• Anonym (anony­m)
    Tue 10 Sep 2019 13:53
    6175 visningar
    206 svar
    206
    6175

    Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?

  • Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen
  • Anonym (Grege­r)
    Fri 4 Oct 2019 18:50
    -1
    Solarn skrev 2019-10-04 18:45:24 följande:
    Och angående ditt exempel på att din kvinna vill bli masserad, om du tänker dig att du har 2 brutna händer, bör du då bjuda till och massera henne, eller får hon acceptera att dina händer måste läka först?
    Vad har hänt med er? Vad har hänt med den svenska kvinnan? Hon var en ljuvlig sommarfläkt förr. En hägring man kunde dö för! Lyssna på dig själv! Ni är många som låter som du. Vad har hänt med er?
  • Fri 4 Oct 2019 18:56
    Anonym (Greger) skrev 2019-10-04 18:50:17 följande:

    Vad har hänt med er? Vad har hänt med den svenska kvinnan? Hon var en ljuvlig sommarfläkt förr. En hägring man kunde dö för! Lyssna på dig själv! Ni är många som låter som du. Vad har hänt med er?


    Är detta den fina svenska kvinnosynen som vi svenskar är så rädda om?

    Kvinnor har aldrig gillat att bli våldtagna, tyvärr så var det dock lagligt innan, är det den tiden du drömmer om?
  • Anonym (Frida­)
    Fri 4 Oct 2019 19:02
    -2

    Fast en poäng har Greger. Man bör undvika vaginalt sex tills avslaget slutat eller stygnen läkts. Men det betyder inte att man inte kan ha sex alls i någon form. Det är fel av honom att tvinga sej på henne när hon sover, men också sorgligt att han ska behöva. Att stänga av sexet och gå helt upp i föräldrarollen är inte jättesmart utan det kan dra iväg och bli hur länge som helst. När det gått 8 veckor är det fortfarande amning, torrt i vaginan, sen är det trötthet och nattvak och fullt upp i 5-6 år. Att ensidigt vägra all sorts sex ger problem i relationen, det måste man var medveten om oavsett orsak och vem i relationen som är ointresserad. Problemet är inte att ts inte får säja nej, det är klart hon får men varför vill hon inte?

  • Fri 4 Oct 2019 19:19
    Anonym (Greger) skrev 2019-10-04 18:50:17 följande:

    Vad har hänt med er? Vad har hänt med den svenska kvinnan? Hon var en ljuvlig sommarfläkt förr. En hägring man kunde dö för! Lyssna på dig själv! Ni är många som låter som du. Vad har hänt med er?


    Vi är fria.
  • Fri 4 Oct 2019 19:21
    +1
    Anonym (Frida) skrev 2019-10-04 19:02:17 följande:

    Fast en poäng har Greger. Man bör undvika vaginalt sex tills avslaget slutat eller stygnen läkts. Men det betyder inte att man inte kan ha sex alls i någon form. Det är fel av honom att tvinga sej på henne när hon sover, men också sorgligt att han ska behöva. Att stänga av sexet och gå helt upp i föräldrarollen är inte jättesmart utan det kan dra iväg och bli hur länge som helst. När det gått 8 veckor är det fortfarande amning, torrt i vaginan, sen är det trötthet och nattvak och fullt upp i 5-6 år. Att ensidigt vägra all sorts sex ger problem i relationen, det måste man var medveten om oavsett orsak och vem i relationen som är ointresserad. Problemet är inte att ts inte får säja nej, det är klart hon får men varför vill hon inte?


    Ja, varför vill hon inte efter T R E veckor? Varför "VÄGRAR hon all sorts sex" i TRE HELA veckor efter förlossningen. Jag funderar och funderar varför han "ska behöva" tvinga sig på, och kommer ändå inte på så kloka svar som du Frida, och Greger.
    Alla hästar hemma
  • Fri 4 Oct 2019 19:55
    +1
    Anonym (Greger) skrev 2019-10-04 18:50:17 följande:

    Vad har hänt med er? Vad har hänt med den svenska kvinnan? Hon var en ljuvlig sommarfläkt förr. En hägring man kunde dö för! Lyssna på dig själv! Ni är många som låter som du. Vad har hänt med er?


    Haha...du har det tufft du. Och ?ljuvlig sommarfläkt?; tror du på det själv?

    Och fy fan vad jag inte vill ha en kvinna som ?ställer upp?. För min egen självkänslas skull. Hon ska vilja för sin egen skull, annars är det ju bara ett idiotiskt spel.

    Leva ett liv utan passion, nej tack!
  • Fri 4 Oct 2019 19:56
    Anonym (Greger) skrev 2019-10-04 18:50:17 följande:

    Vad har hänt med er? Vad har hänt med den svenska kvinnan? Hon var en ljuvlig sommarfläkt förr. En hägring man kunde dö för! Lyssna på dig själv! Ni är många som låter som du. Vad har hänt med er?


    Haha...du har det tufft du. Och ?ljuvlig sommarfläkt?; tror du på det själv?

    Och fy fan vad jag inte vill ha en kvinna som ?ställer upp?. För min egen självkänslas skull. Hon ska vilja för sin egen skull, annars är det ju bara ett idiotiskt spel.

