• Anonym (Märkl­igt)
    Fri 13 Sep 2019 08:29
    2914 visningar
    31 svar
    31
    2914

    Fler som slickar på sina barn?

    Igår fick jag veta av min dotter som varit hemma hos min sambos ex och deras barn att de slickar på varandra. Barnen är 10-13 år och min dotter berättar om en händelse när båda barnen börjar slicka sin mamma i öronen vid matbordet. Sen framkommer det också att mamman och barnen brukar göra så här mot varandra.

    Jag själv tycker det är ett högst märkligt beteende och frågade då min sambo om det som satt bredvid och lyssnade. Då säger han att han också slickar på sina barn. Tex att han först pussar på kinden och sen ger en slick. Jag reagerade rätt starkt och sa att jag tyckte det lät sjukt!

    Jag är gravid och undrar om jag kanske överreagerar? Men jag känner verkligen avsmak inför detta. Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Fler som slickar på sina barn?
  • Anonym (Märkl­igt) Trådstartaren
    Fri 13 Sep 2019 09:24
    #21

    Han sa ingenting och ville inte prata mer om det. Men jag ska ta det med honom senare idag.


    Anonym (E) skrev 2019-09-13 09:16:52 följande:

    Vad säger han när ni pratar om det? Jag hade nog bara sagt till sambon att jag hoppas att du inte kommer slicka på vårt barn...


  • Anonym (Maria­)
    Fri 13 Sep 2019 10:09
    #22
    -1

    Så gör sambon och jag mot varandra ibland. Vi ligger i sängen och pratar och kramas och så böjer han sig fram och ska pussa mig i pannan men så ändrar han sig och plötsligt slickar han mig i ansiktet istället.. Och jag vrålgarvar av att det kittlas och av överraskningen. Ibland gör jag likadant.

    Vi har en liten son och han ser oss göra sådär ibland men det är inget vi lär honom. Och heller inget han försöker göra.

  • Anonym (Kvinn­a och fru)
    Fri 13 Sep 2019 10:24
    #23
    Anonym (Märkligt) skrev 2019-09-13 08:29:14 följande:

    Igår fick jag veta av min dotter som varit hemma hos min sambos ex och deras barn att de slickar på varandra. Barnen är 10-13 år och min dotter berättar om en händelse när båda barnen börjar slicka sin mamma i öronen vid matbordet. Sen framkommer det också att mamman och barnen brukar göra så här mot varandra.

    Jag själv tycker det är ett högst märkligt beteende och frågade då min sambo om det som satt bredvid och lyssnade. Då säger han att han också slickar på sina barn. Tex att han först pussar på kinden och sen ger en slick. Jag reagerade rätt starkt och sa att jag tyckte det lät sjukt!

    Jag är gravid och undrar om jag kanske överreagerar? Men jag känner verkligen avsmak inför detta. Hur tänker ni?


    Mycket dumt och konstigt ska man ju höra. Nej, självklart slickar vi inte på varandra.

    Dock kan jag tänka mig att det kan hända som en skämtgrej någon gång men inte på något annat sätt. Hua, så äckligt beteende.

    Den enda som slickar på något här hemma är katten som fixar pälsen och när vi har bakat och slickar på slickepotten.
  • Anonym (Hahah­a)
    Fri 13 Sep 2019 10:34
    #24

    Jag bara skrattar! Fy så äckligt, men helt ofarligt och harmlöst.

    Som andra skrivit har mina barn också slickat på mig när de var typ två, tre år. Både som mys och som bus. Jag tycker att det är äckligt, så de har slutat.

    Vi får väl hoppas att det här är något de bara gör hemma.

  • Fri 13 Sep 2019 10:40
    #25

    Som förälder till barn i yngre tonår så får man se dumheter som "wet willy" (sug på fingret och peta in det i örat) stoppa fingrar i munnen på någon som gäspar, och lura mamma att hon ska få en kindpuss och slicka på kinden istället.  Så nej jag blir inte allt förvånad,  det är inte uppskattat beteende och ja barnen har lärt sig att inte göra så på mig, men pappa är på samma nivå som ungarna med dumheter så ja han ger igen med samma. 

  • Anonym (Märkl­igt) Trådstartaren
    Fri 13 Sep 2019 11:45
    #26

    Att vuxna gör så på varandra kan jag ta fast jag tycker det är rätt äckligt det med. Att man gör så på skämt nångång ibland, visst.

    Men att slicka på barnet som en ömhetsbetygelse efter man pussat godnatt känns bara konstigt? Samt att slicka mamma i örat eller en längre stund på armen precis som en hund skulle kunna göra. Samt att man som 10-åring går runt och berättar för folk att jag gillar att slicka på mamma? Och pappan ser inget som helst konstigt med det.

    Samma barn har ju iofs sagt att hon skulle vilja döda någon med så ju mer jag tänker på det desto värre blir det här. Något fel är det.

  • Anonym (A)
    Fri 13 Sep 2019 12:41
    #27
    Anonym (Hahaha) skrev 2019-09-13 10:34:26 följande:
    Jag bara skrattar! Fy så äckligt, men helt ofarligt och harmlöst.
    Som andra skrivit har mina barn också slickat på mig när de var typ två, tre år. Både som mys och som bus. Jag tycker att det är äckligt, så de har slutat.
    Vi får väl hoppas att det här är något de bara gör hemma.
    Håller med
  • Anonym (Fy fan)
    Fri 13 Sep 2019 12:44
    #28

    Nää fy fan rent ut sagt!

    Så vidrigt och groteskt.

    Men folk slickar ju varandra i rövhålen när de blir vuxna så någonstans kommer det ju ifrån.

  • Fri 13 Sep 2019 12:56
    #29
    Anonym (Fy fan) skrev 2019-09-13 12:44:55 följande:

    Nää fy fan rent ut sagt!

    Så vidrigt och groteskt.

    Men folk slickar ju varandra i rövhålen när de blir vuxna så någonstans kommer det ju ifrån.


    Hahaha, kanske där suget på rimming börjar?

    Alltså jag blev fulligarv när jag läste trådstarten för fick en lagom läskig synvilla framför mig. Nu tror jag att det är lätt hänt att man litegrann kan förminska och förlöjliga (omedvetet/medvetet) det som sker hos sin partners föredetta. Hörde från en tjejkompis att hon höll på att spy när bonusdottern som var 17 år gammal och flickans mamma satt och hade världens pusskalas på munnen i deras soffa under ett kalas, det är liksom lite sliskigt och kul att få snacka skit om.

    Men jag tycker att du ska lämna det vid lite skitsnack och som ett störande moment i smyg. Lägg ingen värdering vid det, om ingen pockar på oönskade slickningar och pussar på dina barn så låt det vara där.
  • Fri 13 Sep 2019 13:32
    #30

    Äcklig skämttråd fredag den 13:e..... för INGEN slickar sina barn, eller andra för den delen, fattar ni väl?

  • Anonym (Haha)
    Fri 13 Sep 2019 13:54
    #31
    Anonym (Fy fan) skrev 2019-09-13 12:44:55 följande:

    Nää fy fan rent ut sagt!

    Så vidrigt och groteskt.

    Men folk slickar ju varandra i rövhålen när de blir vuxna så någonstans kommer det ju ifrån.


    Hahahaha det är sant.
Svar på tråden Fler som slickar på sina barn?