• Tintin i Amerik­a
    Wed 11 Sep 2019 09:27
    4086 visningar
    239 svar
    -3 +2
    239
    4086

    USA

    Usa är bästa landet i världen! Utan de hade vi levt i anarki och laglöshet
    Alla länder i världen borde bli en del av usa!

  • Svar på tråden USA
  • Thu 12 Sep 2019 18:40
    #81
    Tow2Mater skrev 2019-09-12 18:36:09 följande:
    Fakta kvarstår, du kan inte säga i vilken mat USA stoppar socker i där den inte behövs  (och som Sverige inte gor). Ar jordgubbsmjolk (och jag gissar du kommer säga chokladmjolk) det enda du kan komma med?

    Inget ändrar sig för du ställer en fråga.
    BBQ socker socker och socker på socker, så vad ska du säga nu?'
    Att dom inte äter någon BBQ?

    10% av energiinnehållet ska max komma ifrån socker, Amerikanen äter 3ggr så mycket.
    Game over!


    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Thu 12 Sep 2019 18:48
    #82
    -1
    Gameofthrones skrev 2019-09-12 18:40:07 följande:
    Håller med. Mexiko ska man inte tala om, ja det är helt korkat. Jag vet inte vad som har hänt!? Börjar folk tröstäta för klimatet?!? :) ( du fattar)
    Mellanöstern av alla.
    Vet inte om vi får för mkt av det goda och ingen blir riktigt nöjd. Vi vill ha mer det tar aldrig slut. Vi har för mkt frihet och det blir konsekvenser.

    Vi äter mkt gott nästan varje helg. Vi köper inga light produkter inte sötmedelsproudukter. Inga energidrycker. Om vi vill bli pigga snabbt kaffe, läsk eller ngt och käka grönsaker nån frukt. Vi äter inte frukt här hemma bara ibland. Dem får mkt frukt i skolan,dagis.

    Mina barn har frihet till godis, chips, snack. Dem äter men inte allting på en helg det kan räcka till nästa helg.
    Jag har valt den friheten och resultatet har blivit såhär.
    Barnen längtar efter till fredag - helg. Dem köper godis på Hemmakväll. Sen har dem kvar. Och jag tror att det har blivit bra för oss vi har aldrig tjafsat, gnällt om godis /snack. Här hemma.

    Vi är måna på röra oss, aktiviteter. Ibland händer det att vi är hemma en hel helg bara går i pyjamas.

    Har en liknade syn på godis och chips, men vi har valt chips på fredag och godis/bak på lördag.
    Och sen bara speciella tillfällen, men sure någon gång slinker det förbi nått, dock är socker njutning och skall njutas sällan är min filosofi.


    Ser du Tow2Mater som anser sig veta bättre än USA myndigheter?
    USA äter inte så mycket socker tydligen, men ändå nästan dubbelt så mycket som oss.

    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Thu 12 Sep 2019 18:54
    #83
    klyban skrev 2019-09-12 18:40:22 följande:

    Inget ändrar sig för du ställer en fråga.
    BBQ socker socker och socker på socker, så vad ska du säga nu?'
    Att dom inte äter någon BBQ?

    10% av energiinnehållet ska max komma ifrån socker, Amerikanen äter 3ggr så mycket.
    Game over!


    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.


    Frukostar kan se ut som efterrätter vi inte ens skulle få för oss och äta ens, inte ens som efterrätt.


    Brorsan blev bjuden på tårta,och de sa till honom "Nu fick du den goda biten", som då var ett hörn och med en massa mer sockerpasta.
    Han stod där sen och fick tvinga sig i biten, då det var som stå och äta ur en sockerpaket.


     


    Det är socker socker och åter socker i Amerikansk mat, och myndigheterna backar upp mitt påstående med dessa uppgifter att Amerikanen äter ~69 kg per år och person.


    Och tog sen mig friheten och kolla upp hur mycket socker vi i Sverige äter, och svaret var nästan hälften så mycket = 37kg per år och person.


    Och även detta är för mycket, då socker ska maximalt stå för 10% av energiinnehållet som man behöver.
    Vi Svenskar bör halvera vår sockerkonsumtion för göra den mindre hälsofarlig och komma inom spannet 10%.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Thu 12 Sep 2019 19:02
    #84
    klyban skrev 2019-09-12 18:40:22 följande:

    Inget ändrar sig för du ställer en fråga.
    BBQ socker socker och socker på socker, så vad ska du säga nu?'
    Att dom inte äter någon BBQ?

    10% av energiinnehållet ska max komma ifrån socker, Amerikanen äter 3ggr så mycket.
    Game over!


    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.


    Du menar BBQ sås finns inte i Sverige?? Eler menar du "svensk" BBQ sås har inget socker i? Vilket marke?
  • Gameof­throne­s
    Thu 12 Sep 2019 19:07
    #85
    klyban skrev 2019-09-12 18:48:53 följande:

    Har en liknade syn på godis och chips, men vi har valt chips på fredag och godis/bak på lördag.

    Och sen bara speciella tillfällen, men sure någon gång slinker det förbi nått, dock är socker njutning och skall njutas sällan är min filosofi.

    Ser du Tow2Mater som anser sig veta bättre än USA myndigheter?

    USA äter inte så mycket socker tydligen, men ändå nästan dubbelt så mycket som oss.

    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.

    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.


