• Anonym (Undra­nde)
    Wed 11 Sep 2019 18:08
    1260 visningar
    37 svar
    37
    1260

    Kalla sitt barn för ”bus”

    Kan någon förklara detta för mig. Varför kallar man sitt barn för barnets namn och sedan ?bus?? Alltså, Lowebus, Milanbus, Dellabus osvosv. Vad betyder det? Menar man bus som i hyss? Är det bara jag som inte förstår det gulliga? Det kryper i hela mig när jag hör eller ser det. Förklara för mig please!

  • Svar på tråden Kalla sitt barn för ”bus”
  • Anonym (Bus-L­otta..­.)
    Wed 11 Sep 2019 19:25
    #11
    Anonym (nä) skrev 2019-09-11 18:34:53 följande:
    Har du varit och hälsat på i husvagnsparken?
    Menar du campingar på svenska sommaren, el vad är husvagnsparken?
  • Wed 11 Sep 2019 19:33
    #12

    Synonymer till hyss ofog, rackartyg, odygd, spratt, upptåg, påhitt, knep, fuffens, smussel, bus, busstreck Förstår inte skillnaden mellan bus och hyss som en del påpekar i tråden. Har aldrig hört någon kalla sitt barn xxbus, men varför inte? Man behöver inte förklara sådant för andra, man säger väl så för att man tycker det låter bra/är gulligt etc etc.

  • Wed 11 Sep 2019 19:36
    #13
    +2

    kallar mina barn för massor.

    Minimun
    yoda
    gigant forhead(när han var bebis)
    skrutt
    korv
    pluppe
    pluppan
    pruttis
    plutt
    grodan
    bus
    babbus

    sen skiter jag FULLSTÄNDIGT i andras åsikt om mina smeknamn på mina barn. Ett tips till dig ts också. Lägg din energi på annat. Typ något viktigt och betydelsefullt.

  • Anonym (Bus-L­otta..­.)
    Wed 11 Sep 2019 20:26
    #14
    viseversa skrev 2019-09-11 19:36:36 följande:

    kallar mina barn för massor.

    Minimun
    yoda
    gigant forhead(när han var bebis)
    skrutt
    korv
    pluppe
    pluppan
    pruttis
    plutt
    grodan
    bus
    babbus

    sen skiter jag FULLSTÄNDIGT i andras åsikt om mina smeknamn på mina barn. Ett tips till dig ts också. Lägg din energi på annat. Typ något viktigt och betydelsefullt.


    Min vän kallar sin son ibland för "Lillesnopp". Han är en liten med snopp.
  • Wed 11 Sep 2019 20:51
    #15
    +1

    Det finns inget logiskt med gulliga smeknamn. De bara kommer, utan någon särskild tanke bakom.

    Jag minns att det var en käring som reagerade surt en gång, när jag kallade min son för Gullhumla. Hon tyckte det var äckligt med småkryp och fattade inte att man kunde kalla sitt eget barn för humla. För mig är det i alla fall gulligt.

  • Anonym (Mamma till 3)
    Wed 11 Sep 2019 21:08
    #16

    Bus är charm så det har hänt att jag sagt xxxbus.

    Jag har även sagt: mina små huliganer , apungar, gurkor, dr snuggels, ligist, älsklingar, osv

  • Anonym (tinas­tina)
    Wed 11 Sep 2019 21:15
    #17

    Jag tycker det låter lite fånigt. Men jag har kallat mina barn för sötnöt och gullhöna och det kanske är rätt fånigt det med. 

  • Wed 11 Sep 2019 21:26
    #18
    +1
    Anonym (Bus-Lotta...) skrev 2019-09-11 20:26:31 följande:
    Min vän kallar sin son ibland för "Lillesnopp". Han är en liten med snopp.
    Haha ja det har vi inte använt. Men det är smeknamn. Man säger det av kärlek. Snacka om att man har lite att göra om man kan störa sig så enormt på detta att man skapar en tråd på fl. hahak
  • Anonym (Malin­)
    Wed 11 Sep 2019 21:28
    #19
    -1

    Tänk om man är en sierska och kan spå in i framtiden och kan se vad ens barn ska bli. Tänk om man då skulle kalla sin lille son för Min lilla rapist. Eller mammas lilla bankrånare.

    Eller varför inte Mammas gulliga striptös, eller Lilla skökangumsan.

    Eller Jonte, mammas lilla heroinist, kan du hämta fjärrkontrollen snälla.

    Bus kan betyda mycket, behöver inte bara vara gulligt. Sk busiga småbarn kan växa upp till kriminella och farliga människor.

  • Anonym (Bus-L­otta..­.)
    Wed 11 Sep 2019 21:32
    #20
    viseversa skrev 2019-09-11 21:26:57 följande:
    Haha ja det har vi inte använt. Men det är smeknamn. Man säger det av kärlek. Snacka om att man har lite att göra om man kan störa sig så enormt på detta att man skapar en tråd på fl. hahak
    "Lillekuk" så, är det ok?
Svar på tråden Kalla sitt barn för ”bus”