• Tintin i Amerik­a
    Wed 11 Sep 2019 09:27
    4065 visningar
    239 svar
    -3 +2
    239
    4065

    USA

    Usa är bästa landet i världen! Utan de hade vi levt i anarki och laglöshet
    Alla länder i världen borde bli en del av usa!

  • Svar på tråden USA
  • Tintin i Amerik­a
    Fri 13 Sep 2019 16:20
    +1

    Varning för klyban.

    Han går inte diskutera med

    Som källhänvisning anger han Baltimore. Det säger mkt om klyban

  • Fri 13 Sep 2019 16:25
    klyban skrev 2019-09-13 16:05:13 följande:

    Det gick upp i de siffror jag sett, men om det inte är så så är detta bra för folket i USA.


    Länka din länk till USDA.


     


    Jo, det var bra att det var för småbarn denna socker förklaring.
    Men det hjälpte inte med tow2 verkar det som, som verkar fortfarande stå fast vid att amerikanen inte äter speciellt mycket socker.

    Dock när det kommer till majsirap och andra processade ingredienser, så gör jag ingen större åtskillnad på dom och socker.
    Energiinnehållet i dessa är enorma.


    https://www.ers.usda.gov/data-products/chart-gallery/gallery/chart-detail/?chartId=58332
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Fri 13 Sep 2019 16:42
    AniieeHär skrev 2019-09-13 16:25:05 följande:
    www.ers.usda.gov/data-products/chart-gallery/...

    Ser då ut som att min länk är ifrån ca 2000, eller tagit ifrån toppen.
    Bra då vi löst den.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Fri 13 Sep 2019 16:46
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-13 16:20:13 följande:
    Varning för klyban.
    Han går inte diskutera med
    Som källhänvisning anger han Baltimore. Det säger mkt om klyban

    Dock visade Annie att mina siffror var rätt, dock utdaterade.
    Vilket jag redan lagt in en brasklapp för.


    Men är du ens medveten om att New Hampshire inte ligger i närheten av Baltimore?
    På tal vad om Klyban säger och vart länk var ifrån.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Fri 13 Sep 2019 17:20
    Konstatera skrev 2019-09-13 11:46:43 följande:
    Vem bryr sig om ett grönsaksland?

    Säg en sak som blivit sämre i USA sedan Trump tog över.

    Självklart har alla människor agendor. Men finns ingen president som förekommit lika frekvent i etern. Det är ett sundhetstecken.

    Sluta tramsa
    Säg själv något som blivit bättre med honom det är mycket lättare att summera!
  • Sun 15 Sep 2019 15:34
    klyban skrev 2019-09-13 13:23:19 följande:

    trumpen gjorde det tydligen, tydligen var det så viktigt att detta skulle göras.
    Är grönsaker så farliga?

    Agendor som inte är baserad i en verklighet, är bara agendor inget annat.
    Agendor som försöka göra nått bättre, sånt existerar inte, inte mer än för de rika som politiken trumpen har.
    Resten är en matta av lögner.


    Well, tror nog att varje familj som bor i Vita Huset vill sätta sin egen prägel. Jag hade inte heller velat behöva sköta om Obamas menlösa grönsaksland lol. Jag tycker också gott att skattebetalarna kan slippa betala lönen till någon stackars trädgårdstome och för allt extra jobb detta skulle innebära.

    Var det inte Clintons som stal möbler och tavlor för ett par miljoner när de flyttade ut från Vita Huset för övrigt?

  • Sun 15 Sep 2019 15:59
    +1
    Missermajser skrev 2019-09-13 17:20:00 följande:
    Säg själv något som blivit bättre med honom det är mycket lättare att summera!
    Ekonomin går bra. Fler har fått jobb, framför allt de som saknar ett HS-diplom.  Goda fängelsereformer, mer rehabilitering, inga hutlösa straff för ex marijuanainnehav. En stor satsning på att utrota HIV/AIDS i USA, hjälpt till att släppa mer än 20 personer som felaktigt suttit fängslade jorden över, tillsatt CIA:s första kvinnliga chef, drog sig ur Obama Iran-avtal, bidragit till att USA nu är världens största oljeproducent, inför Right to Try-lagen som underlättat för många sjuka, förhandlat fram USMCA som ser till att (främst) mexikanska arbetare får bättre kollektivavtal och företagen inte längre lika lätt kan utnyttja utländsk arbetskraft etc.

    Sanningen är den att Trump har levererat på hälften av sina vallöften än så länge. Obama var inte ens i närheten.

    Det är verkligheten.
  • Sun 15 Sep 2019 16:04
    Konstatera skrev 2019-09-15 15:34:44 följande:
    Well, tror nog att varje familj som bor i Vita Huset vill sätta sin egen prägel. Jag hade inte heller velat behöva sköta om Obamas menlösa grönsaksland lol. Jag tycker också gott att skattebetalarna kan slippa betala lönen till någon stackars trädgårdstome och för allt extra jobb detta skulle innebära.

    Var det inte Clintons som stal möbler och tavlor för ett par miljoner när de flyttade ut från Vita Huset för övrigt?

    Det berättar en småaktighet och psykiska problem som inte är passande en stormakt som USA.
    Och har INGET med det du tog upp och göra.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Sun 15 Sep 2019 16:06
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-13 12:20:44 följande:
    ok där måste även jag som avgudar usa säga 
    muslimhat har blivit ännu mer 
    Mer än när? Muslimhatet i USA var nog större 2001 exempelvis. Vill också påstå att hatet var större runt 2015. Men visst finns det fortfarande ett stort hat mot muslimer. Finns över hela världen.

    Däremot kan ju det faktum att Trump nu faktiskt bombat det sista av IS hjälpa en aning. Förhoppningsvis kan det leda till lite färre muslimska terrorattacker i västvärlden och med det bör hatet också tona ned sig en aning (iaf under en viss tid).

  • Sun 15 Sep 2019 16:14
    Konstatera skrev 2019-09-15 16:06:12 följande:
    Mer än när? Muslimhatet i USA var nog större 2001 exempelvis. Vill också påstå att hatet var större runt 2015. Men visst finns det fortfarande ett stort hat mot muslimer. Finns över hela världen.

    Däremot kan ju det faktum att Trump nu faktiskt bombat det sista av IS hjälpa en aning. Förhoppningsvis kan det leda till lite färre muslimska terrorattacker i västvärlden och med det bör hatet också tona ned sig en aning (iaf under en viss tid).

    Inget sista av IS är bombat, de är precis lika stora som innan och USA ska vara rädda nu.
    Då det bara betyder att de slutat försvara territoriet, och nu kan rikta sin energi på annat än försvara land.


    Detta nått man redan tagit upp, och nu kan vi vänta oss mer terrordåd igen.
    Men trumpen är annars i färd med att legitimerar talibanerna, och med tanke på vad du säger.


    Så vem pratar du om? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
    ??????????????????????????????????????????????????????????
    Man kan verkligen undra.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!