• Wed 11 Sep 2019 23:09
    204 visningar
    9 svar
    9
    204

    Varför är han så elak?

    Lång historia kort

    Inledde en relation med en barndomsvän. Började knaka efter kanske 8 mån sen var det av och på några månader. Vi har inte varit trevliga mot varandra när det varit av. Men likförbaskat dragits ihop igen.

    När det var på var det alltid på hans initiativ.

    Han träffade en ny och har varit otrogen mot henne med mig flera ggr.

    Samtidigt har vi försökt värna om våran 35 år långa vänskapsrelation genom allt detta. Varit eniga om att iaf alltid vara vänner.

    Vi betyder båda oerhört mycket i varandras liv och har genom alla år följts genom livets svårigheter och glädjeämnen.

    Nu är det av sedan några månader. På hans initiativ.

    Och jag är plötsligt som den värsta människan som gått på jorden.

    Jag är blockad från alla sociala medier får inte ta kontakt osv.

    Delvis har det varit så vid tidigare tillfällen, men då bara max en dag.

    Till saken hör att han förra året var djupt djupt deprimerad. Jag har skött all läkarkontakt och fixat medicinering mm. Och varit gruvligt orolig många långa nätter då han hotat med självmord.

    Och nu plötsligt får jag inte ens veta hur han mår?!

    Mailade härom dagen(ja, fast jag inte fick) enda gången på några månader som jag hört av mig.

    Skrev "Får jag bara veta att du mår bra"

    Fick till svar "SLUTA!!!"

    Jag är både ledsen och förvirrad. Och orolig.

  • Svar på tråden Varför är han så elak?
  • Anonym (Man48­)
    Wed 11 Sep 2019 23:14
    #1

    Känns som han leker med dig ...fast rätt allvarlig lek ...han styr dig som han vill och du verkar finna dig i det ...konstig vänskap eller kärlek. Vill du bli utnyttjad och manipulerad då ska du fortsätta vara vän å kk eller vad du nu är ....så sluta gnäll.

    Eller ta tag i gott liv o skaffa någon som verkligen bryr sig om dig.

  • neverp­reggo
    Wed 11 Sep 2019 23:18
    #2

    Han mår uppenbarligen inte bra. Inte så mycket som du kan göra om han inte vill ha kontakt tyvärr.


     


    Har du tidigare varit involverad i läkarvården så kan du höra av dig till läkaren och be att de ringer honom. Sjukvården får ju inte säga något men om det skulle vara så att han inte är i behandling så kan de checka in iaf.

  • Wed 11 Sep 2019 23:21
    #3
    Anonym (Man48) skrev 2019-09-11 23:14:38 följande:

    Känns som han leker med dig ...fast rätt allvarlig lek ...han styr dig som han vill och du verkar finna dig i det ...konstig vänskap eller kärlek. Vill du bli utnyttjad och manipulerad då ska du fortsätta vara vän å kk eller vad du nu är ....så sluta gnäll.

    Eller ta tag i gott liv o skaffa någon som verkligen bryr sig om dig.


    Absolut leker han med mig på det sexuella planet.

    Men var in relationen ärlig heller då? När den begav sig

    Men framför allt. Betyder alla års vänskap ingenting?? Betyder det ingenting att jag la hela förra året på att hålla honom just å pass över ytan?

    Han har tom sagt att depressionen berodde på mig. ( högst oklart vad jag gjort dock)

    Jag vet att så inte var fallet. Men han verkade helt ärligt tro det
  • Wed 11 Sep 2019 23:24
    #4
    neverpreggo skrev 2019-09-11 23:18:41 följande:

    Han mår uppenbarligen inte bra. Inte så mycket som du kan göra om han inte vill ha kontakt tyvärr.

     

    Har du tidigare varit involverad i läkarvården så kan du höra av dig till läkaren och be att de ringer honom. Sjukvården får ju inte säga något men om det skulle vara så att han inte är i behandling så kan de checka in iaf.


    Han sa sist vi hördes att han aldrig varit så lycklig i hela sitt liv som han är nu. Men jag vet inte. Hoppas att det är så men vet ju också att han går på tung medicinering
  • Anonym (Man48­)
    Wed 11 Sep 2019 23:39
    #5
    Ectea skrev 2019-09-11 23:21:52 följande:

    Absolut leker han med mig på det sexuella planet.

    Men var in relationen ärlig heller då? När den begav sig

    Men framför allt. Betyder alla års vänskap ingenting?? Betyder det ingenting att jag la hela förra året på att hålla honom just å pass över ytan?

    Han har tom sagt att depressionen berodde på mig. ( högst oklart vad jag gjort dock)

    Jag vet att så inte var fallet. Men han verkade helt ärligt tro det


    Vad jag menar ...vill du lägga ditt liv till att ta hand om en labil , trasig , sjuk , psykiskt störd person ...."klart det är synd om honom" men vill du inte släppa honom å gå vidare i livet.?

    En sjuk människa kommer förmodligen vara sjuk resten av sitt liv ...och har han dig som bryr sig då får han fortsatt näring att vara sjuk å tycka att det är ditt fel. Jag tycker inte att det är ditt ansvar att hålla personen över ytan ...när du själv snart dras med ner i vattnet ....

    Ibland måste man bara göra en vändning i livet och ta ett beslut.

    Eller så forsätter man ......
  • Thu 12 Sep 2019 05:15
    #6

    Det är hans val om han vill förstöra er vänskap och inte vill att ni ska ha kontakt mer. Tyvärr vanligt att även en långvarig vänskap inte överlever när sex och känslor kommer in i bilden.

    Du kan inte göra något, vare sig för att hjälpa honom eller för att ni ska återfå kontakten. Backa, glöm honom och fokusera på annat. Vill han återuppta kontakten får han höra av sig men Du ska lämna honom ifred nu.

  • Thu 12 Sep 2019 10:42
    #7

    Känner en som lider av deprission som svarade ungefär så, hon mådde dåligt, skulle ta livet av sig hon var inget värd osv, varje gång jag skickade sms svarade hon typ sluta, orkar inte svara hur jag mår, hon förbjöd mig att ta kontakt igen hon skulle blockera mig, idag vet jag inte om hon lever.

  • Thu 12 Sep 2019 19:55
    #8

    Grejen är ju att jag VILL finnas för honom.

    Hellre det än att gå och oroa mig hur han mår

  • neverp­reggo
    Thu 12 Sep 2019 20:38
    #9
    Ectea skrev 2019-09-12 19:55:31 följande:

    Grejen är ju att jag VILL finnas för honom.

    Hellre det än att gå och oroa mig hur han mår


    Det är tyvärr inte upp till dig. Man kan inte tvinga sig in i någons liv.
Svar på tråden Varför är han så elak?