• Anonym (anony­m)
    Tue 10 Sep 2019 13:53
    6181 visningar
    206 svar
    206
    6181

    Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?

  • Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen
  • Tue 17 Sep 2019 21:00
    Anonym (Svensk?) skrev 2019-09-17 00:40:33 följande:

    Jo, men inte under barnsängstiden. (Alltså de sex veckorna efter förlossningen.) Den var något som alla kände till, och alla män respekterade. Det VAR bara så. Vilhelm Moberg t.ex. skrev om karlar som fick "ligga i gnölabåset" (alltså de var kåta) under barnsängstiden. 

    Det finns medeltida ballader om det också. T.ex. en i många varianter, om en kvinna som redan var gravid - en fullgången graviditet - med en annan man, som hon inte berättat för mannen om.

    Hon påstod att hon hade lovat någon av någon magisk anledning (lite olika varianter), att hon skulle förbli i sex veckor mö (alltså inte ha sex) efter bröllopet. Hon fick fästmannen att acceptera det. Sedan blev det att värkarna kom under självaste kyrkfärden, och hon födde bakom ett stall. Olika varianter kring vad som hände med barnet, om kvinnan dödade det eller om det togs om hand av någon annan. 

    Men poängen var i alla fall, att de sex veckornas barnsängstid lyckades hon lura åt sig, trots att hon gifte sig! Och mannen var så lättlurad, att han inte förstod innebörden av att det var just sex veckor som han inte fick röra henne efter vigseln!


    Sex veckors avhållsamhet efter förlossning är långt ifrån allmän kännedom (och inte heller den formuleringen som används i rekommendationerna). Så nej, jag skulle inte säga att män uppfostras med värderingar att "låta kvinnan vara" just då.

    Sen är jag absolut inte ute efter att försvara ts karl och hans beteende! Oavsett var han kommer ifrån.
  • Anonym (Pepp)
    Wed 18 Sep 2019 12:00
    Anonym (Soc.) skrev 2019-09-17 18:44:44 följande:
    Du är helt verklighetsfrånvänd och lever i en total illusion om de svenska männen. Att tvinga sig på en nyförlöst kvinna, gärna extra hårdhänt är lite av en favoritsysselsättning för misshandlande män. Och jo även svenska män. Att ha samlag med en kvinna som blöder efter mens eller förlossning är däremot ofta väldigt tabu inom andra kulturer och kommer inte på fråga även om skälen inte är omsorg om kvinnan. Så just detta brott är det nog vanligare att svenska män begår enligt min rätt gedigna erfarenhet.
    Exakt. I många kulturer anses kvinnan (tyvärr) oren vid dessa tillfällena i livet.
  • Anonym (Hanna­)
    Fri 4 Oct 2019 15:21

    Hur har det gått?

  • Anonym (Grege­r)
    Fri 4 Oct 2019 16:00
    ivar37 skrev 2019-10-04 15:52:23 följande:
    Haha...och trots dina goda råd har du aldrig lyckats få ett förhållande att funka antar jag.
    Kilar stadigt sedan 14 år tillbaka. Tack för din felaktiga och nedlåtande tolkning.
  • Fri 4 Oct 2019 16:07
    Anonym (Greger) skrev 2019-10-04 16:00:17 följande:
    Kilar stadigt sedan 14 år tillbaka. Tack för din felaktiga och nedlåtande tolkning.
    Ok. Och din kvinna verkar ju verkligen hamnat i en win-win sittuation.
  • Anonym (Grege­r)
    Fri 4 Oct 2019 18:34
    -2

    Men för fan. Lite får man väl bjuda till när man valt varandra och bor under samma tak. Varför är man överhuvudtaget ens med den andre då? Min kvinna kommer och har ont i axlarna, hon vill ha massage efter en veckas stress och slit, jag masserar hennes trötta kropp för hennes skull. Ska jag säga, du har väl egna händer att massera med, för helvete, vad har hänt med alla svenska kärringar som har glömt att tömma påsen på sin man och på köpet få en smidigare relation till sin partner och lyckligare samvaro! Är det feminismens fel tro! Satans egoism! Bara jag jag jag....

  • Anonym (Grege­r)
    Fri 4 Oct 2019 18:36

    Se mitt svar nedan. Har inte tid att upprepa mig.

  • Fri 4 Oct 2019 18:39
    +1
    Anonym (Greger) skrev 2019-10-04 18:34:22 följande:

    Men för fan. Lite får man väl bjuda till när man valt varandra och bor under samma tak. Varför är man överhuvudtaget ens med den andre då? Min kvinna kommer och har ont i axlarna, hon vill ha massage efter en veckas stress och slit, jag masserar hennes trötta kropp för hennes skull. Ska jag säga, du har väl egna händer att massera med, för helvete, vad har hänt med alla svenska kärringar som har glömt att tömma påsen på sin man och på köpet få en smidigare relation till sin partner och lyckligare samvaro! Är det feminismens fel tro! Satans egoism! Bara jag jag jag....


    Ja precis, lite får man bjuda till, och när kvinnan precis fött ett barn får mannen bjuda till och ge kvinnan tid att läka.
  • Fri 4 Oct 2019 18:45
    +1
    Anonym (Botten is nådd) skrev 2019-10-04 18:36:58 följande:

    Du menar att TS har rätt att bli våldtagen som nyförlöst för att hon minsann får ställa upp?

    Vem är mest ego i den handlingen då tycker du?


    Och angående ditt exempel på att din kvinna vill bli masserad, om du tänker dig att du har 2 brutna händer, bör du då bjuda till och massera henne, eller får hon acceptera att dina händer måste läka först?
  • Anonym (Lea)
    Fri 4 Oct 2019 18:49
    Anonym (Greger) skrev 2019-10-04 18:34:22 följande:

    Men för fan. Lite får man väl bjuda till när man valt varandra och bor under samma tak. Varför är man överhuvudtaget ens med den andre då? Min kvinna kommer och har ont i axlarna, hon vill ha massage efter en veckas stress och slit, jag masserar hennes trötta kropp för hennes skull. Ska jag säga, du har väl egna händer att massera med, för helvete, vad har hänt med alla svenska kärringar som har glömt att tömma påsen på sin man och på köpet få en smidigare relation till sin partner och lyckligare samvaro! Är det feminismens fel tro! Satans egoism! Bara jag jag jag....


    Om du då hade opererat armarna nyligen så hade din partner aldrig bett dig om masssage.
Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen