• Anonym (Undra­nde)
    Wed 11 Sep 2019 18:08
    1263 visningar
    37 svar
    37
    1263

    Kalla sitt barn för ”bus”

    Kan någon förklara detta för mig. Varför kallar man sitt barn för barnets namn och sedan ?bus?? Alltså, Lowebus, Milanbus, Dellabus osvosv. Vad betyder det? Menar man bus som i hyss? Är det bara jag som inte förstår det gulliga? Det kryper i hela mig när jag hör eller ser det. Förklara för mig please!

  • Svar på tråden Kalla sitt barn för ”bus”
  • Anonym (L)
    Wed 11 Sep 2019 18:13
    #1
    +2

    Bus som i bus, inte hyss. Skillnad på bus och hyss. Bus är ju lekfullt, kärleksfullt.

  • Anonym (A)
    Wed 11 Sep 2019 18:15
    #2
    Anonym (L) skrev 2019-09-11 18:13:50 följande:
    Bus som i bus, inte hyss. Skillnad på bus och hyss. Bus är ju lekfullt, kärleksfullt.
    Håller med
  • Anonym (Bus-L­otta..­.)
    Wed 11 Sep 2019 18:28
    #3
    Anonym (Undrande) skrev 2019-09-11 18:08:25 följande:

    Kan någon förklara detta för mig. Varför kallar man sitt barn för barnets namn och sedan ?bus?? Alltså, Lowebus, Milanbus, Dellabus osvosv. Vad betyder det? Menar man bus som i hyss? Är det bara jag som inte förstår det gulliga? Det kryper i hela mig när jag hör eller ser det. Förklara för mig please!


    Nissebus, din lille buskille...du är så busig....låter allvarligt knäppt, den som säger så är knappast bildad. Eller ännu värre, de som kallar sina barn för huligan. "Din lille huligan" , "Jag har två små huliganer hemma". Ryser när jag tänker på det.
  • Anonym (hunda­r och ungar)
    Wed 11 Sep 2019 18:30
    #4
    +1

    Jag kallar både hundarna och ungarna för -bus eller bus- när de är på det humöret. Ofta gör jag det när jag fångar in dem och passar på att busa lite med dem själv, dva kittlar, kramar, osv. Det är ett sätt att ge dem positiv förstärkning och en tillsägelse samtidigt, bland annat.

  • Anonym (Usch)
    Wed 11 Sep 2019 18:32
    #5
    Anonym (Bus-Lotta...) skrev 2019-09-11 18:28:37 följande:

    Nissebus, din lille buskille...du är så busig....låter allvarligt knäppt, den som säger så är knappast bildad. Eller ännu värre, de som kallar sina barn för huligan. "Din lille huligan" , "Jag har två små huliganer hemma". Ryser när jag tänker på det.


    Usch ja, eller ännu värre, gulliganer. Kräks lite här....
  • Anonym (Titti­)
    Wed 11 Sep 2019 18:34
    #6
    +1

    Bus kan betyda lite olika saker beroende på sammanhang. En vuxen buse vill nog ingen bli utsatt för men ett busigt litet barn är aktivt, kreativt och gladlynt.

  • Anonym (nä)
    Wed 11 Sep 2019 18:34
    #7
    -1
    Anonym (Bus-Lotta...) skrev 2019-09-11 18:28:37 följande:
    Nissebus, din lille buskille...du är så busig....låter allvarligt knäppt, den som säger så är knappast bildad. Eller ännu värre, de som kallar sina barn för huligan. "Din lille huligan" , "Jag har två små huliganer hemma". Ryser när jag tänker på det.
    Har du varit och hälsat på i husvagnsparken?
  • Anonym (O)
    Wed 11 Sep 2019 18:38
    #8

    Hahaha, har aldrig hört det! Låter kräkigt, ja.

  • Anonym (Rylan­)
    Wed 11 Sep 2019 18:48
    #9
    -1 +3

    Jag lägger till -bus som suffix på mitt barns namn. För att det är gulligt, för att hen gillar bus (dvs inte hyss).

    Skiter väl fullständigt i om nån annan stör sig på det så länge mitt barn gillar det.

  • Anonym (H..)
    Wed 11 Sep 2019 18:52
    #10

    Aldrig hört någon göra, men det lät jävligt fånigt.

Svar på tråden Kalla sitt barn för ”bus”