• Anonym (EJ)
    Tue 10 Sep 2019 20:37
    2429 visningar
    15 svar
    15
    2429

    Elaka kollega?

    Är det bara jag som har en sån jävla elak kollega.

  • Svar på tråden Elaka kollega?
  • Anonym (Nej)
    Tue 10 Sep 2019 21:05
    #1
    Anonym (EJ) skrev 2019-09-10 20:37:34 följande:

    Är det bara jag som har en sån jävla elak kollega.


    Har också en elak jävel på mitt jobb. Hen ljuger, stjäl och snackar extremt mycket skit. Men det hen inte vet är att allt är väldokumenterat. En vacker dag, när hen minst anar det, så slår fällan igen. Och den lille falske råttan kommer aldrig få ett normalt jobb igen. Så kan det gå när man saknar moral.
  • Anonym (elak)
    Tue 10 Sep 2019 21:11
    #2
    +1

    Jag är den elaka kollegan. Jag driver på de andra så det händer något, jag har lösningarna på deras gnäll, jag vägrar fixat sånt som de slöat eller slarvat bort. Ovan på det är jag glad och positiv och tror på att de faktiskt kan sköta sitt jobb om de vill och lägger manken till. Det är inte särskilt uppskattat.

  • Anonym (A)
    Tue 10 Sep 2019 21:11
    #3

    Usch, vad jobbigt

  • Anonym (?)
    Tue 10 Sep 2019 21:22
    #4

    Berätta, vad är det som gör din kollega elak?

    Det är lätt att döma människor när man inte vet hur den liv eller situation är. Den som är mest elak behöver mest kärlek .. sprid mer kärlek istället för hat så mår alla bättre i slutändan!

  • Anonym (Jana)
    Tue 10 Sep 2019 21:44
    #5

    Jag hade en. Hon ljög och trakasserade. Hon fuskade med tiderna men lyckades få alla att tro att hon jobbade hårdast.

  • Anonym (H)
    Thu 12 Sep 2019 05:11
    #6
    Anonym (elak) skrev 2019-09-10 21:11:00 följande:
    Jag är den elaka kollegan. Jag driver på de andra så det händer något, jag har lösningarna på deras gnäll, jag vägrar fixat sånt som de slöat eller slarvat bort. Ovan på det är jag glad och positiv och tror på att de faktiskt kan sköta sitt jobb om de vill och lägger manken till. Det är inte särskilt uppskattat.

    Om du tror att det där är elakhet så har du varit lyckligt förskonad! Du må vara en jobbig kollega, men elaka kollegor är sådana som gör att andra mår dåligt enbart för att det får dem själva att må bättre. Elaka kollegor bryr sig ofta inte om att jobbet blir gjort. Det viktiga är att de får trycka till andra.
  • Thu 12 Sep 2019 15:58
    #7
    Anonym (?) skrev 2019-09-10 21:22:51 följande:

    Berätta, vad är det som gör din kollega elak?

    Det är lätt att döma människor när man inte vet hur den liv eller situation är. Den som är mest elak behöver mest kärlek .. sprid mer kärlek istället för hat så mår alla bättre i slutändan!


    Vilket flumsnack!
  • Thu 12 Sep 2019 16:15
    #8
    Shameless skrev 2019-09-12 15:58:39 följande:
    Vilket flumsnack!

    Dock är man elak, så är det ofta psykiskt bagage, och kärlek är en sak som kan funka.
    Så det kan vi aldrig utesluta.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (elak)
    Thu 12 Sep 2019 16:23
    #9
    Anonym (H) skrev 2019-09-12 05:11:57 följande:

    Om du tror att det där är elakhet så har du varit lyckligt förskonad! Du må vara en jobbig kollega, men elaka kollegor är sådana som gör att andra mår dåligt enbart för att det får dem själva att må bättre. Elaka kollegor bryr sig ofta inte om att jobbet blir gjort. Det viktiga är att de får trycka till andra.
    De är kollegorna som kallar mig elak. Elak, jävlig och jobbig.
  • Anonym (EJ) Trådstartaren
    Thu 12 Sep 2019 20:45
    #10
    Anonym (?) skrev 2019-09-10 21:22:51 följande:

    Berätta, vad är det som gör din kollega elak?

    Det är lätt att döma människor när man inte vet hur den liv eller situation är. Den som är mest elak behöver mest kärlek .. sprid mer kärlek istället för hat så mår alla bättre i slutändan!


