• Sat 21 Sep 2019 15:15
    3089 visningar
    6 svar
    6
    3089

    Blod ur bebis öra !

    ÅH JAG HAR PANIK !!!! Nu när jag skulle lägga ner mig 10 månaders bebis i sängen för sova så upptäckte jag en hel del torkat blod ur örat, runnit utanför på kinden

    1177 har jättetelefonkö nu också såklart !!!!

    Hon har i vanlig ordning inte gråtit för nåt idag och jag har inte märkt nån skillnad alls på henne heller

    Hjälp mig, jag går sönder för jag är så orolig :( VAD KAN DET VARA ???

  • Svar på tråden Blod ur bebis öra !
  • Sat 21 Sep 2019 15:30
    #1

    Kan hon ha rivit sig i örat? Ofta ser det ut som jättemkt blod fast det bara är några droppar. Men det är nog läge att kolla upp det.

  • Sat 21 Sep 2019 15:39
    #2

    Ta det lugnt. Torka bort blodet och se om det är ett litet rivsår i örat.

  • Anonym (Vivvi­)
    Sat 21 Sep 2019 17:59
    #3

    Skulle kunna vara öroninflammation också. Inte alla bebisar skriker (mer än vanligt) men kan ha ont. Min ena son (?öronbarn?) fick två öroninflammationer innan han var 1 år, och bägge visade sig genom blod i örat - trumhinnan sprack. Åkte till barnmottagningen och de tittade i öronen och konstaterade detta. Fick penicillin.

  • Sun 22 Sep 2019 08:23
    #4

    Tvättat och torkat och allt, syns ingenting och har inte blodat nå mer....

    var väl ingen fara antar jag :) pjuuuu

  • Sun 22 Sep 2019 08:28
    #5
    Megamartina skrev 2019-09-22 08:23:23 följande:

    Tvättat och torkat och allt, syns ingenting och har inte blodat nå mer....

    var väl ingen fara antar jag :) pjuuuu


    Du borde ändå kolla upp det så att det inte är öroninflammation. Det kan du inte se från utsidan.
  • Sun 22 Sep 2019 10:51
    #6
    Megamartina skrev 2019-09-22 08:23:23 följande:

    Tvättat och torkat och allt, syns ingenting och har inte blodat nå mer....

    var väl ingen fara antar jag :) pjuuuu


    Nu tänker du skevt. Ser du inget rivsår i örat så kan det ju vara öroninflammation som flera skrev. Jag är absolut ingen nojjig förälder, har faktiskt bara varit på akuten en gång och då pga att båda barnen behövde penicillin. Hade min bebis blött ur örat och jag inte hittat något rivsår så hade jag åkt till akuten direkt.
Svar på tråden Blod ur bebis öra !