter kvinnan inte efternamn till mannens namn. (NU gör förstås många det i de mer moderna muslimska länderna i Nordafrika. Men i Somalia och länderna på den arabiska halvön, som de flesta invandrarna vi har kommer ifrån, är det fortfarande så.)
  • Tue 17 Sep 2019 12:16
    +2
    Anonym (Svensk?) skrev 2019-09-17 00:44:18 följande:
    Äktenskapsförord kan de ha i den muslimska världen också. Det är till och med vanligt, för det finns ofta en uppfattning om att kvinnan egentligen tillhör sin egen klan hela livet, snarare än makens. Därför ska hon inte kunna försvinna med pengar från makens klan till sin egen klan.

    Av samma skäl byter kvinnan inte efternamn till mannens namn. (NU gör förstås många det i de mer moderna muslimska länderna i Nordafrika. Men i Somalia och länderna på den arabiska halvön, som de flesta invandrarna vi har kommer ifrån, är det fortfarande så.)
    Men vad har deras äktenskapsförord med det faktum att han har våldtagit henne att göra?
    Jag förstår inte heller varför du drar in muslimer och oskuldstvång i det här.
    Det står ingenstans vilken etnicitet TS man har. Så det känns bara ovidkommande.
    Det finns svenska män som våldtar också.
  • Anonym (Qwert­y)
    Tue 17 Sep 2019 12:38
    +1
    Anonym (Svensk?) skrev 2019-09-17 00:44:18 följande:

    Äktenskapsförord kan de ha i den muslimska världen också. Det är till och med vanligt, för det finns ofta en uppfattning om att kvinnan egentligen tillhör sin egen klan hela livet, snarare än makens. Därför ska hon inte kunna försvinna med pengar från makens klan till sin egen klan.

    Av samma skäl byter kvinnan inte efternamn till mannens namn. (NU gör förstås många det i de mer moderna muslimska länderna i Nordafrika. Men i Somalia och länderna på den arabiska halvön, som de flesta invandrarna vi har kommer ifrån, är det fortfarande så.)


    Och äktenskapsförordet talar också om att det är helt ok för mannen att våldta kvinnan sexuellt?
  • Anonym (Soc.)
    Tue 17 Sep 2019 18:44
    Anonym (Svensk?) skrev 2019-09-17 00:40:33 följande:

    Jo, men inte under barnsängstiden. (Alltså de sex veckorna efter förlossningen.) Den var något som alla kände till, och alla män respekterade. Det VAR bara så. Vilhelm Moberg t.ex. skrev om karlar som fick "ligga i gnölabåset" (alltså de var kåta) under barnsängstiden. 

    Det finns medeltida ballader om det också. T.ex. en i många varianter, om en kvinna som redan var gravid - en fullgången graviditet - med en annan man, som hon inte berättat för mannen om.

    Hon påstod att hon hade lovat någon av någon magisk anledning (lite olika varianter), att hon skulle förbli i sex veckor mö (alltså inte ha sex) efter bröllopet. Hon fick fästmannen att acceptera det. Sedan blev det att värkarna kom under självaste kyrkfärden, och hon födde bakom ett stall. Olika varianter kring vad som hände med barnet, om kvinnan dödade det eller om det togs om hand av någon annan. 

    Men poängen var i alla fall, att de sex veckornas barnsängstid lyckades hon lura åt sig, trots att hon gifte sig! Och mannen var så lättlurad, att han inte förstod innebörden av att det var just sex veckor som han inte fick röra henne efter vigseln!


    Du är helt verklighetsfrånvänd och lever i en total illusion om de svenska männen. Att tvinga sig på en nyförlöst kvinna, gärna extra hårdhänt är lite av en favoritsysselsättning för misshandlande män. Och jo även svenska män. Att ha samlag med en kvinna som blöder efter mens eller förlossning är däremot ofta väldigt tabu inom andra kulturer och kommer inte på fråga även om skälen inte är omsorg om kvinnan. Så just detta brott är det nog vanligare att svenska män begår enligt min rätt gedigna erfarenhet.
  • Anonym (Qwert­y)
    Tue 17 Sep 2019 19:46
    Anonym (Svensk?) skrev 2019-09-16 06:29:45 följande:

    Är han svensk? Jag har liksom svårt att tro att en svensk, som växt upp här med våra värderingar, skulle kunna göra något sådant här. D.v.s. det finns naturligtvis svenska män som har mentala funktionshinder eller är psykisk sjuka, som skulle vara i stånd till det, men så kan det ju inte vara i TS' mans fall. Det skulle inte komma plötsligt efter fem år. 

    Barnsängstiden - d.v.s. den tid som en kvinna inte ska ha sex efter förlossningen - har i alla tider varit sex veckor, och den ska respekteras oavsett allt annat. Tyvärr pratar man inte längre om barnsängstiden som "sex veckor" på MVC och i förlossningsvården, utan man säger att kvinnan ska ha sex igen när hon "känner sig redo". Men det kan ju i verkligheten bli "när mannen känner sig redo"...


    Det är inte förbjuder att ha sex under barnsängstiden, vilket för övrigt är sex till åtta veckor. Däremot är det inte rekommenderat pga infektionsrisken och för att kvinnan bör/ska få läka ifred efter en förlossning.

    Dessutom är det helt rätt att man ska ha sex igen när man (dvs kvinnan) är redo oavsett om det är sex veckor eller ett år efter förlossningen. Normala män, även invandrare respekterar detta.
Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen