• Ela9

    BIM+5 och negativt gravtest

    Hej,

    Jag har ätit p-piller sedan jag var typ 14-15 år med ett uppehåll när sonen skulle bli till för 7 år sedan. Jag har inte tagit min mens varje månad, utan hoppat över ca 1-2 månader i stöten innan jag börjat äta sockerpillren. Mensen har då kommit punktligt 3 dagar efter att jag slutat med p-piller och hållit i sig 5 dagar. Jag har aldrig varit en storblödare, snarare tvärtom.

    För ca 2 år sedan började jag märka av hormonella förändringar med min kropp. Brösten började växa och sedan krypa för att sedan bli olika stora. Bröstvårtorna ömmar. Jag gick upp 3 kg (jag har aldrig gått upp i vikt kanske bör tilläggas. Jag har kunnat äta vad jag vill utan att behöva tänka på vikten). Jag gjorde sköldkörtelprover, mammografi osv. utan framsteg så jag la ned utredningen. Det har dock stannat till tycker jag. Varken upp- eller nedgångar gällande vikten och brösten är detsamma också :)

    Nu i juli slutade jag med mina p-piller då jag och sambon planerar att få barn. Jag har alltså haft 2 mens sedan dess nu. Dem har dock varit i mini mini mini mala mängder. Både jag och sambon var beredd att det skulle gå undan. Sonen blev till redan efter 1 månad. Min sambo (ej sonens far) har inte heller haft problem att ?skjuta raka skott? tidigare. Jag hade BIM i söndags, nu har det gått 5 dagar utan ens en tendens till mens och jag börjar bli nojig. Jag har tagit två gravtest och dem var båda negativa :((

    Eftersom jag aldrig riktigt haft ?normal? mens vet jag inte så mycket om min cykel och när jag har ÄL. Jag och sambon har sex i snitt 4 ggr per vecka, så det känns inte som vi kan missa ÄL?

    Varför får jag inte mensen när jag får negativa gravtest? Kan det ha något med ovanstående ändå kortfattade historia? ???? Försökt googla på det och blir inte så smart, hoppas ni kan hjälpa mig förstå. PCOS? Fortfarande blockerande hormoner i kroppen av p-piller?

  • Svar på tråden BIM+5 och negativt gravtest
  • Jag är bara jag

    Om du inte vet när du hade äl kan du ju inte veta när du har BIM. Det är äl som helt styr när mensen kommer. Har man haft äl och inte blivit gravid kommer mensen när den ska. Det är ytterst ovanligt att inte få plus om man är 5 dagar efter BIM. Jag har tatt hcg exakt den dagen och haft som lägst ca 300 vilket ju garanterat hade gett plus om jag hade tagit gravtest. Det är inte säkert du hade äl när du trodde eller ens hade äl öht.

  • Ela9

    Jag tog ned en app som räknar dagarna mellan mens (och äl) där vi även lagt in när man haft sex för att hålla koll. Det har stämt relativt med mensen hittills. Enligt appen ska jag fått min mens i söndags och eftersom vi i snitt har sex 4ggr/vecka bör vi inte ha missat fertilitets dagar?

  • Anonym (E)
    Ela9 skrev 2019-09-12 19:18:03 följande:

    Jag tog ned en app som räknar dagarna mellan mens (och äl) där vi även lagt in när man haft sex för att hålla koll. Det har stämt relativt med mensen hittills. Enligt appen ska jag fått min mens i söndags och eftersom vi i snitt har sex 4ggr/vecka bör vi inte ha missat fertilitets dagar?


    Du skriver ju att du bara haft minimal mens så det är ju inte helt säkert att din ägglossning har kommit igång än. Kan ju vara någon sorts mellanblödning och inte mens. Kan också vara att livmoderslemhinnan har hunnit återställa sig efter p-pillerstopp, vilket minimalablöfningar kan tyda på. P-piller kan påverka ägglossning och livmoderslemhinnan i flera månader efter p-piller stopp om man har otur.

    Och även om du har haft ägglossning så är det inte säkert att man blir gravid bara för att man har sex under ägglossning.
Svar på tråden BIM+5 och negativt gravtest