    Ha ha, vad roligt, godisbak det var nytt för mig och höra även har jag sett på tv eller liknande. Kul och sysselsätta sig så. Verkligen.

    Hur känner du dig inför linschips och så? Det är skillnad på chips och chips? Alla här älskar det. Vi köper vanliga också.

    Vi äter för njuta. Vi är nyttiga på vardagar. Som sagt barnen köper inte varje helg. Är väldigt glad faktiskt.

    Jag var en riktig godisråtta från barndomen till mitt första barn kom. Ej överviktig normalvikt. Alltid. Har varit mån om träna.

    Den där Tow2Mater... Ska citera lite där med.

    Aha, trodde vi låg på 38kg per person. Svensken.

    Jag trodde vi låg mer än 69 kg. USA.
  • Thu 12 Sep 2019 19:13
    #86
    Gameofthrones skrev 2019-09-12 19:07:34 följande:
    Ha ha, vad roligt, godisbak det var nytt för mig och höra även har jag sett på tv eller liknande. Kul och sysselsätta sig så. Verkligen.

    Hur känner du dig inför linschips och så? Det är skillnad på chips och chips? Alla här älskar det. Vi köper vanliga också.

    Vi äter för njuta. Vi är nyttiga på vardagar. Som sagt barnen köper inte varje helg. Är väldigt glad faktiskt.

    Jag var en riktig godisråtta från barndomen till mitt första barn kom. Ej överviktig normalvikt. Alltid. Har varit mån om träna.

    Den där Tow2Mater... Ska citera lite där med.

    Aha, trodde vi låg på 38kg per person. Svensken.

    Jag trodde vi låg mer än 69 kg. USA.
    Jag tittade på linschips i affären häromdan, andra ingediensen på listan var mjöl. Finns det i dina linschips?
  • Thu 12 Sep 2019 19:19
    #87
    Gameofthrones skrev 2019-09-12 19:07:34 följande:
    Ha ha, vad roligt, godisbak det var nytt för mig och höra även har jag sett på tv eller liknande. Kul och sysselsätta sig så. Verkligen.

    Hur känner du dig inför linschips och så? Det är skillnad på chips och chips? Alla här älskar det. Vi köper vanliga också.
    Vi äter för njuta. Vi är nyttiga på vardagar. Som sagt barnen köper inte varje helg. Är väldigt glad faktiskt.
    Jag var en riktig godisråtta från barndomen till mitt första barn kom. Ej överviktig normalvikt. Alltid. Har varit mån om träna.
    Den där Tow2Mater... Ska citera lite där med.

    Aha, trodde vi låg på 38kg per person. Svensken.
    Jag trodde vi låg mer än 69 kg. USA.

    Linschips är väl bra som så, men det är fortfarande rätt extrema energinivåer och på en produkt man säger är en portion på 30g men äter flera hundra gram av.
    Har dock inte ätit direkt, har väl personligen dragit ned på allt sånt här.

    Kanske är 38kg idag, och kunde inte fastställa datum myndigheten räknade ut mängden i USA.
    Så det är helt öppet till justeringar till mer närtida siffror, oavsett vad de är då det är fakta och färskvara.


    Var väl inte direkt godisbak jag tänkte på, utan någon god efterrätt som ersätter godis i så fall.
    De är garanterat sockriga.


    Försöker lära barnen att socker ska man vara mycket restriktiv med, men inget farligt att äta vid valda tillfällen.
    Eller man ska känna skam över.´, men suger man i sig det som en Amerikan kan göra, så kommer det garanterat sluta på sjukhuset och sjukdomar som är relaterade.
    Dock kan vi konstatera tow har fel som brukligt och h*n har inget intresse för diskussion ens.
    H*n inte haft det på ett bra tag nu.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Thu 12 Sep 2019 19:23
    #88
    Tow2Mater skrev 2019-09-12 19:02:22 följande:
    Du menar BBQ sås finns inte i Sverige?? Eler menar du "svensk" BBQ sås har inget socker i? Vilket marke?

    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.


     


    BBQ sås
    Det är socker på socker på socker i BBQ, kan du inget eller?(BBQ sås ingår som du förstår)
    Detta är bara matgruppen sak, elelr trodde du annat?
    Och siffrorna talar ett tydligt språk, och det är att du har solklart fel som brukligt sen du slutade diskutera verkligheten.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Tintin i Amerik­a
    Thu 12 Sep 2019 19:56
    #89
    Tow2Mater skrev 2019-09-12 18:06:30 följande:

    Ok, du kan inte svara. For det du påstar finns ju inte.


    Varning för klyban.

    Han har inte förmåga att svara

    Undvik honom, en mycket negativ person.
  • Thu 12 Sep 2019 20:24
    #90
    klyban skrev 2019-09-12 19:23:17 följande:

    Svensken äter 37kg per år och per person, Amerikanen äter 152 punds(69kg) per år och per person.
    Och fortfarande ökar och deras socker konsumtion.


     


    BBQ sås
    Det är socker på socker på socker i BBQ, kan du inget eller?(BBQ sås ingår som du förstår)
    Detta är bara matgruppen sak, elelr trodde du annat?
    Och siffrorna talar ett tydligt språk, och det är att du har solklart fel som brukligt sen du slutade diskutera verkligheten.


    Vilken BBW sås har sverige då som inte har socker i? Vem menar att det inte ska vara socker i BBQ?
Svar på tråden USA