    Leva ett liv utan passion, nej tack!
  • Anonym (Anna)
    Fri 4 Oct 2019 20:31
    pyssel skrev 2019-10-04 19:21:06 följande:
    Ja, varför vill hon inte efter T R E veckor? Varför "VÄGRAR hon all sorts sex" i TRE HELA veckor efter förlossningen. Jag funderar och funderar varför han "ska behöva" tvinga sig på, och kommer ändå inte på så kloka svar som du Frida, och Greger.
  • Anonym (A)
    Fri 4 Oct 2019 20:33
    -2
    Anonym (Frida) skrev 2019-10-04 19:02:17 följande:
    Fast en poäng har Greger. Man bör undvika vaginalt sex tills avslaget slutat eller stygnen läkts. Men det betyder inte att man inte kan ha sex alls i någon form. Det är fel av honom att tvinga sej på henne när hon sover, men också sorgligt att han ska behöva. Att stänga av sexet och gå helt upp i föräldrarollen är inte jättesmart utan det kan dra iväg och bli hur länge som helst. När det gått 8 veckor är det fortfarande amning, torrt i vaginan, sen är det trötthet och nattvak och fullt upp i 5-6 år. Att ensidigt vägra all sorts sex ger problem i relationen, det måste man var medveten om oavsett orsak och vem i relationen som är ointresserad. Problemet är inte att ts inte får säja nej, det är klart hon får men varför vill hon inte?
    Håller med
  • Sat 5 Oct 2019 02:15
    Anonym (Frida) skrev 2019-10-04 19:02:17 följande:

    Fast en poäng har Greger. Man bör undvika vaginalt sex tills avslaget slutat eller stygnen läkts. Men det betyder inte att man inte kan ha sex alls i någon form. Det är fel av honom att tvinga sej på henne när hon sover, men också sorgligt att han ska behöva. Att stänga av sexet och gå helt upp i föräldrarollen är inte jättesmart utan det kan dra iväg och bli hur länge som helst. När det gått 8 veckor är det fortfarande amning, torrt i vaginan, sen är det trötthet och nattvak och fullt upp i 5-6 år. Att ensidigt vägra all sorts sex ger problem i relationen, det måste man var medveten om oavsett orsak och vem i relationen som är ointresserad. Problemet är inte att ts inte får säja nej, det är klart hon får men varför vill hon inte?


    Skämtar du? Män behöver alltså våldta om de inte har en villig partner? Hur funkar det tänker du? Om mannen är singel, ska grannen vara skyldig att ställa upp så mannen inte BEHÖVER springa ut på stan och attackera en ensam kvinna på väg hem från busshållplatsen? Antar att män inte kan dömas för våldtäkt då eftersom de inte hade BEHÖVT våldta kvinnor om kvinnor bara gjorde sin plikt och särade på benen när en man vill ha sex?
  • Sat 5 Oct 2019 02:17
    Anonym (A) skrev 2019-10-04 20:33:21 följande:

    Håller med


    Så du är också en lika obehaglig victimblamande typ alltså.
  • Sat 5 Oct 2019 12:25
    Anonym (Greger) skrev 2019-10-04 18:34:22 följande:

    Men för fan. Lite får man väl bjuda till när man valt varandra och bor under samma tak. Varför är man överhuvudtaget ens med den andre då? Min kvinna kommer och har ont i axlarna, hon vill ha massage efter en veckas stress och slit, jag masserar hennes trötta kropp för hennes skull. Ska jag säga, du har väl egna händer att massera med, för helvete, vad har hänt med alla svenska kärringar som har glömt att tömma påsen på sin man och på köpet få en smidigare relation till sin partner och lyckligare samvaro! Är det feminismens fel tro! Satans egoism! Bara jag jag jag....


    Det handlar väl om att ge och ta? Mannen får också bjuda till litegrann och vänta tills kvinnan har läkt efter förlossningen.
    TS man klarade inte det utan hade sex med TS utan TS medgivande. Trots att hon sagt tydligt att hon inte vill just nu.
    På vilket sätt är det TS man har gjort att bjuda till?
    Det TS man har gjort är väl,i så fall,egoistiskt om något?
    Sex är ingen rättighet. Det är inget man bara tar för sig.
  • Anonym (Lea)
    Sat 5 Oct 2019 13:46
    +1

    Sex är inget som mannen måste ha. Sex är inget som kvinnan bör ge mannen, någonsin. Sex är en ömsesidig handling som båda ska ha lust till.

  • Sun 6 Oct 2019 17:30

    Hur går det,TS?

  • Mon 7 Oct 2019 10:14
    Anonym (Greger) skrev 2019-10-04 18:50:17 följande:
    Vad har hänt med er? Vad har hänt med den svenska kvinnan? Hon var en ljuvlig sommarfläkt förr. En hägring man kunde dö för! Lyssna på dig själv! Ni är många som låter som du. Vad har hänt med er?
    Vad är det för fel på de män som tror att sex är en rättighet som de bara kan ta när de vill ha? I synnerhet när kvinnan just fött deras barn.
    Tycker inte du att sex är något som båda ska njuta av ,eller tycker du att det bara är mannens rättighet?
    Vad får man ut av att ha sex med någon som inte vill och inte njuter?
  • Mon 7 Oct 2019 10:22

    Fan va hemskt

Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen