• Anonym (själv­plågar­e)
    Thu 12 Sep 2019 16:07
    2135 visningar
    49 svar
    49
    2135

    Han är typ besatt av henne!

    Långt inlägg men behöver era åsikter.

    Jag har träffat en kille i 1,5 år. Vi bor inte ihop då jag inte är redo pga osäkerheten. Han har tjatat från dag ett typ, att han vill vara med mig jämt.
    Pga av hans företag så får han ibland åka och jobba på annan ort och förra hösten var han iväg några dagar i veckan under lite mer än en månads tid.
    Han befann sig då i en stad där en kusin till hans väns sambo bor. Han har träffat henne vid endast två tillfällen innan lite sådär hastigt. De skrev till varandra på fb och tyckte att de skulle ses när han ändå var där men de hade svårt att få till en passande tid. Allt mer de skrev (jag har fått läst allt i efterhand) så blev det flirtsmileys och lite hjärtan, ni vet lite sånt där läsa mellan raderna flirtande med små hintar och generade smileys. Han kom med förslag på när de kunde ses men hon kunde inte och han erbjöd sig att stanna några timmar längre innan sin resa hem. Samtidigt säger han till mig att han vill hem till mig så fort som möjligt.

    Det var kanske två veckor efter hans jobbresa som hon skulle resa någonstans men kom med förslaget att hon kunde stanna till hos sin kusin över en natt så kunde de alla ses den kvällen och umgås. Han var med på det och tyckte det lät toppen. Han skulle sova tidigt den kvällen sa han till mig några veckan innan då jag frågat om han ville följa med mig till en vän. Alltså ljög han. Jag fick reda på detta via hans väns sambo som frågade mig om jag skulle vara med. Jag konfronterade honom och han ljög mig rakt upp i ansiktet först men sen bekände han och det var då jag fick läsa. Det blev ingen träff för dem då men hade nog inte blivit ändå då hon fick förhinder.

    Han bekände sen att han var nyfiken på henne och det gjorde ont men jag uppskattade ärligheten. Det blev däremot värre och det gick så långt att han dumpade mig för att han var så nyfiken på henne. Han sa också att jag skulle ju ändå aldrig flytta till honom. Han kunde inte släppa tanken på henne, tanken att få ligga med henne. Jag skrattade åt honom.. han dumpade mig alltså pga att kanske få chansen att sätta på den där bruden. Det tog tre dagar så ångrade han allt och idiotförklarade sig själv och verkade ärligt ångerfull. 

    Sen vintern efter årsskiftet så började de skriva igen då hon hörde av sig att hon skulle till sin kusin över en helg. Han började då igen tala om sin nyfikenhet, sitt sug efter henne. Alltså fatta vad ont detta gör att höra men han var ju ärlig om sina känslor vilket inte hör till vanligheten i såna här situationer. Jag säger till honom att det är bäst att han går dit, träffar henne och känner efter, sen bestämmer sig för jag orkar inte med detta velande och ovisshet. 
    Han for dit på lördagkväll och jag satt stand by hemma tittandes på min mobil, en lång väntan. Jag satte ultimatum, där och då skulle han bestämma sig. Antingen mig eller henne. Han valde mig efter att ha varit där i kanske två timmar, ringde upp mig och bad mig komma till honom. 
    Men för i helvete, då åker han på jobbresa igen och de skrev med varandra. Hon hade skrivit att hon gillade hans sällskap, att det var mysigt med en kram från honom och han svarade att det tyckte han med och att det var synd att han var tvungen att gå så tidigt. Detta hade de skrivit på måndagen på inte förrän på onsdagen berättar han för mig men ljuger om vilken dag de började skriva osv. När han kom hem så var det mycket tjaffs, jag var hos honom och packade mina grejer jag hade där, jag var redo att gå. Han ville inte men han ville ändå följa sin nyfikenhet igen. Jag sa att det är lika bra att han frågar henne rakt ut om hon är intresserad så det gjorde han, han skrev till henne. Hennes svar var att hon hade självklart kunnat ha det mysigt med honom men hon var inte intresserad av något seriöst. Jag sa att nu får han bestämma sig en gång för alla, hans svar är "detta kanske tar en tid att komma över" Alltså seriöst?! Jag gick. Jag var färdig. Bara tre dagar efter så vill han att jag kommer tillbaka, han älskar mig och han är en kåt idiot. Jag som den självplågaren jag tydligen är går tillbaka!

    Tidigt i somras så träffade han henne en kort stund hos hans vän, kanske en timma bara. Men det var inga problem efteråt sa han, han kände ingenting. Men nu.. nu är vi tillbaka. Detta med att jag inte flyttar ihop med honom och att vi blir riktigt seriösa tex, han tycker att det inte känns som det någonsin kommer bli vi på allvar. Detta medför alltså att han tänker på andra, han får sug att vilja ligga med andra, få utforska mer.. och så självklart henne! Han kan inte släppa henne. Han sa senast igår när vi hade ett snack att han inte vet varför han inte kan släppa henne. Vad fan han känner henne knappt, han har träffat henne vad jag vet fyra gånger. Han kan inte släppa nyfikenheten om att ligga med henne tex. Han säger att han tycker att jag är snyggare än henne och egentligen är hon sån som han säger att han inte gillar, en sån där klassisk babe med blont hår, stora pattar, massa make up och stora fransar, piercingar (som han hatar) och tatueringar. Ja hon är skitsnygg! Jag är inte ful men nog fan tycker jag att hon med all utstyrsel är snyggare än mig. men nej, det är hon inte minsann säger han men ändå vill han ha henne mer än mig och kan inte släppa tanken om henne.

