• Tue 17 Sep 2019 17:22
    891 visningar
    3 svar
    3
    891

    Letrozol

    Hej!

    Jag börjar tappa hoppet om att kunna bli gravid.. behöver er hjälp!! jag vill hemskt gärna testa letrozol då det verkar fungera för många. Mitt problem är att jag inte får ägglossning (enligt ägglosningstest). Har fått och tagit en kur provera för att få igång mens, fick en blödning men ingen ägglosning. Enligt gyn har jag troligtvis pcos (många äggblåsor och små ägg).

    Mina frågor till er:

    Vad krävs för att få letrozol utskrivet?

    Var era partners tvungna att undersökas innan ni fick letrozol?

    Behövde ni vänta länge innan ni fick letrozol?

    Blir helt knäpp av att kissa på ägglossningstest som JÄMT blir negativa....

  • Svar på tråden Letrozol
  • Tue 17 Sep 2019 18:02
    #1
    Bellanlover skrev 2019-09-17 17:22:31 följande:

    Hej!

    Jag börjar tappa hoppet om att kunna bli gravid.. behöver er hjälp!! jag vill hemskt gärna testa letrozol då det verkar fungera för många. Mitt problem är att jag inte får ägglossning (enligt ägglosningstest). Har fått och tagit en kur provera för att få igång mens, fick en blödning men ingen ägglosning. Enligt gyn har jag troligtvis pcos (många äggblåsor och små ägg).

    Mina frågor till er:

    Vad krävs för att få letrozol utskrivet?

    Var era partners tvungna att undersökas innan ni fick letrozol?

    Behövde ni vänta länge innan ni fick letrozol?

    Blir helt knäpp av att kissa på ägglossningstest som JÄMT blir negativa....


    Jag fick Letrozole först när vi hade gjort en fullständig fertilitetsutredning (dvs. utredning av både mig och min sambo). Detta gjorde vi efter att ha försökt ett år! När utredningen visade att jag inte har egen ägglossning fick jag Letrozole utskrivet direkt.
  • Thu 19 Sep 2019 17:59
    #2
    Clemmentina skrev 2019-09-17 18:02:32 följande:

    Jag fick Letrozole först när vi hade gjort en fullständig fertilitetsutredning (dvs. utredning av både mig och min sambo). Detta gjorde vi efter att ha försökt ett år! När utredningen visade att jag inte har egen ägglossning fick jag Letrozole utskrivet direkt.


    tack för svar, okej kanske ska ringa till gyn och höra efter och be om utredning nu... man blir ju galen av att ?vänta och se vad som händer? när man har magkänslan att man behöver hjälp med att bli gravid -.-
  • Mon 30 Sep 2019 19:14
    #3

    Samma för oss, vi gjorde en privat utredning och det visade sig att jag inte har ägglossning. Fick både provera och letrozol och ägglossningsspruta. Ni kanske kan fråga efter det?

Svar på tråden Letrozol