• Tintin i Amerika

    USA

    Usa är bästa landet i världen! Utan de hade vi levt i anarki och laglöshet
    Alla länder i världen borde bli en del av usa!

  • Svar på tråden USA
  • Tintin i Amerika
    Tiina87 skrev 2019-09-12 00:00:03 följande:
    Antagligen blir hon nog bara glad av att du flyttar.
    antagligen var det ja ...tur du inte leder vårt land Sverige 
    Bäst du håller dig här till familjeliv där du passar bäst 
  • Ocdkille
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-11 23:41:27 följande:
    vad har det för betydelse?
    AniieeHär skrev 2019-09-11 20:06:37 följande:
    Vad är då att ha driv? Du verkar inbilla dig att folk står och viftar med jobbstegar.
    Driv är att vara smart och tjäna pengar så livet blir lättare att leva.
    att ha 4 jobb och ändå inte leva ett bra liv är dumdristigt.Har det någon gång fallit dig in att människor får vara annorlunda än dig själv yxskaften? :)
    Tiina87 skrev 2019-09-11 20:21:02 följande:
    Gift dig med en amerikan och sök green card. Alt ok dit och studera på studentvisum.
    jaha där kom den..vad ska Hjördis säga tror du? :Plycka mäts inte i antal dagar/år du levt!
    AniieeHär skrev 2019-09-11 21:57:44 följande:
    Det ligger även på plats 17 när det kommer till världens fetaste befolkning. Eller nr 1 om vi bara ser till "västländer". Svergie ligger på plats 103, upplysningsvis.
    återigen ..driv i människor driver de till sina val 
    I USA har du alltid ett val sedan är det upp till dig vad du kan och gör av det valet 






    Fast det stämmer inte för i Usa är det dina föräldrars ekonomi som styr om man lyckas betydligt mer än om man är smart. Usa har många smarta uteliggare.
  • AniieeHär
    Ocdkille skrev 2019-09-12 00:28:15 följande:
    Fast det stämmer inte för i Usa är det dina föräldrars ekonomi som styr om man lyckas betydligt mer än om man är smart. Usa har många smarta uteliggare.
    Och många mediokra, rika Ivy League alumni.....
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Tow2Mater
    Dr Nail skrev 2019-09-11 16:51:56 följande:
    Dels för att vi vet hur mycket skit de har orsakat och fortsätter orsaka världen över, men mest för att deras tid som ett världsimperium är nästan över. Det som en gång var antikens Grekland är idag dagens Grekland. Så blir även USAs framtid: som Grekland idag. De har varit duktiga på att sälja sin kultur, det måste man ge dem. Och maten är god, men isf varför inte dyrka italiensk mat istället.

    Gick in på en amerikansk butik för nån månad sedan och blev chockad över hur SJUKT mycket socker de använder bokstavligen överallt, t.o.m. i sådana produkter som inte ska ha socker öht.
    Som exempel vad?
  • Tiina87
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-12 00:12:33 följande:

    antagligen var det ja ...tur du inte leder vårt land Sverige 

    Bäst du håller dig här till familjeliv där du passar bäst 


    Jag har aldrig varit och kommer troligen aldrig bli intresserad av politik på sen nivån som krävs för att platsa i Riksdagen och dessutom bor jag inte i Sverige.

    Är nog bäst för att parter att du flyttar till USA. Och leda Sverige kommer du aldrig att få möjlighet att göra.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2019-09-11 19:34:47 följande:

    www.gailfosler.com/wp-content/uploads/Slide155.png


    Bara toppen av isberget i Baltimore, hur kan du missat det?
    Och är inte enda som har stora problem.


     


    Förresten vad är det för driv du pratar om, undrar då många har mer än ett jobb och jobbar dygnet runt nästan.
    Och ändå inte har råd med det mest basala.
    Detta verkar som en ytterligare ogenomtänkt TS.


    Baltimore , say no more...;

    "All of this despite 50 years of the so-called war on poverty and Democratic rule in the city. All of this despite the fact that Maryland spends more per student on education in Baltimore City than in any other jurisdiction in the state. All of this despite the fact that the Democratic Party has held a virtual monopoly on elected office in Maryland for decades. The General Assembly is overwhelmingly Democratic. Seven of the eight Congressmen from Maryland are Democrats. Both sitting U.S. Senators are Democrats."

    www.baltimoresun.com/opinion/op-ed/bs-ed-op-0810-democrats-failed-baltimore-20170808-story.html
  • Virriga Vera
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-11 23:41:27 följande:
    vad har det för betydelse?
    AniieeHär skrev 2019-09-11 20:06:37 följande:
    Vad är då att ha driv? Du verkar inbilla dig att folk står och viftar med jobbstegar.