    Så här står vi nu. Hur kan han vara så besatt av henne?! Och han måste väl såklart kunna veta varför han vill ha henne så mycket.. han säger att han inte vet. Men ärligt. Jag vill ha svar. Jag blir tokig. Och mest av allt så blir jag arg på mig själv att jag är så dum som alltid kommer tillbaka.. och fortfarande är kvar! Men varför är han så besatt? Jag fattar inte.

    Snälla kom med inputs, funderingar, tips. Detta måste lösas. 
    Kommer han någonsin kunna släppa henne tror ni?

  • Svar på tråden Han är typ besatt av henne!
  • Thu 12 Sep 2019 16:34
    #1
    +3

    Frågan är ju varför du vill vara med någon som uppenbart har känslor för någon annan?

  • Thu 12 Sep 2019 16:52
    #2

    Om det var någon annan som var i din sits, och berättade det här pt dig. Vilka råd hade du gett den personen då?

    Min tanke är i alls fall att din kille vill både äta kakan och ha den kvar. Tycker det låter som att han använder dig som någon slags reservplan. Du får gärna finnas dör i bakgrunden tills han är säker på att han får nåt bättre. Sen kommer han att sticka. Så fort den här tjejen meddelar att hon är intresserad av mer än bara ett ligg kommer han att lämna dig.

    Vill du vara hans nödlösning?

  • Anonym (själv­plågar­e) Trådstartaren
    Thu 12 Sep 2019 16:54
    #3
    cleoeme skrev 2019-09-12 16:34:36 följande:

    Frågan är ju varför du vill vara med någon som uppenbart har känslor för någon annan?


    Fast det är ju inte frågeställningen just nu. Att jag är korkad som är kvar/går tillbaka är jag ju medveten om och frågar mig själv om jag går igång på något slags självplågeri.. men just nu vill jag först försöka förstå situationen med honom, det handlar inte om kärlek, han känner henne inte ens, utan han säger att det är någon fixidé om att han blev sugen på henne och ville ligga med henne som inte riktigt går ur systemet, som att han måste få göra det. Han kan inte släppa den tanken helt enkelt. Han älskar mig men han är villig att riskera att offra mig för att få ligga med henne. Han har ingen framtid med henne på annat vis och det vet han och det är ibte det han strävar efter. Jag förstår honom inte, han förstår inte ens sig själv säger han.
  • Thu 12 Sep 2019 16:55
    #4

    Om det var någon annan som var i din sits, och berättade det här pt dig. Vilka råd hade du gett den personen då?

    Min tanke är i alls fall att din kille vill både äta kakan och ha den kvar. Tycker det låter som att han använder dig som någon slags reservplan. Du får gärna finnas dör i bakgrunden tills han är säker på att han får nåt bättre. Sen kommer han att sticka. Så fort den här tjejen meddelar att hon är intresserad av mer än bara ett ligg kommer han att lämna dig.

    Vill du vara hans nödlösning?

  • Thu 12 Sep 2019 16:56
    #5

    Oj, ursäkta dubbelposten. Mobilkrångel.

  • Anonym (magfl­uff)
    Thu 12 Sep 2019 17:03
    #6
    +2

    Dumpa eländet!

  • Anonym (Herre­gud)
    Thu 12 Sep 2019 17:12
    #7
    +1

    Det enda du ska göra är att dumpa honom. En sån där är inget att satsa på. Gör det genast, han beter sig som en gris mot dig!

  • Anonym (Själv­respek­t)
    Thu 12 Sep 2019 17:17
    #8
    -1 +2

    Ja vissa verkar ju trivas med att vara andras dörrmattor och backup tills något bättre kommer upp. Du verkar trivas med det ts. Varför kan jag dock inte förstå.

  • Anonym (v)
    Thu 12 Sep 2019 17:17
    #9
    +4

    Nej men ts, skärp dig!
    Du inser väl att det inte är hon som är problemet? Det är din kille. När det gäller den här tjejen är det ju så förnedrande att han kommer krypande tillbaka när han fått nobben av henne. Och även när hon nobbat honom så ligger ju problemet hos din kille. Nästa gång det dyker upp en läcker brud så kommer han börja hoppa och göra sig till. Och du får stå bredvid och vänta på om han får napp eller inte.
    Såhär kan du ju inte ha det. Ta kontrollen över ditt liv. Träffa en kille som prioriterar dig

  • Anonym (H)
    Thu 12 Sep 2019 17:20
    #10
    +2

    Han är besatt av henne och du är besatt av honom.. Hur du än vrider och vänder på det så kommer han aldrig att vilja vara med dig fullt ut. Han kommer fortsätta snacka med henne och med andra och du kommer bli sårad gång på gång på gång.. Snälla du, dumpa honom och gå vidare. Ta inte tillbaka honom ännu en gång. Han kommer ALDRIG förbättra sig och du kommer aldrig bli bra nog för honom (även fast du är den bättre av er två..)

Svar på tråden Han är typ besatt av henne!