    Min kollega kan ibland säga saker som är lite på gränsen.
    Hon kan säga att hon tycker det är fult med folk som har glasögon på gymmet, jag har själv glasögon och blir alltid obekväm och chockad varje gång hon säger det(hon har nämnt det flera gånger).
    Och hon verkar typ inte fatta att jag blir ledsen när hon säger så.
  • Anonym (Barnf­asoner­)
    Fri 13 Sep 2019 17:38
    #11

    Det finns olika människor. Och dom som är medvetet elaka, har antagligen antisocial personlighets störning. Ingen normalt funtad människa vill få rykte om sig att vara elak. Då normen ofta är att man ska samarbeta, och värna om sina kollegor. Sedan har vi ju dom, som har denna diagnos. Narcissism. Psykopati. Dvs antisocial personlighetsstörning. Dom är ofta nöjda när dom får trycka till någon. På så vis höjs deras grandiosa personlighet. Och dom mår bättre av det. Dom kollegorna ska man inte ge något till! Ingen info om dig. Ingen info om något. Då kan dom sedan vända på det, och vilseleda uppgifterna till andra. Och på så vis skapa ryktesspridning samt dåligt arbetsklimat. Ge ingen info alls är mitt råd. Svara väldigt kort på allting. Opersonligt!

  • Anonym (Barnf­asoner­)
    Fri 13 Sep 2019 17:39
    #12
    Anonym (elak) skrev 2019-09-10 21:11:00 följande:

    Jag är den elaka kollegan. Jag driver på de andra så det händer något, jag har lösningarna på deras gnäll, jag vägrar fixat sånt som de slöat eller slarvat bort. Ovan på det är jag glad och positiv och tror på att de faktiskt kan sköta sitt jobb om de vill och lägger manken till. Det är inte särskilt uppskattat.


    Och du anser dig bättre än andra?
  • Anonym (Nej)
    Fri 13 Sep 2019 18:57
    #13
    Anonym (Barnfasoner) skrev 2019-09-13 17:38:15 följande:

    Det finns olika människor. Och dom som är medvetet elaka, har antagligen antisocial personlighets störning. Ingen normalt funtad människa vill få rykte om sig att vara elak. Då normen ofta är att man ska samarbeta, och värna om sina kollegor. Sedan har vi ju dom, som har denna diagnos. Narcissism. Psykopati. Dvs antisocial personlighetsstörning. Dom är ofta nöjda när dom får trycka till någon. På så vis höjs deras grandiosa personlighet. Och dom mår bättre av det. Dom kollegorna ska man inte ge något till! Ingen info om dig. Ingen info om något. Då kan dom sedan vända på det, och vilseleda uppgifterna till andra. Och på så vis skapa ryktesspridning samt dåligt arbetsklimat. Ge ingen info alls är mitt råd. Svara väldigt kort på allting. Opersonligt!


    Eh?! De som blir offer för de elakas behandling vill säker stämpla en diagnos i pannan på förövarna. Men det finns oändligt många elaka personer som varken är antisociala eller har någon diagnos. En grupp som ofta utmärker sig är skvallerkärringar med mundiarré. Oj, så många elaka och falska rötägg jag stött på i just den kategorin genom åren.
  • Anonym (?)
    Fri 13 Sep 2019 21:37
    #14
    Anonym (EJ) skrev 2019-09-12 20:45:20 följande:

    Min kollega kan ibland säga saker som är lite på gränsen.

    Hon kan säga att hon tycker det är fult med folk som har glasögon på gymmet, jag har själv glasögon och blir alltid obekväm och chockad varje gång hon säger det(hon har nämnt det flera gånger).

    Och hon verkar typ inte fatta att jag blir ledsen när hon säger så.


    Om hon gör dig obekväm, gör henne obekväm och säg ärligt hur du känner! Hon verkar vilja ha en reaktion eller se vart hon har dig?
  • Anonym (Runk)
    Fri 13 Sep 2019 22:09
    #15
    Anonym (EJ) skrev 2019-09-10 20:37:34 följande:

    Är det bara jag som har en sån jävla elak kollega.


    Men du, inte funderat på att beskriva vad den du kallar elak gör mot dig?

    Själv är jag inte elak, men oerhört lat på arbetet. Gör inget.
Svar på tråden Elaka kollega?