• Tintin i Amerik­a
    Wed 11 Sep 2019 09:27
    4054 visningar
    239 svar
    -3 +2
    239
    4054

    USA

    Usa är bästa landet i världen! Utan de hade vi levt i anarki och laglöshet
    Alla länder i världen borde bli en del av usa!

  • Svar på tråden USA
  • Thu 12 Sep 2019 09:50
    #53
    +2

    Min förra chef är från USA, gifte sig med en svensk tjej, första några år bodde de där men sen flyttade till Sverige och bott här nu i flera år. Enligt honom - bästa valet han nånsin gjort. Som många säger - det finns ingen skyddsnät för folk, du har jobbet idag, men imorgon kan du bli av med det utan nån förklaring. Men du måste ändå betala för utbilding för dina barn och alla räkningar, och läkarbesök (utan att ens prata om större ingrepp).
    Så, nej, USA är så långt ifran att vara ett perfekt land som det kan numera vara, tyvärr

  • Thu 12 Sep 2019 10:26
    #54
    Tow2Mater skrev 2019-09-12 00:56:01 följande:

    Som exempel vad?


    Torkat nötkött.
  • Thu 12 Sep 2019 10:28
    #55
    Tow2Mater skrev 2019-09-12 00:56:01 följande:

    Som exempel vad?


    Om jag minns rätt så var det minst 30% kolhydrater i köttet, kanske 40%. Liksom wtf.
  • Thu 12 Sep 2019 10:31
    #56
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-11 23:41:27 följande:

    vad har det för betydelse?Driv är att vara smart och tjäna pengar så livet blir lättare att leva.

    att ha 4 jobb och ändå inte leva ett bra liv är dumdristigt.Har det någon gång fallit dig in att människor får vara annorlunda än dig själv yxskaften? :)jaha där kom den..vad ska Hjördis säga tror du? :Plycka mäts inte i antal dagar/år du levt!återigen ..driv i människor driver de till sina val 

    I USA har du alltid ett val sedan är det upp till dig vad du kan och gör av det valet 


    Så hur mäts lycka? Lust att berätta?
  • Kverul­ant67
    Thu 12 Sep 2019 11:42
    #57
    Gameofthrones skrev 2019-09-11 12:37:39 följande:

    Har du råd så varsågod. Jag har råd men USA är inget för mig. Man måste ha en standard hela tiden. Det är höga krav på leva.

    Bra jobb, Bo fint, du ska ha familj och hund, gärna pool, barnen ska ha matlåda varje dag, plus matslant, ( beror på hur det är) eleverna är i grupper, cheerleader, nördar, sportkillar, ( NFL, Hockey, baseball) gothpersoner, udda människor, och rika. Ingen umgås med andra mkt klass uppdelat. Höga krav hela tiden. Samma på arbetsplats.

    Är du efter drömmar så varsågod, varför för du ijte det bara!? Du får vara där högst 6 månader. Kolla upp boende, om du kan komma in till USA alla kommer inte in. Oavsett.


    Är du svensk medborgare samt ostraffad kommer du alltid in i landet.

    Sedan behöver ju inte alla leva som det du nämner, även i USA finns det olika typer av familjer.
  • Thu 12 Sep 2019 15:15
    #56
    klyban skrev 2019-09-12 06:48:45 följande:

    Listan går göra extrem lång, men du berättar mer att du inte vet själv.
    Det är extrema mängder socker i mat där socker inte fyller någon funktion.(Och då har jag räknat bort BBQ)


    Det är socker i det mesta, och du försöker ge skenet av det inte är, varför?
    Vad ska det fylla för funktion att ljuga?


    Vet ni det att trumpen mer elelr mindre omgående grävde upp Michells Obamas grönsaksland när trumpen kom till vita huset.


    Det är på den nivån det är och matsäkerhet för folket, men och andra sidan en som tror han blir förgiftad om han inte bara äter bigmac.
    Vad kan man begära med en sådan misshandel av kroppen?


     


    Dock dina matkunskaper visade sig vara en återvändsgränd, för det var en makalös okunskap om Amerikansk mat du uppvisade där.


     


    Men sås, bröd, kött, grytor, efterrätter osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv... osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...
    Får stoppa mig där, då jag aldrig kan och så vidare det och återspegla allt socker man har i maten där.
    Ta pecanpaj, där har man socker, på socker och på socker.


    Vanlig mat de äter som korv och sås med en sconesliknande sak, socker socker socker, och så fortsätter det.
    Och nu har vi inte ens snuddat alla kemikalier.


     


    Ska vi sätta en krona på man tar upp exempel på mat som itne har socker i sig, som man sedan tror är enda maten?


    Va? Vilka menar du är produkter som inte ska ha socker öht? Efterrätter o pajer? Pajer o efterrättter har väl socker i Sverige också om jag minns rätt? Likaså det mesta brodet, du får gå till Finland om du generellt vill hitta brod utan socker i.
    Vilken sås pratar du om med socker i? vilken gryta?
  • Thu 12 Sep 2019 15:16
    #57
    Dr Nail skrev 2019-09-12 10:28:13 följande:
    Om jag minns rätt så var det minst 30% kolhydrater i köttet, kanske 40%. Liksom wtf.
    Vilket kott? Det har jag aldrig hort talas om.
  • Thu 12 Sep 2019 15:19
    #58
    +1

    Tror en del av myten med "socker i allt" kommer fran att USA redovisar även naturligt socker for varors innehall, medan Sverige bara redovisar tillsatt socker. Det brukade iallafall vara sa, därfor tror svenskar att det tillsätts socker i t ex mjolken i USA, vilket ju är helt fel, om man inte talar om just chokladmjolk (Oboy och Pucko i Sverige).

  • Thu 12 Sep 2019 15:53
    #59
    -1
    Tow2Mater skrev 2019-09-12 15:15:01 följande:
    Va? Vilka menar du är produkter som inte ska ha socker öht? Efterrätter o pajer? Pajer o efterrättter har väl socker i Sverige också om jag minns rätt? Likaså det mesta brodet, du får gå till Finland om du generellt vill hitta brod utan socker i.
    Vilken sås pratar du om med socker i? vilken gryta?
    Din okunnighet om maten där, innebär du får läsa upp dig, inget jag kan hjälpa dig med.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Thu 12 Sep 2019 15:55
    #60
    Tow2Mater skrev 2019-09-12 15:19:00 följande:
    Tror en del av myten med "socker i allt" kommer fran att USA redovisar även naturligt socker for varors innehall, medan Sverige bara redovisar tillsatt socker. Det brukade iallafall vara sa, därfor tror svenskar att det tillsätts socker i t ex mjolken i USA, vilket ju är helt fel, om man inte talar om just chokladmjolk (Oboy och Pucko i Sverige).

    DU menar som jordgubbsmjölk och såna socker produkter, nä såklart dom inte existerar i din värld.
    För det vore ju att förlora.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden USA