• Anonym (Split­trad)
    Sat 14 Sep 2019 20:47
    1135 visningar
    58 svar
    58
    1135

    Två hem - splittrad

    Varannan vecka bor jag i villan med barnen och varannan vecka bor jag hos nya mannen i hans lägenhet ett stenkast från jobbet. Veckan jag inte bor i villan ska exmaken nu börja bo där med barnen.

    Sedan jag träffade min nya, för 6 månader sedan, har det varit ett konstant flängande. Det har varit uthärdligt eftersom jag intalade mig att det var provisoriskt. Nu har vi landat i att det inte är provisoriskt. Vi kommer, av olika anledningar, inte kunna kombinera våra familjer på ett antal år.

    Det tär på mig att ingenstans känns som hemma, att det inte går att storhandla, att några saker alltid är på fel ställe osv. Min första fråga är därför - vänjer man sig? Har ni tips för att underlätta?

    Jag har ett behov av att göra hans hem till vårt hem för att orka med det här upplägget, men jag upplever att han ligger på bromsen. Han säger att han vill ha det så här ett tag, ta det lugnt. Ur mitt perspektiv är det jag som gör hela uppoffringen, jag flyttar in till honom, det har aldrig varit frågan om att han skulle flytta in till mig.

    Min andra fråga är därför - Hade ni ställt krav? Eller hade ni bitit ihop i några månader till?

  • Svar på tråden Två hem - splittrad
  • Anonym (X)
    Sat 14 Sep 2019 20:49
    #1

    Har ni båda barn?

  • Anonym (Hmmm)
    Sat 14 Sep 2019 20:49
    #2
    +1

    Varför skaffar du inte ett eget boende?

  • Anonym (nytti­gt)
    Sat 14 Sep 2019 20:58
    #3
    +4

    Vad nyttigt att du och exmaken får flänga lite innan det ev blir tal om att barnen ska flänga omkring på samma vis. 

    Din nya, är han intresserad av att träffa dina barn och lära känna dem? 

    Och som någon skrev, varför har du inte ett eget boende? Du och exmaken kan ju ha en etta gemensamt som ni bor i varannan v så kan din nya komma och hälsa på dig ibland när ni har lust att ses. 

  • Anonym (Snabe­ldrake­)
    Sat 14 Sep 2019 20:58
    #4
    +1
    Anonym (Hmmm) skrev 2019-09-14 20:49:03 följande:

    Varför skaffar du inte ett eget boende?


    Det undrar jag med. Skaffa dig ett eget hem.
  • Sat 14 Sep 2019 21:00
    #5
    +1

    Skaffa eget boende.

  • neverp­reggo
    Sat 14 Sep 2019 21:05
    #6
    +1

    Det där varannan vecka i ett boende för att barnen bor där brukar aldrig fungera. Skaffa ett eget boende.

  • Anonym (Split­trad) Trådstartaren
    Sat 14 Sep 2019 21:12
    #7

    [quote=79901670][quote-nick]Anonym (Snabeldrake) skrev 2019-09-14 20:58:56 följande:[/quote-nick]Det undrar jag med. Skaffa dig ett eget hem.[/

    Det är mitt hus. Jag har gått med på att exmaken bor där med barnen de veckorna han har dem, för deras skull. Det fungerade inte för dom att bo 2 mil från kompisarna i en tvåa varannan vecka.

  • Anonym (Split­trad) Trådstartaren
    Sat 14 Sep 2019 21:13
    #8
    Anonym (X) skrev 2019-09-14 20:49:01 följande:

    Har ni båda barn?


    Ja vi har båda barn. Jag har tre barn och han har ett.
  • Anonym (X)
    Sat 14 Sep 2019 21:14
    #9
    +1
    Anonym (Splittrad) skrev 2019-09-14 21:13:40 följande:

    Ja vi har båda barn. Jag har tre barn och han har ett.


    Desto större anledning att skaffa eget boende.
  • Anonym (Split­trad) Trådstartaren
    Sat 14 Sep 2019 21:17
    #10
    +1
    Anonym (nyttigt) skrev 2019-09-14 20:58:47 följande:

    Vad nyttigt att du och exmaken får flänga lite innan det ev blir tal om att barnen ska flänga omkring på samma vis. 

    Din nya, är han intresserad av att träffa dina barn och lära känna dem? 

    Och som någon skrev, varför har du inte ett eget boende? Du och exmaken kan ju ha en etta gemensamt som ni bor i varannan v så kan din nya komma och hälsa på dig ibland när ni har lust att ses. 


    Vi prövade att låta barnen flänga och efter några månader insåg vi att det var ohållbart. Det är tufft för barnen att vara två mil från sina kompisar och trängas i en tvåa. Därför lånar exmaken nu mitt hus varannan vecka och bor där med barnen. Jag prioriterar barnen i första hand.

    Har inte ekonomi att köpa ett boende till.
Svar på tråden Två hem - splittrad