• Wed 11 Sep 2019 13:56
    20205 visningar
    190 svar
    190
    20205

    Äta fläskkött eller ej

    Det är så att jag och barnets pappa har separerat. Han är muslim och äter inte fläskkött, vårt barn kom vi överens om att hen inte skulle äta fläskkött. Jag har ätit det när jag blivit bjuden.

    Jag har nu börjar fundera på om det är så jag vill ha det.

    Eftersom jag nu kan laga annan mat som även är med fläsk i eftersom jag inte behöver anpassa mig efter han längre.

    Jag vet att han inte skulle acceptera detta.

    Skulle behöva höra lite tankar eller erfarenheter kring detta.

  • Svar på tråden Äta fläskkött eller ej
  • Kverul­ant67
    Mon 16 Sep 2019 12:56
    +1
    Gameofthrones skrev 2019-09-16 12:37:25 följande:
    Har jag någonsin sagt att jag tycker att det är fel och äta fläskkött!? Enligt den kulturen tycker jag ska respekteras! Jag äter allt kött. Våran kultur ska respekteras då ska dem mötas göra en kombination med överenskommelse. Som dem har gjort.

    Ja det tycker jag, endel föräldrar är mesiga med barnens mat, därför många har kräsna barn idag.

    Det är du som ältar om sanna och så blir det samma svar. Ifrån mig.
    Men det måste du ju uppenbarligen tycka då du anser att ts INTE ska ge barnet fläsk.
  • Gameof­throne­s
    Mon 16 Sep 2019 13:28
    -1

    Grattis kom ni på det nu!?

    Ja han har ju accepterat våra högtider, julen, midsommarafton, påsken.

    Kan hon inte så låta barnen äta det dom vill förutom gris!? Hon äter det hon vill. Hon kan äta fläskkotlett när barnen inte är hemma eller ute på restaurang!?

    Vilket jävla tjat.

  • Anonym (Barnp­erspek­tivet då?)
    Mon 16 Sep 2019 13:41
    +1
    Gameofthrones skrev 2019-09-16 13:28:00 följande:

    Grattis kom ni på det nu!?

    Ja han har ju accepterat våra högtider, julen, midsommarafton, påsken.

    Kan hon inte så låta barnen äta det dom vill förutom gris!? Hon äter det hon vill. Hon kan äta fläskkotlett när barnen inte är hemma eller ute på restaurang!?

    Vilket jävla tjat.


    Alltså.. ts har inte ens frågat barnet om barnet vill äta gris eller inte, för det ska ju pappan bestämma.

    Vad barnet vill äta är ju skitsamma bara det blir som pappan vill.
  • Mon 16 Sep 2019 13:52
    +1
    Gameofthrones skrev 2019-09-16 12:37:25 följande:
    Har jag någonsin sagt att jag tycker att det är fel och äta fläskkött!? Enligt den kulturen tycker jag ska respekteras! Jag äter allt kött. Våran kultur ska respekteras då ska dem mötas göra en kombination med överenskommelse. Som dem har gjort.

    Ja det tycker jag, endel föräldrar är mesiga med barnens mat, därför många har kräsna barn idag.

    Det är du som ältar om sanna och så blir det samma svar. Ifrån mig.
    Du har upprepade gånger skrivit att det är fel att låta barnet äta fläskkött för att fadern ENSIDIGT önskar att barnet inte ska äta fläskkött. 
    Så har i alla fall jag läst dina inlägg. Om du menar något annat så får du gärna förtydliga det.

    Att du tycker att DIN kultur ska respekteras är inte heller något som går att missa. Att du dessutom tycker att andra kulturer INTE behöver respekteras är också ganska tydligt. Samt din uppfattning att vi andra är "mesiga" och att det på något sätt fördärvar barnen om man ger dem fläskkött även om det är väldigt oklart hur detta med vår mesighet, fläskköttet, och vår förkastliga barnuppfostran hänger ihop.
    Kanske beror det på att vi har för mycket "uttrycksfrihet"? Du kanske tycker att vi borde ha lite censur, eller?
  • Mon 16 Sep 2019 13:53
    +1

    Om pappan av religiös grund inte äter griskött, då är det hans val. Jag tycker att det är upp till barnet att välja sin tro och därefter sitt val att äta gris eller ej.  

  • Gameof­throne­s
    Mon 16 Sep 2019 13:53
    -1
    Anonym (Barnperspektivet då?) skrev 2019-09-16 13:41:28 följande:

    Alltså.. ts har inte ens frågat barnet om barnet vill äta gris eller inte, för det ska ju pappan bestämma.

    Vad barnet vill äta är ju skitsamma bara det blir som pappan vill.


    Läste i tråden att barnet är typ 2- 3år.
  • Mon 16 Sep 2019 13:54
    +1
    Gameofthrones skrev 2019-09-16 13:28:00 följande:

    Grattis kom ni på det nu!?

    Ja han har ju accepterat våra högtider, julen, midsommarafton, påsken.

    Kan hon inte så låta barnen äta det dom vill förutom gris!? Hon äter det hon vill. Hon kan äta fläskkotlett när barnen inte är hemma eller ute på restaurang!?

    Vilket jävla tjat.


    Du vill inskränka en kvinnas rätt att bestämma över sitt eget barn och när någon protesterar mot din åsikt att den muslimska pappan ska ha vetorätt över barnets matvanor kallar du det för tjat. 
    Vad är det för fel med att "tjata" om individens frihet?
  • Anonym (Barnp­erspek­tivet då?)
    Mon 16 Sep 2019 13:55
    +1
    Gameofthrones skrev 2019-09-16 13:53:50 följande:

    Läste i tråden att barnet är typ 2- 3år.


    Och? Ja barnet är 3 år, kan inte 3 åringar kommunicera eller?
  • Gameof­throne­s
    Mon 16 Sep 2019 13:59
    -1

    [quote=79905328][quote-nick]Anonym (Barnperspektivet då?) skrev 2019-09-16 13:55:32 följande:[/quote-nick]Och? Ja barnet är 3 år, kan inte 3 åringar kommunicera eller? Vad fan fick du luft ifrån jag nämnde bara att barnet är tre.

  • Anonym (Barnp­erspek­tivet då?)
    Mon 16 Sep 2019 14:00
    +1
    Gameofthrones skrev 2019-09-16 13:59:28 följande:

    [quote=79905328][quote-nick]Anonym (Barnperspektivet då?) skrev 2019-09-16 13:55:32 följande:[/quote-nick]Och? Ja barnet är 3 år, kan inte 3 åringar kommunicera eller? Vad fan fick du luft ifrån jag nämnde bara att barnet är tre.


    Och vad vill du ha sagt med det?
Svar på tråden Äta fläskkött eller ej