• Wed 18 Sep 2019 22:06
    671 visningar
    4 svar
    4
    671

    Hur många övningar kör ni?

    Hej! Tjej på 24 år. Ute efter en fastare kropp med större röv.

    Till mitt problem: Folk säger att de kör runt 4 - 5 övningar under ett tex ben och rumppass. Det känns för tråkigt för mig. När jag kör mitt rump och benpass brukar jag landa på runt 7 - 9 olika övningar med mellan 3 - 4 set och 10 - 12 reps på varje övning. Finns det några problem/risker med att köra så många övningar?

  • Svar på tråden Hur många övningar kör ni?
  • Anonym (Gym)
    Thu 19 Sep 2019 08:24
    #1

    Träna bara,resultat kommer sen

  • Thu 19 Sep 2019 08:53
    #2

    Jag körde i princip två, böj och raka marklyft. Uppvärmning sen ca 10 set böj och några set stoppböj, efter det raka marklyft för mina hamstrings, ca 5-6 set. Sen aktiveras ju gumpen i många andra övningar med, när jag körde marklyft, ryck och stöt till exempel. Fick jättefin rumpa och mycket beröm för den av andra kvinnor. Och en del män.

  • Anonym (Råd)
    Thu 19 Sep 2019 09:35
    #3

    Du kanske Ska gå till en pt om du har råd med det så är det värt det

  • Anonym (Q)
    Thu 19 Sep 2019 14:14
    #4
    moafeliciaa skrev 2019-09-18 22:06:32 följande:

    Hej! Tjej på 24 år. Ute efter en fastare kropp med större röv.

    Till mitt problem: Folk säger att de kör runt 4 - 5 övningar under ett tex ben och rumppass. Det känns för tråkigt för mig. När jag kör mitt rump och benpass brukar jag landa på runt 7 - 9 olika övningar med mellan 3 - 4 set och 10 - 12 reps på varje övning. Finns det några problem/risker med att köra så många övningar?


    Jag skulle också tipsa om en pt som kan lägga upp ett bra pass till dig. Vissa gym erbjuder ju en gratis instruktion i början och sedan uppföljning då och då. Annats kan det ju vara värt att betala iaf för något pass så att du kan få hjälp att lägga upp träningen på bästa sätt.

    Risken om du försöker klämma in för många övningar och för många reps i varje pass är att du inte orkar ta i lika mycket i varje övning så att resultaten kanske blir lite sämre än vad de skulle kunna bli om du orkar maxa i varje övning. Jag tänker också att 4-5 övningar för ben borde få med alla benens muskler, så med 7-9 kanske du kör samma muskler i flera övningar?
Svar på tråden Hur många övningar kör ni?