    Det kan ju ha väldigt stor betydelse när du diskuterar saker som du aldrig sett, upplevt med folk som t.ex har bott där.
  • klyban
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-11 23:41:27 följande:
    vad har det för betydelse?

    Driv är att vara smart och tjäna pengar så livet blir lättare att leva.
    att ha 4 jobb och ändå inte leva ett bra liv är dumdristigt.
    Har det någon gång fallit dig in att människor får vara annorlunda än dig själv yxskaften? :)
    jaha där kom den..vad ska Hjördis säga tror du? :P
    lycka mäts inte i antal dagar/år du levt!
    återigen ..driv i människor driver de till sina val 
    I USA har du alltid ett val sedan är det upp till dig vad du kan och gör av det valet 






    Dock lyckas du inte skriva att du är smartare, då du undviker ämnet.


    Se bara här, inga svar alls, och börja ropa om Baltimore, men enda ropa om  Baltomore gav dig, var att du fick en källa som visade jag hade rätt.
    Sen skrev du inget mer.


     


    Kommit till slutsatsen du gillar skriva bokstäver, dock ej substans om ämne.


    Tow2Mater skrev 2019-09-12 01:16:52 följande:
    Baltimore , say no more...;

    "All of this despite 50 years of the so-called war on poverty and Democratic rule in the city. All of this despite the fact that Maryland spends more per student on education in Baltimore City than in any other jurisdiction in the state. All of this despite the fact that the Democratic Party has held a virtual monopoly on elected office in Maryland for decades. The General Assembly is overwhelmingly Democratic. Seven of the eight Congressmen from Maryland are Democrats. Both sitting U.S. Senators are Democrats."

    www.baltimoresun.com/opinion/op-ed/bs-ed-op-0...

    Dock är alltid din agenda missriktad.


    Det handlar om jobb som sa poff borta, och du får rikta frågan till den industrin.


    Men du söker i din agenda istället, och tror orsaker försvinner pga detta.


    Ledsen.
    Dock valde du inte röra ämnet, varför?


     


    S har inte en susning om nått har jag lärt mig sedan ett bra tillbaka, är du verkligen säker på du vill hoppa på det tåget, för det är väldigt låg nivå där, även för dig.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2019-09-12 00:56:01 följande:
    Som exempel vad?

    Listan går göra extrem lång, men du berättar mer att du inte vet själv.
    Det är extrema mängder socker i mat där socker inte fyller någon funktion.(Och då har jag räknat bort BBQ)


    Det är socker i det mesta, och du försöker ge skenet av det inte är, varför?
    Vad ska det fylla för funktion att ljuga?


    Vet ni det att trumpen mer elelr mindre omgående grävde upp Michells Obamas grönsaksland när trumpen kom till vita huset.


    Det är på den nivån det är och matsäkerhet för folket, men och andra sidan en som tror han blir förgiftad om han inte bara äter bigmac.
    Vad kan man begära med en sådan misshandel av kroppen?


     


    Dock dina matkunskaper visade sig vara en återvändsgränd, för det var en makalös okunskap om Amerikansk mat du uppvisade där.


     


    Men sås, bröd, kött, grytor, efterrätter osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv... osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...
    Får stoppa mig där, då jag aldrig kan och så vidare det och återspegla allt socker man har i maten där.
    Ta pecanpaj, där har man socker, på socker och på socker.


    Vanlig mat de äter som korv och sås med en sconesliknande sak, socker socker socker, och så fortsätter det.
    Och nu har vi inte ens snuddat alla kemikalier.


     


    Ska vi sätta en krona på man tar upp exempel på mat som itne har socker i sig, som man sedan tror är enda maten?


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Gameofthrones
    klyban skrev 2019-09-12 06:39:29 följande:

    Dock lyckas du inte skriva att du är smartare, då du undviker ämnet.

    Se bara här, inga svar alls, och börja ropa om Baltimore, men enda ropa om  Baltomore gav dig, var att du fick en källa som visade jag hade rätt.

    Sen skrev du inget mer.

     

    Kommit till slutsatsen du gillar skriva bokstäver, dock ej substans om ämne.

    Dock är alltid din agenda missriktad.

    Det handlar om jobb som sa poff borta, och du får rikta frågan till den industrin.

    Men du söker i din agenda istället, och tror orsaker försvinner pga detta.

    Ledsen.

    Dock valde du inte röra ämnet, varför?

     

    S har inte en susning om nått har jag lärt mig sedan ett bra tillbaka, är du verkligen säker på du vill hoppa på det tåget, för det är väldigt låg nivå där, även för dig.


    Ha ha, roliga trådar du gav mig! Gillar och trigga igång diskussioner.
Svar på tråden USA