• Wed 11 Sep 2019 07:12
    1025 visningar
    15 svar
    15
    1025

    Namn till trillingar.

    Hej jag och min sambo väntar trillingar BF är på julafton. Vi behöver namntips, kommer inte på några bra namn. Det är 2 flickor och 1 pojke. Vi har redan 4 barn. 1 av dom är gemensammat. Barnen heter Signe, Elias, Melissa och Isolde.

  • Svar på tråden Namn till trillingar.
  • Anonym (Mamma till 3)
    Wed 11 Sep 2019 08:04
    #1
    +1

    Sixten

    Malva

    Idun

    Melvin

    Elvira

    Vivica

  • Wed 11 Sep 2019 08:25
    #2
    +1

    Isak
    Tine
    Nike

  • Kusine­n
    Wed 11 Sep 2019 08:40
    #3
    +1

    Alla nuvarande barn har ju ett s i namnet. Så det kanske ni kan fortsätta med, så kan stilen spreta så mycket ni vill.

    Tex

    Astrid, Elisa, Elisabeth, Christa, Christina, Parisa, Rosalie, Josefine, Désirée, Lisen, Liselott, Isabella, Rosaline,

    Ossian, Dennis, Hannes, Sander, Johannes, Christian, Christoffer, Josef, Isak, Petrus, Rasmus, Cornelius

  • Anonym (Anony­m signat­ur)
    Wed 11 Sep 2019 08:46
    #4
    +1

    Tristan

    Emelie

    Novalie

  • Anonym (m)
    Wed 11 Sep 2019 09:23
    #5

    Elisabeth
    Kristina
    Karl

  • Gameof­throne­s
    Wed 11 Sep 2019 11:35
    #6
    -2

    Asså det är smaksak.

    Hmm,

    Aston, ( Asthon), Max, Maximillian, Amadeus, Markus, Thomas, Tor, Patrik, Ceasar, Sigmund, Ragnar, Mikaela, Frank, Adele, Lovisa, Lovis, Oskar ( Oscar) Helene, Felicia, Nicklas ( Niklas) Markus ( Marcus) Athena, ( Atena.) Sixten, Alexander,

    Gustav, ( Gustaf)Elis, Elias, Julia, Julians, Jenny, Jenni, Jessica, Dominik, Leona, David, Daniel, Dennis, Claire, Oliver, William,

    Henrik, Kit, Liam, Isaac, ( Isak) Michelle, Christian, Christopher( Kristoffer) Malin, Viktoria, Viktor,

    Kommer inte på mer....

    Ledsen

  • Wed 11 Sep 2019 20:33
    #7

    Namnen på tidigare barn är ju väldigt olika, så blandat, men någotsånär internationellt gångbart: Alicia, Wilma, Olivia, Mila, Amelia, Andrea, Cornelia, Celina, Diana, Filippa, Heidi, Inez, Lilly, Leonora, Nora.

    William, Theodor, Zacharias, Rufus, Oliver , Nicholas, Matteus, Louis, Levi, Julian/Julius, Isak, Gabriel, Frank, Elliot, Dante, Benjamin, Alvin.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (K)
    Wed 11 Sep 2019 20:34
    #8

    Mina trillingar heter Wilhelm, Melker och Alma :) Grattis, det är en spännande resa ni har framför er.

  • Wed 11 Sep 2019 21:01
    #9

    Alma, Embla och Adam

  • Thu 19 Sep 2019 11:25
    #10
    +2
    Mammatillmirakel skrev 2019-09-11 07:12:00 följande:

    Hej jag och min sambo väntar trillingar BF är på julafton. Vi behöver namntips, kommer inte på några bra namn. Det är 2 flickor och 1 pojke. Vi har redan 4 barn. 1 av dom är gemensammat. Barnen heter Signe, Elias, Melissa och Isolde.


    Spännande! Bortsett från Signe så har ju alla tre stavelser, så det kan ju vara något att utgå ifrån. Alternativt tvärt om, att de kommande ska ha två stavelser.
    Gemensamt för alla namnen är att det finns ett S, så du kan binda ihop namnen på det sättet.

    3-stavelser
    Flicka: Sabine Josephine Lovisa Savannah Dolores Calista Alannis Serena Teresia Priscilla Samara
    Pojke:  Constantin Caspian Matteus Julius Tobias Alexis Lysander Artemis Sylvester eller Septimus (om han föds sist, betyder 7 på latin)

    2-stavelser
    Flicka: Louise Ilse Saga Doris Iris Ines Sara
    Pojke: Sixten Douglas August Petrus Tristan Silas Gillis Oscar Angus Isak Lucas Assar Dennis Jonas Niklas
  • Anonym (Ett)
    Mon 23 Sep 2019 10:54
    #11
    +1

    Lykke, Iris och Vince

  • Mon 23 Sep 2019 12:07
    #12

    Hamlet, Romeo, Desdemona


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (S namn)
    Mon 23 Sep 2019 13:04
    #13
    +1

    Asta, Siri och Eskil.

  • borrst­ål
    Mon 23 Sep 2019 21:34
    #14
    +1
    Mammatillmirakel skrev 2019-09-11 07:12:00 följande:

    Hej jag och min sambo väntar trillingar BF är på julafton. Vi behöver namntips, kommer inte på några bra namn. Det är 2 flickor och 1 pojke. Vi har redan 4 barn. 1 av dom är gemensammat. Barnen heter Signe, Elias, Melissa och Isolde.


    Jesus är kanske lite för mycket, men..
    Josef, Maria och Magdalena tycker jag passar fint till julafton.
  • Sat 21 Mar 2020 02:50
    #15
    +1

    Om jag fått trillingar (2 flickor och en pojke) så skulle de fått heta Diana, Nadia och Adrian.

Svar på tråden Namn till trillingar.