• BarbaB­eau
    Thu 19 Sep 2019 22:02
    2454 visningar
    99 svar
    99
    2454

    Kär i min killkompis?

    Får väl börja med att be om förlåtelse om mitt inlägg hamnat fel..

    Men mitt problem är att jag gillar en killkompis till mig, och så sista tiden gillar jag honom verkligen. Förr har vi träffats mest på gymmet eller ute, har varit på bio och sett film hemma vid ett par tillfällen. En bra kille är han.

    Men så i mars i år träffades vi på ett uteställe i stan. När stället stängde var vi inte klara, tyckte vi utan körde en helkväll ute. Han cyklade med mig hem på vägen och när vi skulle säga hejdå, lufar han sig fram som att pussa mig, men jag blev väl både rädd och paff så att jag vände bort huvudet.

    Vi har fortsatt detta, men har inte nämnt något om det. I sommar hängde. I en del och då har han gett små komplimanger då och då. Isst, det kan man göra till vänner... Men jag undrar lite över det...

    För någon vecka sedan käkade vi hemma hos honom. Han hade fixat jättefint och vi satt och pratade hur länge som helst. När vi sedan satte oss i soffan för att se på film, satt vi nära varandra, men ingenting hände.. När jag sen skulle gå sa han att jag jag gärna får stanna men att han jobbar imorgon. kom inte ihåg vad jag svarade på det... När jag sedan skulle gå gav han mig fösr en komplimang för att mina skor var fina, sen tillade han att 'hela du är fin.

    Vi kramades länge innan jag gick och jag fick en liten puss på kinden. Såklart fick han en tillbaka.

    Nu vet jag inte var vi står.. Vågar inte ta första steget. Vill inte sumpa det vi har om han inte är intresserad. Det är en superbra och fin kille!

    Hur hade ni gjort? Vad tror ni att han känner, tänker osv..?

  • Svar på tråden Kär i min killkompis?
  • Viccan­92
    Thu 19 Sep 2019 22:08
    #1

    Det låter verkligen som om han är intresserad. Ta mod till dig och bjud hem honom på middag eller fråga om ni ska ses. Tar inte han initiativ så gör du det annars kanske han mister intresset. 

  • Anonym (K)
    Thu 19 Sep 2019 22:09
    #2

    Ta chansen och tala om för honom vad du känner. Låter som att han känner lika för dig men att han också är rädd för att ta första steget och förstöra er vänskap.

    Finns inget bättre än kärlek som börjar med vänskap:) (Talar av egen erfarenhet)

  • Anonym (Ace)
    Thu 19 Sep 2019 22:21
    #3
    +4

    Vågar inte du ta "första steget"....?

    Tror inte du behöver oroa dig så myclet... killkompisen har i min värld redan tagit de 5 första stegen här och dy har endast varit reaktiv/föjt honom....

    Själv hade jag nog tappat intresset för en tjej om jag alltid skulle vara den som ger komplimang först eller tar initiativ till fysisk kontakt eller ringer först.... eller är det bara han som ska bekräfta dig och du som ska ta emot utan risk för diss?

  • BarbaB­eau
    Fri 20 Sep 2019 09:20
    #4

    Jag tycker att jag visar honom tillbaka att jag är intresserad. Jag har tex påmint och sagt att vi måste ta vår filmkväll snart. Jag hör av mig då och då...

    Han är för bra o för snygg för mig, dessutom 10+ år äldre. Det är delvis därför jag inte vågat 'på riktigt'. Men kanske får visa lite mer hur jag känner... Men hur?!

  • Anonym (K)
    Fri 20 Sep 2019 09:37
    #5
    BarbaBeau skrev 2019-09-20 09:20:46 följande:

    Jag tycker att jag visar honom tillbaka att jag är intresserad. Jag har tex påmint och sagt att vi måste ta vår filmkväll snart. Jag hör av mig då och då...

    Han är för bra o för snygg för mig, dessutom 10+ år äldre. Det är delvis därför jag inte vågat 'på riktigt'. Men kanske får visa lite mer hur jag känner... Men hur?!


    Det spelar ingen roll att du påminner om sånt, det kan även betyda vänskap.

    Tänk absolut Inte "Han är för snygg för mig och är äldre"!! Glöm den frasen;)

    Bästa är att du säger hur du känner, är säker på att han är livrädd för att förstöra er vänskap, och känner att det är bättre att fortsätta ha dig som vän än att chansa och du känner dig obekväm för att han avslöjar sina känslor.
  • Fri 20 Sep 2019 09:39
    #6
    BarbaBeau skrev 2019-09-20 09:20:46 följande:

    Jag tycker att jag visar honom tillbaka att jag är intresserad. Jag har tex påmint och sagt att vi måste ta vår filmkväll snart. Jag hör av mig då och då...

    Han är för bra o för snygg för mig, dessutom 10+ år äldre. Det är delvis därför jag inte vågat 'på riktigt'. Men kanske får visa lite mer hur jag känner... Men hur?!


    Hur gamla är ni?
  • BarbaB­eau
    Fri 20 Sep 2019 10:26
    #7
    smulpaj01 skrev 2019-09-20 09:39:25 följande:

    Hur gamla är ni?


    Båda är +35 och har varit singlsr länge båda två
  • Fri 20 Sep 2019 11:58
    #8

    Han är bara blyg och osäker på hur du känner. Självklart!!! är han intresserad av dig. Killar umgås inte med tjejer på det här sättet om de inte är intresserade på något vis. 

    Chansa lite nu! Nästa gång ni träffas säger du till honom att du gillar honom "mer än som bara en kompis". Sen går du fram och ger honom er rejäl kyss. Han kommer inte att protestera, jag lovar! 

  • BarbaB­eau
    Sat 21 Sep 2019 10:56
    #9

    Jag vet inte... Han är inte typen som är blyg annars. Han är social och öppen.

    Han kanske bara vill vara snäll med sina komplimanger? Jag kanske tror för mycket?

    Är så osäker vad gäller detta..

  • Sat 21 Sep 2019 11:05
    #10
    +1

    Vilket första steg? Som någon sa har ju killen redan försökt ta både första, andra och tredje steget. Det verkar uppenbart att han har något typ av intresse, medan du har varit den som avfärdat honom.

    Finns ju en risk att han tröttnar på att du inte visar intresse när det gäller och att du spelar honom.

Svar på tråden Kär i min killkompis?