• Mon 16 Sep 2019 10:09
    1155 visningar
    25 svar
    25
    1155

    Är det positiva äl stickor trots ingen ÄL?

    Planerar barn med sambon. Är på ÄL +5. Hade alltså ägglossning för 5 dagar sen. På kvällen kände jag som molvärk och stickningar och det har hållt i sig varje dag. Det hugger till ibland som håll på högra sidan. Igår både morgon och kväll har jag som något lättare illamående. Hade dock inte ätit så vet inte om de är därför magen vänder sig ut och in. Och kände de var för tidigt med grav test nu så tog 2 st äl test bara för skoj skull. Ska ju inte ha äl nu!

    Och funderar nu om ÄL testen är positiva eller negativa ????? tyckte de var lite för starka att vara så långt efter ÄL.

  • Svar på tråden Är det positiva äl stickor trots ingen ÄL?
  • Mon 16 Sep 2019 10:10
    #1
  • Anonym (E)
    Mon 16 Sep 2019 10:29
    #2

    Det är väl så att äl stickor mäter nivån av äl-hormon. Att det stiger upp till en viss nivå och sen när det är tillräckligt högt bör ägget släppa sen sjunker hormonet direkt. Så att själva ägglossningen sker dagen efter att hormonet är som högst?

    Om man fortsätter ha högt kanske ägget inte släppt än?

  • Anonym (E)
    Mon 16 Sep 2019 10:39
    #3

    Jag var tvungen att googla. Väntar nämligen på mina egna äl-tester. Jo det är ingen garanti att ägglossning skett för att man fått positivt, säger bara att äl hormonet i kroppen är högt. För säkerhetsskull kanske ni borde fortsätta sexa ett tag till. ;)

    Utifall ägglossningen slutits fram....

  • Mon 16 Sep 2019 11:02
    #4

    Hej. Dina nuvarande tester är ej positiva för teststrecket måste vara lika starkt eller starkare ön kontrollstrecket, däremot kan testen alltid visa två streck för att hormonet ännu är kvar i kroppen om ej fullt. Du sa att du på ÄL+5 har du tempat för att se hur din temperatur ligger för att garanterat veta att du hade ägglossning då eller kanske den ej varit än och är lite sen?Lycka till hur det än går :)

    Jag sitter i samma sits som du är på ÄL+6 idag och mått illa å så ett tag även min cappuccino som jag älskar smakade kasst idag så tog ett ägglossningstest för skoj skull och det visade positivt vilket chockerar mig då vet jag haft ägglossning pga tempning. Dessa tester är luriga ibland. Så här såg mitt ut idag. Jag börjar tro man ej ska lita på stickor å köra på digitala istället. Fick även små rosa prickar på pappret idag så får se vad som händer suck.

  • Mon 16 Sep 2019 11:10
    #5

    Jag misstänkte jag eventuellt vore gravid eftersom det kan ge utslag på äl stickor med. Oxh tyckte strecken var så starka jämfört med andra negativa test på äl jag gjort förut.

  • Mon 16 Sep 2019 11:11
    #6

    Det var ett tidigare negativt test jag la i kommentaren ?????

  • Anonym (E)
    Mon 16 Sep 2019 11:15
    #7
    Zandylina skrev 2019-09-16 11:02:48 följande:

    Hej. Dina nuvarande tester är ej positiva för teststrecket måste vara lika starkt eller starkare ön kontrollstrecket, däremot kan testen alltid visa två streck för att hormonet ännu är kvar i kroppen om ej fullt. Du sa att du på ÄL+5 har du tempat för att se hur din temperatur ligger för att garanterat veta att du hade ägglossning då eller kanske den ej varit än och är lite sen?Lycka till hur det än går :)

    Jag sitter i samma sits som du är på ÄL+6 idag och mått illa å så ett tag även min cappuccino som jag älskar smakade kasst idag så tog ett ägglossningstest för skoj skull och det visade positivt vilket chockerar mig då vet jag haft ägglossning pga tempning. Dessa tester är luriga ibland. Så här såg mitt ut idag. Jag börjar tro man ej ska lita på stickor å köra på digitala istället. Fick även små rosa prickar på pappret idag så får se vad som händer suck.


    Om man tempar, funkar det med en vanlig örontermometer? Eller måste den vara mer exakt?
  • Mon 16 Sep 2019 11:31
    #8
    Anonym (E) skrev 2019-09-16 11:15:17 följande:

    Om man tempar, funkar det med en vanlig örontermometer? Eller måste den vara mer exakt?


    Bör vara en med 2 decimaler.
  • Mon 16 Sep 2019 11:35
    #9
    Anonym (E) skrev 2019-09-16 11:15:17 följande:
    Om man tempar, funkar det med en vanlig örontermometer? Eller måste den vara mer exakt?
    Det bästa är en med två decimaler som annan skrivit, för tempskillnaden kan vara väldigt liten och ej synas på en termometer med bara en decimal.. Jag har en termomenter från Babyplan den har 2 decimaler som jag använder och tar tempen oralt varje dag samma tid. 
  • Mon 16 Sep 2019 11:37
    #10
    Lillfia989 skrev 2019-09-16 11:10:34 följande:

    Jag misstänkte jag eventuellt vore gravid eftersom det kan ge utslag på äl stickor med. Oxh tyckte strecken var så starka jämfört med andra negativa test på äl jag gjort förut.


    OM du är på ÄL+5 finns det väldigt liten chans du skulle vara gravid redan då ägget ej fäst än mest troligtvis.
    Men om du tror du är gravid enklast kolla med gravtest och se vad som händer, men som sagt tror e väldigt liten chans du är det.
    Om nu gravtest visar positivt så har du antagligen haft ägglossningen tidigare än du trott.

    Hoppas vi kan följas åt och båda får plus snart!
Svar på tråden Är det positiva äl stickor trots ingen ÄL?